Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Bestemming bereikt!

Ik ben verhuisd. Voorgoed. Het werd tijd dat ik het huis uit ging. Mijn 'moeder' heeft er een tijdje mee geworsteld dat haar kind zou vertrekken, maar nu is het goed. Kijk, hier woon ik nu:


Een paar weken terug kwam ik, eigenlijk door een klein misverstand, in deze kamer terecht. In een prachtig oud pand uit 1890 met heel veel sfeer en antieke accenten. De bewoon-ster wilde mij direct in haar huis opnemen en ik moet eerlijk zeggen dat ik me gelijk thuis voelde. Maar ja, je weet hoe moeders zijn! Zij wilde de tijd hebben om mij en vooral zichzelf voor te bereiden.

Sinds gister woon ik nu hier. 'Moeder' heeft me zelf gebracht en zij en de bewoonster konden het goed met elkaar vinden. Eigenlijk is de manier waarop ik hier terecht ben gekomen een heel bijzonder verhaal, maar moeder wil liever niet dat ik dat vertel.
In mijn kamer, vlak boven mijn hoofd, wonen deze poppen. Dus ik heb heel leuk gezelschap.


'Moeder' gaf mij de naam: "Rond het haardvuur", omdat mijn jasje is gemaakt van een heleboel gevarieerde Logcabin blokken. Je weet wel, dat patroon met een warm rood lapje in het midden, symbool van het warme haardvuur waar iedereen bij kan zitten en de kinderen kunnen luisteren naar de verhalen van de ouderen en daarvan kunnen leren. 'Moeder' moest daarbij altijd denken aan een Bijbeltekst, zoiets van "Vergeet niet wat je allemaal hebt meegemaakt, wat God voor je gedaan heeft en wie Hij voor je wil zijn. Vertel dat door aan je kinderen en je kleinkinderen". Ze moest ook vaak denken aan wat ze hoorde bij de Tacoma indianen (KLIK)

'Moeder' zal me wel missen, maar ze hoopt en heeft me aangemoedigd dat ik een zegen zal zijn voor de mensen in dit huis. Want elk huis heeft zijn eigen, soms heel verdrietige en moeilijke, verhaal.

Ik ben gelukkig, want ik heb mijn bestemming bereikt!


30 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

Wat een prachtige quilt !!!
en zo te lezen heeft het de juiste plek gevonden....
ik hoop dat de quilt veel warmte mag geven......
Geniet er maar van...
Fijne dag

Annelie zei

mooooooooi (zowel de quilt als de tekst;)) groet Annelie

Anita - Vlijtige Handjes zei

Loslaten is niet makkelijk. Dat geldt ook voor onze 'kindjes'. Prachtige quilt!!

Ans zei

Wauw wat een mooie quilt met mooie kleuren en een nog mooier verhaal.

Anoniem zei

Ik kreeg even een brok in m,n keel buvie, wat ben je toch een bijzonder mooi mens ! Groetjes vanuit Aalten

feltfree på Åsly zei

Wauw wat een mooi quilt. Die zal zeker zijn plekje heel snel vinden daar. Zo te zien heeft ze het al behoorlijk naar de zin.
Groetjes Frederika

Riet zei

Wow, wat een prachtige quilt. Ze zullen er van genieten denk ik zo.

inge zei

wat ligt die quilt daar prachtig te wezen!

Rian, zei

Oh! Ik ben er stil van...

Anoniem zei

Mooi Chris,zowel het bijzondere verhaal als de quilt.
Ook het verhaal van de Verteller is prachtig.
Dankjewel voor dit-komt goed uit.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Gonny zei

"Rond het haardvuur" bekeken door haar nieuwe gezelschap zal zeker gewaardeerd worden in haar nieuwe woning. Een mooi gebaar van 'Moeder'.

Conny's-blog zei

Wauw wat een prachtige quilt, die nu zijn bestemming heeft bereikt. Mooi verhaal zeg..............liefs.Conny

Quiltblog Janine zei

Lief van je en ook heel dapper. Het wordt vast heel erg gewaardeerd.

Elly (creatieveling Elly) zei

Oh die nieuwsgierigheid ook van mij. Nu wil ik natuurlijk het bijzondere verhaal weten LOL.
Maar blij dat deze prachtige de stemming heeft bereikt

Saskia Smit zei

Deut 11. Een van mijn favoriete teksten. Mooi verhaal.

Floor zei

Tja..... dat lijkt me best moeilijk om zo'n mooie quilt waar je aan gehecht bent los te laten en aan iemand anders te geven.
Maar soms voelt dat erg goed, omdat die ander daar dan heel blij van wordt.
Dan is het mooi dat je zoiets kan doen toch?
De quilt wordt nu gebruikt en is daar vast heel erg op zijn plaats.
Groetjes,
Floor

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat een prachtig quilt, met een heel fijne bestemming.
Dank je wel voor dit mooie verhaal. En wat zitten die prachtige poppen daar mooi in de rij.
Groetnis Annie

Aangenaam verpozen met Joke zei

Afscheid nemen is altijd een beetje moeilijk, zelfs als je kind op zijn bestemming is. Je zult vast een heel goede reden hebben om deze quilt weg te geven. En dat voelt dan vanzelf goed. Mooi verhaal, ook van die verhalenverteller.
Fijn weekend, Joke

ps, er staat spam tussen je reacties.

Jeanneke zei

'Moeder' en Quilt zijn allebei een zegen.
Prachtig en heel bijzonder van je.

marga zei

Afscheid nemen gaat niet zo makkelijk maar ik denk dat je bij de gedachte aan de goede bestemming ook heel blij en tevreden kunt zijn.
Een fijn verhaal heb je erbij geschreven.
Groeten
Marga

Mery Kramer zei

mooie quilt en een leuk verhaal er bij gr mery

Ria van Kasteel zei

Een prachtig verhaal, ik heb er geen woorden voor.

Lieve groeten en een dikke knuffel van Ria ;0))

Anoniem zei

Lieve moeder

Ik ben in mijn leven soms wel eens jaloers geweest op de 'extra' kinderen in ons leven. Ik mocht zelf ook tweev'kinderen' in mijn werkleven hebben en geniet er dagelijks van. Ik weet dat de ontvangers van dit 'kind' er over gelukkig mee zijn en dat dit verhaal al aan hun kinderen is verteld. Ik wens hen en dit 'kind' toe dat er nog vele verhalen rondom hun haardvuur aan de kinderen en kindkinderen verteld zal worden. Dit 'kind' heeft in ieder geval zeker de juiste bestemming bereikt!

Dochter

zipjezopje zei

Zo'n prachtige quilt vol warmte, liefde en fantasie zal zeker gekoesterd worden.

idaviltcreatief zei

Prachtig, zowel tekst als quilt (lijkt wel een bollenveld met al die mooie kleuren) en zo te begrijpen dat het moeite kost om los te laten, maar zo is het leven en als ik het goed begrijp dan krijg ik het gevoel dat moeders best trots mag zijn op de bestemming van dit mooie quilt. Het kan niet anders dan dat hier zuinig mee omgegaan wordt.

baukje zei

Prachtige quilt en wat moeilijk om die te laten gaan.......

wilma oud zei

Een heel mooi verhaal!

Marga (MarPie) zei

Het enige wat ik kan zeggen is dit is Chris ten voeten uit.
Dit is waar een quilt voor bedoelt is om warmte en liefde te geven aan degene die er lekker onder kruipt.

Groetjes,
Marga♥

Ineke Hulzebos zei

Wat ontzettend lief!!! Altijd moeilijk, dat loslaten, ik weet er alles van!
Liefs, Ineke

marijna zei

Ohhh, prachtig Chris! Kan mevoorstellen dat loslaten erg moeilijk was.