Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Sprakeloos!

Dat was ik, sprakeloos! Ik denk dat alle dames die er zaterdag waren wel be-grijpen wat ik bedoel. Trouwens iedereen die ook ooit bij de Trunkshow van 'Superklosster' Ingrid waren. Want daar was ik zaterdag, in Sneek, met Joke en Ruth van onze Minibee.
Wat ik geweldig vond en absoluut niet verwacht had, was dat Ingrid al haar prachtige quilts, na er iets over verteld te hebben, zomaar zachtjes in de schoot wierp van de eerste dame op de eerste rij, om door te geven! Zo gingen al die quilts door wel 100 paar handen!



Al onze zintuigen werden geprikkeld: ogen, oren, tastzin en zelfs de reuk, want wat roken die quilts allemaal lekker!
Veel van ons hebben al foto's van Ingrids quilts laten zien. Ik kan het niet laten om er toch wat te plaatsen, hoewel foto's nooit kunnen overbrengen hoe het in werkelijkheid is!











Wat mij erg heeft geraakt en ontroerd is de manier waarop zij bij sommige quilts vertelde over gevoelige en vaak pijnlijke gebeurtenissen in haar leven. Quilts als medicijn. Zo is het in veel levens.
Maar ze heeft ook een heerlijke milde humor!


De laatste foto is van een top met mandjes, allemaal appliqué, waar ze nog mee bezig is. Die werd uiteraard niet door-gegeven, veel te kwetsbaar.

Dit was haar allerlaatste show. Wat ben ik blij dat ik nog een kans had om het mee te maken. En Joke en Ruth natuurlijk ook. Hadden van te voren ruim tijd genomen om gezellig door Sneek te lopen en heerlijk te lunchen.

Lieve Ingrid, dank je wel voor al het moois dat je hebt laten zien, voelen en horen!!







En dan waren er nog die enige ontmoetingen.  Met de 'Oma van de heerlijkheidjes', Gerda.


En met Marijna, die speciaal voor mij haar quilt had meegenomen. Een quilt met heel bijzondere herinneringen.


Aan de foto zie je dat er soms ook serieuzere dingen gedeeld worden. Was fijn je te ontmoeten Marijna!


31 opmerkingen:

Lida zei

Wat hebben jullie genoten en ja zij en haar quilts zijn zo bijzonder! Leuke foto's van jou en Marijna en van je vriendin! Nu lekker nagenieten, knuffel
Lida

Elly (creatieveling Elly) zei

Het is inderdaad heel bijzonder dat je de quilts hebt mogen aanraken. Er zijn maar weinig bij wie het mag, ik weet ook niet of ik dat zelf zo snel zou doen.

maaike zei

Wat een mooie quilts heb je gezien in Sneek.
Ik wilde er ook heen, maar mijn gezondheid dacht daar anders over.Dus geniet via jouw blog toch van de mooie foto's van de quilts.

feltfree på Åsly zei

prachtig zeg. kan me indenken dat je daar met volle teugen van hebt genoten.
Fijne dag Frederika

Wilma Kuin zei

Ja, hier wordt je zeker stil van,...
Wat een prachtig quilts maakt zij,..

AnitaS zei

Wat een fijne dag heb je gehad. Puur genieten.

katrien zei

WAt leuk dat je dit hebt mogen meemaken.
Helaas kon ik niet naar haar dag in België,vond het zo jammer.

Johanna Faber zei

Wat een heerlijk dag hebben jullie gehad Chris , hier had ik graag bij willen zijn, en wat een leuke ontmoetingen allemaal
fijne handwerkweek gr joke

Anoniem zei

Wat een leuke dag was dit en wat een bijzondere middag. Ik ben er nog steeds van onder de indruk. Ik denk te weten waar de gesprekken over gaan bij onze komende mini bee ! Dag buuv, een fijne dag !
Buuv Joke

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een mooie dag hebben jullie gehad. En dat je ze zomaar aan mocht raken en bevoelen, dat is helemaal bijzonder. Ik kan me voorstellen dat je onder de indruk was van haar verhalen. Iets wat recht uit het hart komt, maakt indruk.
Groeten, Joke

Gonny zei

Ik heb een trunk-show van Goof meegemaakt bij de ledenvergadering van het Quilters-gilde. Heerlijk hé? da je de quilts mag/kan voelen en van alle kanten bekijken!

Marianne zei

Nu heerlijk nagenieten van al het moois dat je hebt gezien en gevoeld.Mooi fotoverslag van een bijzonder uitje!
Lieve groet,Marianne K.

Carin zei

Wat een heerlijk verhaal met prachtige foto's !

baukje zei

Ik kan me zo goed voorstellen dat je genoten hebt. vooral die persoonlijke verhalen maken de quilts bijzonder. En ze zijn natuurlijk ook gewoon prachtig en dan ken ik ze nog alleen maar van de foto's. Leuk om je op de foto te zien !!!!! je houdt van kleur, dat wist ik al maar het is ook te zien aan je mooie trui!!!

ria vogelzang zei

Ja, prachtig, he, om al die quilts ook vast te kunnen houden, voelen, aaien.....
Lekker nagenieten, nog!

Floor zei

Ik zie het al, je hebt genoten!
Heerlijk toch dat je dit nog mocht meemaken, haar allerlaatste show.
Had in het verleden op veel blogs al gelezen dat je ze gewoon mocht aanraken en in je handen houden.
Dat mag op een tentoonstelling of i.d. nooit, soms zelfs geen foto's maken.
Maar Ingrid doet niet moeilijk.
Ook niet met de regels van het quilten.
Als ze thuis komt stopt ze ze in de wasmachine en in de droger en klaar.
Fijn dat je kunt terug kijken op een heerlijke dag.
GRoetjes,
Floor

Willy zei

Mooi verslag van jullie gezellige middag met Goof. Leuk om te zien hoe de quilts bevoeld en besnuffeld worden. Fijne week,

Annelies zei

Zo te lezen een heel bijzondere dag !

MarianneD zei

Wat een superdag heb je gehad!!
Mooi,al die quilts he?Leuk om ze weer een keertje te zien langskomen...fijne week!!

Elly zei

Wat heerlijke he zo'n dag. Je beschrijft het gevoel dat ik een paar weken geleden had bij een show van Ingrid. Wat ook heel leuk is,is dat je ook een mooie foto van je groenendaeler op je blog hebt staan.
Wij hebben helaas afscheid moeten nemen van haar,maar het blijft een geweldige hond.groetjes

Miny zei

Tja dat is zwijmelen met alleen een ipad in de hand, een super dag zo te zien.

Groeten Miny

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel veel genoten Zaterdag, mooi is de Turnkshow hé. Elk quilt kwam ook bij ons over de tafels langs, en zo veel en allemaal even mooi. Knap en met de hand gemaakt. Ik was al in Hijum geweest vorig jaar. Sneek was hier wel vlakbij.
Groetnis Annie

quiltlodge gerda zei

Ach Chris, ik vond het ook zo leuk om jou eindelijk in levende lijve te ontmoeten. Maar veeeeel te kort natuurlijk. Ik heb Sylvia al voorgesteld om dat nog maar eens rustig met z'n drietjes over te doen. Goed idee?
Liefs,

Saskia Smit zei

Wat een schat aan quilts. Mooi om ze weer eens te zien. (Vanaf beeldscherm , maar toch)

Ria van Kasteel zei

Dat moet een geweldige dag geweest zijn, bedankt voor de foto's zo heb ik mee kunnen genieten.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

marcella zei

volgens mij heb je een heel mooie en gedenkwaardige dag gehad ;) en voor ons ook nog een mooi (foto)verslag gemaakt, waarvoor dank!

Ineke Hulzebos zei

Een dag met een gouden randje! Koester het maar.
Liefs, Ineke

Jane in Wales zei

Wat leuk om even mee te mogen genieten. Zo'n dag vergeet je nooit meer!

Willeke zei

Ha die Chris, ik keek al uit naar je belevenissen.
Leuk dat je mij even hebt laten meegnieten (had niet anders verwacht!) Mooie foto bij onze Waterpoort!

groetjes,

Hermie zei

wat een heerlijk dag heb je hier gehad

Tineke zei

Wow, wat een superdag hebben jullie gehad.
De verhalen van Joke zal ik binnenkort wel live krijgen, zo kan ik nog een keer meegenieten.
Groetjes Tineke