Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Holland op z'n mooist!

Wat is er nou mooier dan een tochtje langs de bollenvelden. We hoeven niet meer naar het zuiden, maar gewoon door de kop van Noord Holland. Zon, warmte, blauwe luchten en kleur. En de intense geur van de hyacinten die helemaal om je heen zweeft.





Mozaïeken en versieringen





En ken je deze dame?? Haha, Chago wilde wel eens zien hoe dit me stond......


Nou ja, doe mij maar gewoon gewoon hoor. Maar het was prachtig!


27 opmerkingen:

maaike zei

Chris, noord holland en Friesland xijn ook prachtig hoor.Soms denken de weermannen dat er alleen het land uit het zuiden en het midden bestaat.
Ik ben zelf opgegroeid in Haarlem.

Floor zei

Ziet er prachtig uit al die bollen, dat heb je in je eigen tuintje niet.
Ik weet niet wie je moet voorstellen hoor, maar dat lange haar staat je ook leuk.
Ben ook wel eens in Noord-Holland geweest hoor :-)
Naar Alkmaar en Bergen aan Zee, ook erg mooi daar.
Is heel Nederland niet prachtig?
Groetjes,
Floor

Emma zei

Wat en bloemenpracht. Ik ben helemaal enthousiast geworden en wil er ook graag naar toe..kun je me zeggen waar ik naar toe moet?

Met vriendelijke groet,
Emma

katrien zei

Prachtig al die bloemenvelden.

feltfree på Åsly zei

Heerlijk genieten van deze bloemenpracht.
Zo kleurrijk. Dat is dan iets wat ik hier, op vrienden en familie na nog het meeste mis. Een heerlijke bloementuin.
Zo kan ik een beetjes mee genieten. Dank je
Fijne dag Frederika

Lida zei

Wat een bloemenpracht, wat zal dat heerlijk hebben geroken en wat een mooie praalwagens! Fijne dagen, knuffel
Lida

Ans zei

Mooie foto's, vele mensen weten nog niet hoe mooi ons vaderland is!

baukje zei

Wat een prachtige foto's. Ik heb dat nog nooit in het echt gezien terwijl ik toch bijna mijn hele leven in Boskoop heb gewoond en dat is toch niet zover er vandaag!!!!!!
Mag ik een paar van je foto's op mijn blog zetten met een link natuurlijk. Mijn lezers aan de andere kant van de wereld zijn gek op zulke plaatjes!!!!

Anoniem zei

Nou mam, het staat geweldig hoor! Een soort mega make-over maar dan de bloemenvorm. Wat is het toch fijn dat de lente zo enthousiast bezig is! Een hele fijne hemelvarrtsdag gewenst.

Dochter

marga zei

Hoi Chris. Ik krijg gewoon heimwee naar die al keren dat wij in Heiloo zijn geweest en in de maand april al konden genieten van al dat moois. De zee en al die bollenvelden het was altijd weer genieten.
Wie weet misschien volgend jaar weer.
Groeten
Marga

Anoniem zei

Je staat er gekleurd op Chris!
En is ons landje niet overal mooi met ieder z'n eigen mooie plekjes?
Voor de bollenvelden hoef ik niet naar jou toe-even de straat oversteken en rechtdoor en ik loop tegen een knallend rood tulpenveld aan.En zo zijn er nog meer hier buiten het dorp.
een goede Hemelvaartsdag
groetjes,Truus uit Drenthe

Bed, breakfast en quilts zei

prachtig allemaal, mijn voorkeur heeft echter toch de natuur, velden vol kleur en geur.

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooie foto's en prachtige velden.
Ja Zondag zagen we hier ook boven in de provincie Friesland velden vol met bloemen.
Groetnis Annie

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Dat zal heerlijk geroken hebben. Ze hadden ook zulke aparte mozaïeken gemaakt. Toch denk ik dat je eigen lijf je beter staat. Ga straks ook even lekker doorwaaien op de fiets. De zon schijnt te mooi om de hele dag binnen te zitten.
Fijne dag verder, Joke

Quiltblog Janine zei

Prachtig hè, steeds weer. Je bent vast ook even bij de quiltexpo in AP wezen kijken?

Mamen zei

Het is de beste tijd om te reizen naar de Nederland
het landschap van bloemen en ruiken geweldig spectaculair
een luxe.
Voorjaar Groeten van El Puerto de Santa Maria
Mamen


Es la mejor fecha para viajar a los paises bajos
el paisaje de flores increible y el olor espectacular
un lujo.
Saludos primaverales desde El Puerto de Santa María
Mamen

Gonny zei

Jullie de kleur en geur van de bollen. Wij hier het rose en wit van de fruitbomen. Alle twee om van te genieten!!!

Conny's-blog zei

Dat is genieten zeg al die bollenvelden, mooie foto's heb je ervan gemaakt hoor......liefs.Conny

carina zei

Wat is het mooi he. Prachtig gezicht

Marga (MarPie) zei

Dit is echt het voorjaar.
Wat is Nederland toch mooi in al zijn jaar getijden hé.

Groetjes,
Marga♥

Anoniem zei

Fantastisch dat lange haar met dat blije gezicht, maar ik vind je van nature veel mooier hoor! Prachtig weer die bloemenvelden en die heerlijke geur. Ik zou bijna weer naar huis gaan. Nee hoor, de Achterhoek heeft ook z,n bekoring. Groetjes buuv

Willeke zei

Oh wat een heerlijke foto's heb je daar gemaakt.
Intens genieten hoor. Heerlijk!

Fijn he EINDELIJK lente!

groetjes,

creatievelingelly zei

Holland is zeker mooi. Zeker nu met de mooie kleuren

idaviltcreatief zei

Geweldig, met hemelvaartsdag zijn wij op de motor door de polder gereden, zo mooi alsof de regenboog op de grond ligt, een lust voor het oog! Die bloemen staan je prachtigQ

mieke zei

Dat ziet er heel erg mooi uit.
grtjs Mieke

Miranda zei

Heerlijk niet al die bloemenpracht! Nog gefeliciteerd met het oude hondenheertje...en een siggy uit Afrika...hoe bijzonder is dat! Fijn weekend...

MarianneP zei

Wat leuk dat je door onze Anna Paulownapolder getoerd bent. Ik woon hier midden tussen die pracht en deze maand(en) is de polder op z'n mooist. Ben je ook in de poldertuin geweest? Is onze kleine keukenhof. Prachtige foto's heb je gemaakt!