Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

In de rij


In de rij voor de Koningshof in Veldhoven. Gisterochtend waren we mooi op tijd en het was heerlijk weer. Wat ligt dat daar mooi zeg tussen al die bomen. En groot en ruim van binnen. Nou, dat mag ook wel! Wat een belangstelling! Indrukwekkend was natuurlijk het werk van Collette.

Twee details: links het portret van Marlène Dietrich en rechts het gezicht van een moeder met kind. Prachtig! (klik even op de foto's voor vergroting)

Ook indrukwekkend en vaak ontroerend vond ik de Memorie-quilts uit Israël.



Bijzondere verhalen over soms aangrijpende gebeurtenissen. Het borduurwerkje is een kant van een beursje dat de moeder van de maakster als jong meisje maakte en gebruikte bij haar werk. Deze quilts zijn gemaakt naar aanleiding van het 20 jarig bestaan van het Israëlisch Quiltersgilde.

De prachtige warme quilts van Di Ford heb ik natuurlijk ook bewon-derd en alle kramen afgestruind. Heerlijk! En soms leek het wel even een gezellige reünie!


Daar staan ze (vlnr): Petronella, Erna, Inge, Joke en Lida. Zó leuk om onverwacht Petronella eens te ontmoeten. Ze is hier met een bus met 50 dames uit Frankrijk! Verder heb ik ook heel gezellig met Anita, Saskia en Mien B. zitten praten.


Voor mij was het nog een extra uitje, want donderdagmiddag al ging ik per trein naar Lida om bij haar een nachtje te slapen en dan samen naar Veldhoven te rijden. Zo kon ik mijn energie een beetje verdelen.

Heel gevaarlijk hoor om bij Lida op bezoek te gaan. Kijk maar eens naar deze uit de kluiten gewassen dame van 50 kg die je vol enthousiasme welkom heet. Wat een kop en kijk eens naar die ogen! 

Lida, het was weer gezellig. Bedankt voor je gastvrijheid en verwennerij!


23 opmerkingen:

baukje zei

Wat een prachtige quilts laat je zien. En wat ontzettend leuk om nu in levende lijve een aantal blogster te ontmoeten.Geniet maar lekker na!!!!

feltfree på Åsly zei

Een leuk uitstapje dus. Heerlijk om Tara ook eens te ontmoeten.
Ik zie al dat jullie erg veel moois hebben gezien.
Fijn weekend Frederika

Martine zei

Het was mooi he?
Heb nog naar je uitgekeken maar helaas.
Misschien een volgende keer.
Fijn weekend.

Anoniem zei

Wat een mooie en indrukwekkende quilts van het Israelische Quiltersgilde zijn dat.
Leuk he om anderen eens in levende lijve te ontmoeten!Jammer dat Veldhoven zo'n eind uit de buurt is.Ben er ooit,jaaaaaren geleden eens geweest en het ligt daar erg mooi.
Nu een zonnig rustig weekend en lekker nagenieten!!!
groetjes,Truus uit Drenthe

Marga (MarPie) zei

Dat was weer eens GENIETEN met hoofdletters.
Slim om je energie zo te verdelen + een heerlijk avondje met een quiltvriendin.

Groetjes,
Marga

Saskia Smit zei

Dat ziet er gezellig uit. En wat is Tara groot!

Birgitte aka Bietje zei

Hoi, ik was er gisteren ook. Ik heb nog even de foto van de lange rij uitvergroot of ik er niet ook op sta. Toen ik aankwam was de rij iets korter en de rechterdeur nog dicht. Dus waarschijnlijk was ik binnen al aan het genieten.
Fijn dat jullie ook zo genoten hebben.

Rian, zei

Ik baal vreselijk dat ik jullie niet meer heb kunnen vinden, Chris. En Joke was er ook, zie ik nu. en de 'zussies'... Maar mooi was het wel, hè? En iedereen laat weer andere dingen zien.. zo leuk.
Liefs van mij, Chris en volgende keer beter.
Fijn weekend

foekie's fashion zei

Wat een heerlijk uitstapje met een halteplaats bij Lida. En dan die lieve Tara, wat een trouwe ogen he. Een heerlijke dag om op terug te kijken. Groetjes van JOke

Inge zei

Wat was het geweldig hè Chris en zo leuk dat we je tegenkwamen. Natuurlijk ook supergaaf dat Lida, Joke en Petronella erbij waren. Gezellig allemaal. Leuke foto van ons allemaal!

Liefs, Inge

PS: geen idee wanneer ik aan een blogje toekom, wil het wel, maar heb nog zo veel andere dingen te doen. Heb nog geen schaar in mijn nieuwe stof gezet LOL

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat een stralend uitje, en mooi de foto's
Wel een grote hond hoor.
Groetnis Annie

marcella zei

mooi verslag en gezellige ontmoetingen lees ik, eigenlijk zijn die nog het belangrijkst :)

Lee Prairie Designs zei

My dear friend Chris, Neat that you were able to gather with your buddies! Beautiful portrait's.

Precious dog, too!!!

We are still waithg for "Spring"!!!!We had more snow
:(! Maybe next week.

Hugs, Carolyn

Floor zei

Dat was een hele lange rij vol met enthousiaste dames! En leuk dat je nog bekenden tegen kwam.
Mooie aparte quilts van Colette, zo jammer dat ze er nu niet meer kan maken.
Fijn dat je zo genoten hebt van al die mooie quilts die daar hangen.
Nog leuke lapjes gekocht????
Schrok een beetje van die hond, dacht dat er een foto van Lida kwam, maar nee.
Maar hij was vast wel lief, alleen een beetje erg groot.
Fijn dat je daar kon logeren.
Groetjes,
Floor

katrien zei

Leuk uitje hé.
Ik ben er vandaag geweest en heb genoten van de mooie quilts,vooral deze van Di Ford,maar ook van de andere hoor.

Anoniem zei

Lieve mam, wat hadden jullie ook een prachtig weer! Minstens net zo mooi als de ogen van die hond, wat een lobbes... Nog twee dagen en dan is jullie lobbes zestien... Liefs van Dochter

Lida zei

Graag gedaan en wat heb je een enige foto van Tara gemaakt en dames jullie hoeven echt niet bang te zijn voor haar hoor, ze knuffelt veel te graag!
Leuke foto ook van het groepje, heb de foto met jou erop gezet! Knuffel
Lida

Anoniem zei

Leuke foto en vond het gezelig om je even te zien met Lida en vele dames te ontmoeten, gisteren ook nog genoten en vandaag op doorreis op naar het volgende adres
was onder de indruk van de tentoonstelling, wat schitterend
tot de 16de liefs joke

Anoniem zei

Leuk om vrijdag met je kennis gemaakt te hebben.
Vandaag ga ik nog maar een keer terug met 2 quiltvriendinnen.We zullen ons beslist weer heel goed vermaken.
Groetjes Mien B.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een heerlijke dagen heb je gehad. Slim om je energie een beetje te verdelen. En bij Lida was het vast reuze gezellig. Zo'n lieve hond. Je laat prachtige foto's zien en hebt gezellige ontmoetingen gehad. Wat heb je een mooi speldenkussen gemaakt voor Lida.
Groeten, Joke

mieke zei

Gezellig.
Wij , Maaike mijn DH en ik, zijn vandaag geweest.
Helaas geen bekenden gezien.
Alleen Dorry en Dorien, van quilt-it & dotty.
Maar we hebben genoten van al het moois dat daar hing en van alle winkeltjes. groetjes.

marijna zei

Chris, dat is een gezellige dag geweest! En leuke ontmoetingen gehad.

petronella zei

Leuk was het zeker om elkaar eens te ontmoeten en ook de Franse dames (en heren) waren onder de indruk van de prachtige tentoonstelling!