Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Niet te geloven!!

Wat ik nou toch heb meegemaakt! Wij gebruiken altijd het poortje aan de zijkant van de tuin waardoor we op de stoep langs de doorgaande weg komen, waar ook onze auto geparkeerd staat. Een uurtje geleden ging ik Max uitlaten. Poortje door en behoedzaam de stoep op, want er komen nogal eens fietsers over die stoep langs. Ik word soms bijna van de sokken gereden, heel vervelend. Ik had al een paar stappen met Max richting plantsoen gezet toen er een jongeman keihard op een fiets over de stoep mijn richting uit kwam. Rustig maakte ik hem duidelijk dat hij op straat moest fietsen, waarop hij mij een dreun verkocht! Direct met de fiets omkeerde, mij uitschold voor 'kh', keihard tegen mijn dij schopte en wegrace-te. Perplex was ik. Wat een agressie die ook nog eens nergens op sloeg. Wat een mentaliteit!!
Ik moest het even kwijt hoor.


38 opmerkingen:

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat een rare wereld krijgen we toch.
Ga je het aangeven.
Wat een nare ervaring.
Groetnis Annie

Aangenaam verpozen met Joke zei

Ach Chris, ik dacht juist een aardig commentaar op je vorige blogje te gaan schrijven, toen ik dit zag. Wat zal jij geschrokken zijn. En ik kan me echt niet voorstellen, dat jij agressief tegen die jongen was. Helaas gebeurt dit en ze beseffen waarschijnlijk niet eens, hoeveel schade ze bij de ander aanrichten. Eigenlijk hoop ik dat iemand dit gezien heeft en voor je kan getuigen, zodat de jongen ter verantwoording geroepen kan worden. Veel sterkte met het verwerken.
Joke

Floor zei

Jeetje Chris wat ellendig dat je dat hebt meegemaakt!!!!!
Dat hij het lef had om een lieve oudere dame zomaar te schoppen en uit te schelden, alleen omdat je zei dat hij hier niet mocht fietsen.
Weet je dat ik dat dagelijks doe?
Hier fietsen ze altijd over de voetpaden in het park, omdat het een paar meter korter is.
Ik zeg er altijd wat van, net als van rommel neergooien.
Gelukkig is me dit nog nooit overkomen, en ik ben ook niet van plan om er mee op te houden.
Jij zult wel verschrikkelijk geschrokken zijn.
Maar wat moet je nu? Je kunt wel aangifte van mishandeling doen, maar je weet niet wie het was natuurlijk.
Wat een onbeschofte knul!!!!
Het is onbegrijpelijk, maar komt helaas vaker voor.
En iedereen heeft zijn of haar mond vol over verdraagzaamheid, maar het is vaak nog ver te zoeken.
Ik wens je sterkte.
Liefs,
Floor

Birgitte aka Bietje zei

Wat een onnodige actie van die jongen. Onnodig veel geweld. Bovendien blijkt uit die actie (en zijn snelle vlucht weg), dat hij wel degelijk beseft dat hij verkeerd bezig was. En jij gelijk had. Waarschijnlijk is hij nu kwaad op zichzelf, omdat hij donders goed weet dat het verkeerd was.

Mery Kramer zei

poe poe om je dood te schrikken zeg ,denk dat hij met het verkeerde been uit bed gestapt was!!!en toen was jij de eerste die hij tegen kwam veel sterkte hoor want het is natuurlijk wel schrikken hartelijke groet van mery

Anoniem zei

Weet niet wat ik lees.
Wat zul je geschrokken zijn en waarschijnlijk volkomen perplex hebben gestaan van dit onnodige geweld.
Ik vraag me wel eens af in wat voor wereld we tegenwoordig leven.
Hopelijk heb je niet teveel pijn en kun je Max blijven uitlaten zonder angst voor herhaling.
Veel sterkte Marjan

Rian, zei

O Chris, wat verschrikkelijk.
Wat bezielt iemand om zo tegen je uit te pakken, terwijl hij zelf alle regels overtreedt... Kan me voorstellen dat je hier ondersteboven van bent en het even van je af wil schrijven. Zoiets verwacht je toch helemaal niet.
't is maar goed dat er ook nog fijne en goedwillende jongeren zijn, anders zou je het vertrouwen in de jeugd wel verliezen.
Liefs van mij, en ga maar gauw iets leuks doen, dan zakt iets naars het snelst naar de achtergrond.
Liefs van mij.

foekie's fashion zei

Jeetje Chris wat een nare ervaring. Maar gelukkig zijn dat er maar enkelen, maar als dat tegen jou is is dat wel erg vervelend. Ik hoop dat je er geen blauwe plekken van hebt overgehouden. Groetjes van Joke

Annelie zei

Jee Chris, belachelijk.
Wat een asociaal gedrag.
Soms vraag ik me echt af waar het naar toe moet met deze wereld.
Sterkte
Groet Annelie

feltfree på Åsly zei

Jeetje wat een rare vogels rijden er toch rond. Je hoort steeds meer van die rare dingen.
Helaas.
Hopelijk vallen de blauwe plekken mee, maar je vertrouwen in de heeft wel een enorme dreun opgelopen.
Groetjes Frederika

Wilma Kuin zei

Wat een asociaal gedrag!!!
Wat zal je geschrokken zijn,..
Het is werkelijk niet te geloven en het is maar goed dat er nog fijne jongeren zijn anders zou je niet meer naar buiten durven,..
Wat bezielt zo'n jongen en wat zullen zijn ouders hiervan denken?? Jemig ik kan hier zo vreselijk kwaad om worden.
Zo'n joch zou je toch het liefst een dreun verkopen, al durf ik dat niet,..

Meid, een dikke knuffel van mij en ga iets leuks doen met lapjes misschien kun je het van je afzetten,.

Gonny zei

Gelukkig kon je even je hart luchten hier op het blog.....
Jij je best doen om lieve kinderen en kleinkinderen te hebben en iemand anders lijkt niet bewust voor kinderen gekozen te hebben waardoor ze voor galg en rad opgroeien....
Hopelijk zijn er voor jou en Max niet te veel gevolgen en kunnen jullie van de andere wandelingen genieten!!!

Conny's-blog zei

Nou ja zeg, het moet niet gekker worden toch, wat een agressie zeg.
Heb je er geen blauwe plekken aan over gehouden en wat zul je geschrokken zijn.............liefs.Conny

mieke zei

Jeetje, inderdaad, wat een mentaliteit.Belachelijk.
Jammer dat de hond er niet keihard achteraan ging. Haha, zou mooi geweest zijn.

grtjs Mieke

KijkDaarIs zei

Jeetje..ik zou er wel melding van maken!!
Als niemand iets zegt ....
Ik heb wel met je te doen hoor!!..mens dat is schrikken...
Goed dat je het geuit hebt...

petronella zei

Wat een schok! Zo noem ik het, want je wilt helemaal niet dat we dit soort dingen tegenkomen! Hoe is het met je, ben je ook nog geblesseerd? Sterkte met het verwerken, want volgens mij moet je hier wel een paar dagen van "bekomen"!Lieve groet!

* * * orangery - stitchery * * * zei

Wat vind ik dit vreselijk voor je, zo dichtbij, jammer dat het in het hollandse de agressie zo toeneemt. Hoop dat je het snel van je af kan zetten en weer verder kan.
Veel sterkte en een heel fijn en vredig weekend.
lieve groeten uit Rio, Alice

baukje zei

Wat een rotervaring. Zo'n jongen heeft kennelijk geleerd dat je meningsverschillen oplost met agressie in plaats van met woorden. Sterkte!

katrien zei

WAt een nare ervaring.Maar zou er toch melding van maken hoor.Dit kan toch niet.

Anoniem zei

Ben je gewond geraakt Chris? En je gezicht???
Zou deze jongen soms geschrokken zijn van jouw opmerking en daarom zo agressief gereageerd hebben? Want dat kan ook!
Zo heb ik iemand uitgescholden die mij aanreed-gewoon door de schrik!
Sterkte hoor en ik hoop dat je vannacht goed slaapt.
groetjes,Truus uit Drenthe
ps schitterende foto in je vorige blog!

quiltvitrine zei

Wat een mentaliteit zeg.
Overigens is het terecht dat je dat gevraagd hebt, want een stoep is om te lopen en niet om er te fietsen.
Of hij nu geschrokken is van je opmerking of niet, maar wat hij gedaan heeft is ronduit fout.
Hopelijk heb je niets overgehouden van de dreun. Wat een idioot zeg.
Mocht het vaker gebeuren dan zou ik een camera installeren, zodat je ermee naar de politie kan.

Jet en Zus zei

Dat is schrikken!

Ik zeg ook altijd wat bij zulk soort dingen, toch maar even oppassen!

Hopelijk houdt je er geen pijn aan over, wat een jeugd toch weer! Nou ja, je kunt ze natuurlijk niet allemaal over een kam scheren.

Groetjes Anita

Ineke Hulzebos zei

Hoi Chris, dit wilde ik niet op Fb zetten, maar mijn moeder heeft een paar jaar geleden ook zoiets meegemaakt. Het is echt te gek voor woorden! Ik wens je nogmaals veel sterkte toe en hopelijk gaan de blauwe plekken snel weg.
Dikke knuffel, Ineke

Jeanneke zei

Ik weet niet wat ik lees... en wat ik zeggen moet! Helaas heb ik ook al een aantal van dit ervaringen gehad en kan me heel goed voorstellen, wat een enorme schok, schrik en woede je moet voelen.
Zou het helpen, als je je poortdeur, zij het behoedam, naar buiten toe open laat gaan, als een soort blokkade voor dat soort (voer)tuig(en) op de stoep?
Neem je gemak, om van deze afschuwelijke ervaring bij te komen en meld het!!
Lieve groet,

Jeanneke.

Jeanneke zei

Nou ja, wat een slordig typwerk: ik heb het over - zij het behoedzaam - opengaan van je poortdeur...

My name is Riet zei

NOu ja zeg, ik weet niet meer in wat voor wereld we leven. Wat een agressie en waarvoor. Waar blijft toch de opvoeding van die kinderen, dit is toch niet normaal meer.
Sterkte met het bekomen van de schrik.

conny's quilts zei

Wat idioot, ik zou dit zeker bij de politie melden....sterkte joh.

Ria zei

Moeten we dit zo langzamerhand normaal gaan vinden?? Nooit toch zeker. Steeds vaker lees een stille tocht en wat niet al meer. Maar alles gaat 'gewoon' door. Jammer dat er zo weinig mensen meer zijn die een opvoeding krijgen met respect voor een ander.

Ik hoop dat je weer wat beter voelt Chris. Slaap lekker voor straks, en blijf waakzaam.

Groetjes Ria V.

inge zei

wat een vreselijk verhaal! xxx

Ria van Kasteel zei

Chris wat erg, je kan tegenwoordig ook niets meer zeggen of er vallen klappen. Ik weet niet waar het heen moet met deze mentaliteit.

Ik hoop dat je de klappen snel te boven bent maar vergeten zal moeilijk zijn.

Lieve groeten en een hele dikke knuffel van Ria ;0))

maaike zei

Jeetje Chris gaat het weer een beetje

Sis Voorn zei

Hier walg ik dus van !!!
Niet te geloven...

Lida zei

Het lijkt steeds erger te worden! Hieer onlangs nog een grote mond van een man die zijn hond los liet lopen en mij bijna omver gooide om naar Tara te kunnen, toen ik hem vriendelijk vroeg zijn hond aan de riem te doen, werd ik voor van alles uitgemaakt! Ik hoop dat je geen lichamelijke hinder ondervindt van deze vervelende gozer, knuffel
Lida

Martine zei

Wat een schrik Chris.
Hoop dat je het snel van je af kan zetten.
Lieve groetjes Martine

Ans zei

Wat verschrikkelijk aso is dat, het schijnt bij deze wereld te horen. Normen en waarden worden niet meer aangeleerd. Ik werk op de basis school en wat ik daar zo nu en dan te horen krijg, dat durfde wij vroeger niet eens te denken. Ik hoop dat je er niet teveel pijn aan over hebt gehouden en dat je het kan verwerken. Heel veel sterkte!

Hermie zei

wat een asociaal gedrag, je zou bijna de straat niet meer op durven gaan.
Hoe gaat het nu met je?

Marga (MarPie) zei

Perplex ben ik, gelukkig heb je aangifte gedaan.
Tjeetje waar gaat het in de wereld toch met die jeugd naartoe....
Hopelijk zie je hem ooit nog eens ergens lopen, kan je meteen de politie bellen word hij alsnog opgepakt.
Je zal wel een paar flinke blauwe plekken en de schrik in de benen hebben?


Groetjes,
Marga♥

Miranda zei

agossie Chris...ik liep weer giga achter en lees net dit nare verhaal van je. Het is toch vast een traumatische ervaring geweest voor jullie die je helaas niet snel zult vergeten en daarbij gegrift op je netvlies zal staan. Lieve Chris sterkte met het verwerken en hoop dat het vertrouwen in de mensheid niet al te veel beschadigd is...want vrees dat je belager geestelijk behoorlijk beschadigd is en snel hulp en straf krijgt voor het geen hij jullie heeft aan gedaan... een voorzichtige knuffel van mij