Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een bijzondere quilt, quiltster en een bijzonder lied

Een van de mooiste liederen in de bijbel vind ik psalm 139. Daarin staat zó prachtig omschreven dat wij ons gewenst, geliefd en veilig mogen weten in de handen van onze Schepper. Dat werd weer eens onderstreept toen ik deze middag zomaar een boekje per post kreeg waar o.a. dit in staat:


Een foto van een quilt met een stukje berijmde tekst van deze psalm.

Rieteke stuurde mij dit boekje n.a.v. DIT logje. Zij maakt prachtige bijbelquilts, zoals deze die als een boekrol opgerold kan worden. In het boekje staan foto's van de 5 verschillende blokken met een uitleg bij elk blok. Zó mooi! je begrijpt dat ik enorm verrast en geraakt was door dit lieve gebaar. Wil je zelf ook de betekenis van de blokken weten, dan moet je beslist even HIER kijken.


Heel erg bedankt Rieteke, je hebt me echt gezegend!




14 opmerkingen:

feltfree på Åsly zei

Dat is wel een heel speciaal quilt cadeautje.
Groetjes Frederika

baukje zei

Wat ontzettend lief van haar. Ik ben gelovig opgevoed, gereformeerd, maar ben de weg een beetje kwijtgeraakt in de loop der jaren. Ben nu weer op zoek. Wil ook graag de Jacobsladderquilt maken, misschien vind ik de weg dan ook wel weer......

Rian, zei

Wat prachtig Chris. Als je psalm 139 kent (al of niet 'herzien' of berijmd) dan spreken de blokken voor zich. Heel mooi verbeeld door Rieteke. Ook de quilt voor een autistische jongen vind ik heel sprekend. (ik heb een kleinzoon met een vorm van autisme) Ik weet zeker dat hem dit zou aanspreken.
Kan me voorstellen dat je dit een kostbaar geschenk vindt.
Liefs van mij

petronella zei

Een mooie bemoediging van Rieteke, heb even weer op haar site gekeken, ik kan er echt van genieten!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Je hebt een prachtig geschenk gehad van Rieteke. Kan begrijpen dat je hierdoor geraakt bent.
Liefs, Joke

Jeanneke zei

Prachtig, wat een indrukwekkend, roerend en bemoedigend geschenk. Ik begrijp, dat je je gezegend voelt, Chris. Het is aan jou goed besteed.
Mijn oudste zoon heeft een vorm van autisme; de quilt met dat thema sprak mij in het bijzonder aan. De tekst erbij vind ik treffend en roerend.
Groetjes,

Jeanneke.

klara zei

Dit is vandaag de tweede keer dat ik met deze psalm geconfronteerd wordt. Heel bijzonder, daar wij hem gezongen hebben op de begrafenis van onze zoon, nu bijna 7 jaar geleden. Ik vind het echt de mooiste psalm die er is, er gaat zoveel kracht en troost vanuit.

Anoniem zei

Wat een mooi geschenk heb je van Rieteke gekregen.Vanavond was er ook een nieuwsbrief van haar ,maar helaas werkte de link in de brief niet.
Vind haar site altijd bemoedigend en wat een prachtige quilts maakt zij.
Geniet van dit cadeautje
groetjes,Truus uit Drenthe

idaviltcreatief zei

Wat lief van Rieteke! Jaren geleden hebben wij iets soortgelijks meegemaakt, mijn man kreeg een klap in zijn gezicht en had daarbij zijn jukbeen gebroken, ik kan er nog naar van worden hoe dat toen ging. Zo zinloos, het sloeg gewoon nergens op. En begrijpen doen we het nog steeds niet. Gaat het nu weer goed met je Chris? Durf je de straat nog wel op?

Op 31 augustus komt Rieteke in ons dorp, en houdt daar een lezing. Raad eens wie zich daarvoor heeft opgegeven? Ik blijf het zo jammer vinden dat ze de quilts niet als patroon verkoopt, de laatste van psalm 139 is ook weer zo ontzettend mooi.

AnitaS zei

Wat een ontzettend lief en mooi cadeau. Iets om te koesteren.

Ans zei

Wat een mooi cadeau heb je gehad, het is ook mijn geliefde bijbeltekst. Wij hebben op de regiodag van het quiltersgilde een keer een lezing van Rieteke gehad. Daarbij heb ik veel van haar quilts kunnen zien, ze zijn allemaal even mooi.

Floor zei

Wat mooi dat boekje! Wat lief dat je dat hebt gekregen.
Kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent.
Zo'n rol met kleine quiltjes is ook prachtig, maar daar is er natuurlijk maar één van.
Nog iets van de politie gehoord?
Ze zullen hem wel niet meer kunnen vinden.
Groetjes,
Floor

marijna zei

Wat een bijzonder mooi cadeau! Dat zal je heel erg goed doen. Zo'n nare erfvaring ben je niet snel kwijt. dit is eenpleister op de wond.

sylvia zei

wat een prachtig kado, Chris en dit deel uit ps 139 geeft mij altijd kippenvel!
liefs, Syl