Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

En maar doorpitten

Nee, niet slapen hoor, maar quilten. Dankzij het slechte weer is het niet onaangenaam om met een grote quilt op schoot te zitten en die door te pitten. Ben lekker opgeschoten. Ik heb al 43 blokjes klaar!

Ik vind het leuk! Al die blokjes waar ik een tijd geleden mee bezig was, komen weer door mijn vingers en door het quilten gaan ze nog meer leven. Het is ook leuk om bij elk blokje te be-denken hoe ik het wil door-quilten.

Het koude weer heeft nóg een klein voordeel. Ons sierkersje heeft nog nooit zo lang in bloei gestaan. De bloemetjes houden ook heel lang hun diepe kleur.


Aan de zomerplantjes ben ik nog niet toegekomen. Ik hoop wel dat dat volgende week lukt.

Fijn weekend allemaal en lieve groet van mij.


19 opmerkingen:

Annelies zei

Altijd veel werk, maar ook leuk dat al die blokken weer door je handen gaan.

Nellie zei

Wat een een prachtige blokjes dat gaat weer heel mooi worden en ja zie zomer planten willen nog niet echt kwam het zonnetje maat

Wens je een fijn weekend

katrien zei

Succes met quilten,is er wel het weertje voor.

jaimie zei

Mooie quiltblokjes die ik kan zien zo!

En lees nu pas je bercihtje van gisteren, amai gelukkig ben je ok ség !

Groetjes, Jaimie

Jet en Zus zei

Wordt vast heel mooi, ik vind het peperkoekmannetje zo leuk, daar wil ik nog eens een quilt mee maken!

Nu eerst aan de haak, daar heb ik op dit moment het meeste zin aan!

Groetjes Anita

Floor zei

De zomerplantjes staan bij mij al wel in de tuin, maar zijn een beetje aan het verpieteren.
Ze groeien niet met die kou.
Maar inderdaad lekker quilt weer, dus dat ga ik zo ook maar doen.
Leuk is dat hè, als al die Amish blokjes die je destijds gemaakt heb nu weer door je handen gaan, vol met herinneringen natuurlijk.
En het verveelt niet, omdat elk blokjes anders is.
Nou, ga maar lekker doorpitten dit weekend.
Groetjes,
Floor

Aangenaam verpozen met Joke zei

Zo heeft het slechte weer toch ook zijn voordelen. Lekker binnen zitten met een mooie quilt en genieten van de blokjes die je gemaakt hebt en nu mag doorpitten. Het wordt echt heel mooi zo. En deze heb je dan van begin tot einde helemaal zelf gemaakt. Handquilten heeft toch een aparte charme.
Goed weekend, Joke

Anoniem zei

Met het doorpitten wordt een quilt pas mooi,vind ik,en eigenlijk is dat het leukste aan het quiltmaken.
Gisteren hier de hele dag zon gehad en de pinksterbloemen staan al een paar weken in bloei!De was hangt ook buiten-heerlijk.
goed weekend en succes met 't pitten.
groetjes,Truus uit Drenthe

Annie Kingma.Bonnema zei

Word heel mooi je doorpitten.
Fijn weekeinde.
Groetnis Annie

petronella zei

Het is echt weer om door te pitten, en ik ga er toch maar op uit om m'n geraniums te halen, kan ik ze volgende week planten! Fijn weekend!

Lida zei

Ja een quilt over je knieën is nu heerlijk en zo'n leuke als de jouwe helemaal! Hij wordt vast een pronkstuk straks op de tentoonstelling of mag deze nog niet meedoen? Hoop dat het warmer wordt, ben bang dat onze nieuwe plantjes een tik krijgen van de kou! Knuffel
Lida

feltfree på Åsly zei

Wat een mooie blokken. Ben benieuwd naar het geheel. Succes met pitten.
Lieve groet Frederika

Rian, zei

Het wordt weer een indrukwekkende quilt, een document, eigenlijk, Chris. En zo afwisselend doorgequilt... Prachtig. En geniet maar van je sierkers. zo zie je maar weer dat elk nadeel zijn voordeel heeft.
Dagdag

My name is Riet zei

Dat zijn lekker warme karweitjes. Het ziet er erg leuk uit.

Ria van Kasteel zei

Door het quilten gaan de blokjes nog meer leven, erg mooi.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

marijna zei

Soms kan het ook fijn zijn dat het buiten zo koud blijft. je doorpitten schiet dan lekker op. Leuke blokjes!!

Saskia Smit zei

Dat wordt alweer een hele mooie.

mieke zei

Het zijn leuke blokjes. Succes met het doorquilten.
De bloesem heeft een mooie kleur.
grtjs Mieke

Marga (MarPie) zei

wat doe je ze ontzettend leuk doorquilten, zoals bij het molentje er zit zo echt beweging in het blokje.

Groetjes,
Marga♥