Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Diamond Purse


Ik kon het niet laten om alvast met mijn verjaarscadeautje van Ruth aan de gang te gaan. Zo leuk werk, op schoot of om mee te nemen naar de Bee. Links het lapje dat al klaar is voor een kant van de beurs, rechts de geregen wiebertjes die klaar liggen om aan elkaar te naaien.

Ik doe het met de Engelse methode. Later wordt met een malletjes het goede model uit de lapjes geknipt.
Kijk, het wordt zoals op dit fotootje van het pakketje.



Vorig jaar kocht ik in Marken een paar typisch Hollandse stofjes voor Carolyn in Iowa. Kijk eens wat voor een enige 'table runner' ze er van gemaakt heeft!

Ik wens jullie allemaal een heel fijn en gezegend pinksterweekend, weer of geen weer.
Liefs van mij.


32 opmerkingen:

Every Stitch zei

This purse will be lovely! I just made one with hexagons , and I love it in diamonds ! How large are the diamonds?

Miranda zei

Die dropjed zien er al veel belovend uit Chris en dat typisch Nederlandse quiltje is ook zooo leuk gedaan! Fijn weekend

katrien zei

Zal een leuk tasje worden.

Nellie zei

Wat ziet dat er al weer schattig uit en wat heeft je ze er een mooie tafelloper van gemaakt heb even gekeken ;
Wens jou een heel gezegend Pinksteren.
Groetjes Nellie

Anita - Vlijtige Handjes zei

Oh wat wordt hij mooi! Fijne Pinksterdagen.
Groetjes Anita

baukje zei

Schattig tasje wordt het ! Ik ben even naar de tabletopper gaan kijken, wat is die leuk geworden zeg, echt fantastisch gebruik gemaakt van de stofjes.

maaike zei

Wat prachtig.
Fijne pinksterdagen.
Maaike

Floor zei

Ze heeft een schattig kleedje gemaakt van jouw lapjes.
Hollandser kan het bijna niet!
En jou beursje wordt ook erg mooi.
Prachtige kleuren heb je uitgezocht.
Groetjes en jij ook fijne dagen, terwijl ik vind dat een zonnetje niet mag ontbreken. Maar we houden moed.
Floor

inge zei

dat wordt schitterend in die mooie lapjes!

Jeanneke zei

Met recht een Diamond, een Juweel, Chris!
Fijn Pinksterweekend gewenst.
Op Tweede Pinksterdag komen hier duizenden deelnemers aan de Fiets Elfstedentocht voorbij! Maar of ik mijn tuinstoel langs de weg kan zetten om te klappen en aan te moedigen....?
Groetjes,

Jeanneke.

Conny's-blog zei

Wat een lief beursje ben je aan het maken zeg........liefs.Conny

Lee Prairie Designs zei

Wow, Chris this purse is going to be wonderful.

Thanks again for the "fun" fabrics you sent me....I could have never created my "Dutch" table topper with out them!

xoxox, Carolyn from IOWA :)

marcella zei

ik heb ook twee keer met het patroon van Dorry in mijn handen gestaan maar er lag nog zoveel thuis :) Zoveel te leuker om jou er nu mee aan de slag te zien. Daar geniet ik net zoveel van.

Marga (MarPie) zei

Wat ontzettend leuk word deze.
Ga je hem ook als beurs/tas gebruiken of blijft hij voor de sier staan?

Groetjes,
Marga♥

Marga (MarPie) zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Carin zei

Mooie kleurtjes gebruik je ervoor !

Rian, zei

Wat leuk Chris, om je lapjes gecombineerd te zien in zo'n oer-hollands tafelkleed. En wat een heerlijk weer is het daar, als je naar haar blogfoto's kijkt. 't is hier nog steeds maar koud en érg nat hoor.
En de 'schuine dropjes' zitten prachtig verdeeld aan elkaar. Dat gaat weer een schattig hebbeding worden.
Fijne dagen, Chris.
Liefs!

MarianneD zei

Wat een schatje Chris!!
En de tabletopper is ook goed gelukt in Amerika...;-)
Fijne Pinksteren!
lieve groet,Marianne

Monica zei

Dit gaat echt super leuk worden!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Leuk he om met iets nieuws te beginnen, wat je eigenlijk van jezelf nog niet mocht. Het wordt een heel mooi beursje. Wat heeft jouw vriendin in Amerika een echt Hollands tafelkleedje gemaakt met jouw stofjes. Ook ik wens jou mooie dagen. Groeten, Joke

Ineke Hulzebos zei

Wat een schattig beursje! Wat zal de ontvanger er blij me zijn.
Fijne Pinksteren

Lida zei

Nu met dit vervelende weer een prima klusje en zo mooi in deze stofjes! Knuffel en ja alles prima gegaan!
Lida

Ria van Kasteel zei

Dit wordt een mooi beursje prachtige kleurtjes en wat is een een leuk kleedje gemaakt van de hollandse stofjes.

Heel fijn weekend en groetjes en een knuffel van Ria ;0))

Willeke zei

Dit gaat geweldig worden! Enig!!!

groetjes,

Eulalia Isabel zei

Dit heel schattig.

betreft

* * * orangery - stitchery * * * zei

hi Chris, ik zag je op het blog van Tineke. Jouw quilten is grandioos, ik kom af en toe even kijken wat je allemaal voor moois maakt. zonnige groeten uit Rio, Alice

feltfree på Åsly zei

Wat een mooi beursje. Leuk idee om dat met wiebertjes te doen. De kleurtjes zijn ook erg mooi. Groetjes Frederika

Gonny zei

Bijna te mooi om te gebruiken.... Maar ook zonde om 'm niet te gebruiken....
Carolyn heeft er een leuk quiltje mee gemaakt. En die bloemen passen zo mooi in de tussen stroken.

Jane in Wales zei

O, wat een mooi tasje wordt dat! Een heel geslaagd cadeau, daar zal ze blij mee zijn!

jaimie zei

Hallo,

Via via hier terecht gekomen
Mooie quilts heeft u al gemaakt en andere kleine werkjes, die voor mij toch ook al groot lijken hoor :-)

Ik ben volger van je geworden.

groetjes, Jaimie
http://handmadebyjaimie.blogspot.com

sylvia zei

ha, die Chris, ik heb nu beide kanten klaar en zou het tasje gaan afmaken! Snap er niets van.......:(
Mag ik op jou wachten en dan van jouw kennis en kunde gebruik maken?
liefs, Syl

mieke zei

Dat gaat een leuk tasje worden.
Ik heb er in maart 1 gemaakt, met een geborduurde letter erop.
grtjs Mieke