Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Alleen maar leuk!

Vorige week kreeg ik een 'spontane' siggy van Truus uit Drenthe, zo leuk!


'Spontaan' omdat ze niet officieel meedoet met de swap, maar mij er gewoon eentje wilde sturen. Natuurlijk kreeg ze ook een siggy van mij. Maar in het pakje zat nog meer!


Een doosje met een heerlijk Drents Turfje! Lekkere chocolade joh! Zulke turfjes had ik nog nooit gezien, laat staan geproefd!
Ontzettend leuk Truus. En wat heb je die siggy mooie gemaakt met dat lintborduurwerk! Weer een juweeltje voor mijn Siggy-rol.



Maar ik heb nog meer leuks. Net als Miranda en Jannie kreeg ik vorige week bericht dat mijn "Pannenkoek"quiltje ook geselecteerd is voor de ATT in september in Alkmaar. En de kraam van Aljona, van wie ik de vouwtechniek leerde, staat er de eerste 3 dagen ook! En wie weet dwarrel ik er op zaterdag als 'angel' rond. Ik heb me er tenminste samen met Ruth voor opgegeven. Dus allemaal leuke vooruitzichten.


25 opmerkingen:

Lida zei

Gefeliciteerd, ja ze moesten jou wel toelaten, want zo'n bijzondere als jouw quilt zullen er verder niet hangen! Ben heel benieuwd om hem in het "echt" te zien! Gave siggy van Truus en heb die plaatsnaam even opgezocht, wat een klein plekje op de kaart! Fijne dag, knuffel
Lida

Ans zei

Wat leuk dat jou quilt in Alkmaar mag hangen, Gefeliciteerd! Dat alleen al zou voor mij een reden zijn om naar Alkmaar te reizen.

Annelies zei

Wat een leuke siggy. Wordt het niet eens tijd voor Truus om ook gezellig te gaan bloggen ?

Annelies zei

En natuurlijk gefeliciteerd met het feit dat je quilt mag hangen !!

Rina zei

Wat leuk dat je quilt mag hangen bij de tentoonstelling.
Een hele eer!
Zo'n turfje heb ik nog niet eerder
gezien, laat staan gegeten.
Hij ziet er heerlijk uit.
Mooie siggy heb je er ook bij
gekregen.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een verrassing dat de Pannenkoek in Almaar mag hangen. Maar ja, hij is ook echt uniek. Hopelijk kan ik ook komen kijken. Mooie Siggy heb je van Truus. Fijne dag verder, Joke

baukje zei

maar hij is ook echt bijzonder!! En dat turfje ziet eruit om meteen aan te beginnen, is er nog wat van over???

Martine zei

Gefeliciteerd. Weer en reden om naar Alkmaar te gaan.

Gonny zei

Inderdaad een hele mooie siggy met het lint-borduurwerk!
Geweldig dat de 'pannenkoek' op de tentoonstelling komt te hangen!!!

Inge zei

Wat een gave siggy, Chris! Je boft maar en dan zo'n jammie, jammie lekker chocolaatje, hmmmmmm.....
Keileuk dat je pannenkoek op de ATT komt te hangen. Ik denk alleen dat ik de tentoonstelling deze keer over sla, het is zo'n eind met de trein.
Zo en nu vlug de jongetjes uit school halen. Oppasdag!

Floor zei

Wat leuk dat jouw pannenkoek daar komt te hangen op de ATT in Alkmaar, gefeliciteerd!
Hij is ook erg leuk en apart.
Kan er helaas niet naar toe om hem te bewonderen.
Het is te ver reizen voor mij, helemaal heen en terug.
Maar misschien maak je wel foto's, kan ik het toch een beetje zien.
Zien er heerlijk uit die Drentse turfjes.
Nog nooit van gehoord of gezien.
Ook mijn Drentse vriendin heb ik er nog nooit over gehoord.
Misschien heeft ze deze nog nooit ontdekt...
Groetjes,
Floor

Rian, zei

Wat een leuke verrassingen van Truus, Chris. Prachtig gemaakt, die siggie. Jammer dat ze niet meedoet, anders zou ik er zeker eentje met haar willen ruilen. :)
En geweldig dat je quilt van de partij is, in Alkmaar. Nu ga ik zéker kijken. (als er niets bijzonders tussenkomt, natuurlijk)
En als je daar zelf ook rondloopt... wel, dan moet het wel raar lopen als we elkaar dan niet eindelijk kunnen zien :))
Liefs van mij

Tineke zei

Oh, wat leuk dat je pannenkoek in Alkmaar komt te hangen. Heb me voorgenomen om dit jaar weer te gaan, dus dan kan ik hem in het echt bewonderen.
Groetjes Tineke

Anoniem zei

Gefeliciteerd Chris dat jouw Pannekoek mag hangen op de tentoonstelling!!! Hij/zij/het? is ook prachtig van kleur.
Jammer,dat ik niet zo'n eind kan rijden-was er graag heen gegaan.Maar wie weet,kan ik met iemand meerijden.
Dankjewel voor het laten zien van mijn siggy.
En iedereen bedankt voor de complimentjes.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Ria van Kasteel zei

Gefeliciteerd dat je quilt mag hangen in Alkmaar, welverdiend zou ik zeggen.
En wat een leuke siggy heb je gekregen en wat een lekkers.
Bedankt voor de verjaardagskaart, morgen schrijf ik weer een jaartje bij.

Lieve groetjes en een knuffel van Ria ;0))

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel leuk zo een mooie siggy te ontvangen.
Fijn je werk op de tentoonstelling, gefeliciteerd er mee.
Groetnis Annie

feltfree på Åsly zei

Wat een mooie drentse Siggy. Erg bijzonder. Dat drentse turfje werd ook veel in mijn geboorteplaats verkocht. Daar hete die dan ook Emmer turfje. Heerlijk toch zo'n verwennerij-
groetjes Frederika

jaimie zei

Hallo Chris,

Leuke post en ook iets lekkers gekregen lees ik :-)

Groetjes, Jaimie

ps, je hebt je aangemeld op mijn knutselblog, welkom, ik heb ook een blog ; enkel voor handwerk
http://handmadebyjaimie.blogspot.com
misschien is dat leuk als je ook handwerk doet he :-)

Ineke Hulzebos zei

Gefeliciteerd!!!

katrien zei

Hé leuk dat je quilt mag hangen.
Mooie siggie.

Conny's-blog zei

Gefeliciteerd dat je quilt is uit gekozen. Zo'n prachtige quilt kunnen ze toch niet weigeren.............liefs.Conny

Saskia Smit zei

Wat leuk! Dan kan ik hem in het echt zien. Mijn quilt is ook gekozen. Al moet er nog een label en tunnel aan. Ga ik mezelf snel aanleren.

petronella zei

Leuk dat je quilt is uitgekozen!En ik hoop voor jullie dat Max het nog een poosje vol mag houden!Ik ga me nu maar eens werpen op m'n reisverslag.Fijne dag!

mieke zei

Gefeliciteerd met de plaats in de tentoonstelling, heel leuk.
En dat pakje met siggy is ook heel erg leuk.
grtjs Mieke

Marga (MarPie) zei

wat een eer dat ze er mag hangen. dat is de tweede of derde keer dat er nu zo'n mooi werkstuk van jouw mag hangen hé?
Wel een ontzettend mooi siggy is dat.

Groetjes,
Marga♥