Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een pizza en een zieke Snip

Toen ik laatst bij Marga op bezoek kwam, nam ik deze doos mee:


"Oh", riep Marga direct, "zal ik hem even in de koelkast zetten?" Ze dacht dat ik een lekkere pizza meenam, maar dat was helemaal niet nodig, want ik wist dat ze al heerlijke nasi klaar had gemaakt.
"Doe maar niet hoor", zei ik, "dat zou toch niet helpen". En ik liet haar maar snel zien wat er wél in de doos zat: een pannenkoek, haha. Ze had gevraagd of ik die mee wilde nemen.


Handige doos om hem te vervoeren. Hij zit nog steeds niet vast op het quiltje, maar dat komt.

En dan de Snip. Zaterdagochtend ontdekten we in een hoekje buiten onder een afdak deze verdwaasde Houtsnip. Wat een pracht van een vogel! Nog nooit eentje van zó dichtbij gezien. We denken dat hij ergens tegen aan is gevlogen en helemaal de kluts kwijt was.


We hebben even contact opgenomen met de vogelopvang. Die vertelde dat het echt een "Houtsnip-ochtend" was. De vogels werden aan de lopende band die ochtend binnen gebracht. Heel apart.


Gelukkig werd hij (of zij) na een paar uurtjes steeds fitter en vloog hij op eigen kracht de lucht weer in. Rrrttssss, en weg was hij. Maar ik had wel een paar mooie foto's!


23 opmerkingen:

Lida zei

Is dat eigenlijk een trekvogel? Wat een prachtig beestje, misschien hadden ze zich gewoon teveel ingespannen!
Je pannenkoek is en blijft schitterend en inderdaad een handig vervoermiddel! Fijne dag, knuffel
Lida

Jeanneke zei

Normaal ben ik helemaal niet zo van de pannenkoek, maar deze is niet te versmaden!
Een pracht exemplaar.
Groetjes,

Jeanneke.

Elly (creatieveling Elly) zei

Geef mij ook maar zo een pizza.
Wat typisch dat er zoveel houtsnippen tegelijk gewond waren

KijkDaarIs zei

leuk je pannenkoek in een pizzadoos..;0)
Wat een pracht van een vogel..nog nooit gezien....bijzonder hoor dat je van dichtbij mooie foto's kon maken....maar ook weer fijn dat die op eigenkracht weer weg kon vliegen...( hij had de doos natuurlijk ook gezien en dacht jammie,pizza...;0)
Hele fijne dag

Saskia Smit zei

Een hele mooie vogel. En je pizza blijft mooi.

Miranda zei

Geweldig, waar die pizzadoos al niet goed voor is! En hier in dit tuintje hebben we al een aantal met diverse vogels gezien. Veel meer als in het andere deel van Roosendaal. Ik denk dat het komt omdat we nu op loopafstand van een groot park wonen en tevens de groenste wijk van Nederland!

AnitaS zei

Ik zit iedere keer weer vol bewondering naar je pannenkoek te kijken. Mooie foto's heb je gemaakt. Gelukkig dat hij op eigen kracht weer weg kon. Fijne dag.

baukje zei

IK ben gek op pannenkoeken, wij eten ze elke zaterdagavond, wij wijn erg van de tradities hoor!!!!
Maar deze van jou is wel heel erg bijzonder....
En die vogel, wat eenmooie dat kleurenpalet in zijn veren....., een beauty!

Marga (MarPie) zei

Ben niet gek op pizza, maar deze zou ik ook niet afslaan.
Inderdaad mooie foto's van de Houtsnip.

Groetjes,
Marga♥

Anoniem zei

Wat een prachtige vogel is dit! Dacht eerst even aan een nachtegaal,maar je schreef al dat het een snip was-en niet eens van papier!- Misschien moe van de tocht naar Nederland?
Je pannekoek blijf ik zo mooi vinden en trouwens je Pine quilt ook.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Nelleke zei

Hallo Chris ik zou liever de doos met de pannekoek hebben als een doos met een pizza erin.Schitterend van kleur is de koek.En de houtsnip laat maar weer eens zien hoe mooi de natuur is en dat wij er zuinig mee moeten omgaan,ik had ook nog nooit een houtsnip gezien dus erg leuk dat je hem zo mooi op de foto hebt gekregen.Groetjes Nelleke

Anoniem zei

Beste Chris,
Net uw quilts bekeken op de ipad van lucia, mijn collega. Ik wilde even zeggen dat ik ze prachtig vind. Technisch maar ook artistiek gezien. Prachtige kleurencombinaties!
Groet henk aartsma

Aangenaam verpozen met Joke zei

Dit was een mooie en leuke oplossing om de pannenkoek te vervoeren. Maar de vogel steelt vandaag de show. Wat een prachtig beest en wat kon je hem of haar mooi op de foto krijgen. Gelukkig is ie weer opgeknapt.
Groeten, Joke

marga zei

Ja zo gaat dat met dames die denken dat ze alles kunnen en moeten regelen. Hahah.
Het was heel leuk om jou weer te zien en de pannenkoek natuurlijk.
Groeten
Marga

Floor zei

Wat zal het arme beestje geschrokken zijn van jou met je fototoestel!
En hij (en de rest van zijn familie) waren al helemaal niet lekker.
Misschien een Hout-snip-griepje?
Of... het eten was op met die kou....of ze komen uit het Zuiden en vielen hier met de vorst in huis?
Maar goed, hij is weer gevlogen, gelukkig maar.
Dozen? Reuze handig! Nooit weg doen, welke doos dan ook.
Ben een echte dozenverslaafde, het is verschrikkelijk.
Bij een lucifer doosje denk ik nog: kan ik daar iets mee?
Pizza doos voor pannenkoek, nooit aan gedacht, maar prima idee.
Groetjes,
Floor
(klaar met m'n gezwets :-) )

foekie's fashion zei

Dat is zeker een mooie vogel. Goed idee om je pannekoek zo te vervoeren. Groetjes van Joke

Willy zei

De pannenkoek is in de pizzadoos mooi te vervoeren. Wat een stres voor die houtsnip. Je staat er dan ook een beetje hulpeloos bij te kijken.

Willeke zei

Wauw Chris, geweldige foto's. ook ik heb het beestje nooit in levende lijve gezien.

tikkie jaloers dus, hahaha

Groetjes,

Cisca zei

Haha, wat leuk om je pannenkoek in een pizzadoos te vervoeren, ik hoop maar, dat ze toch niet liever een pizza gegeten had... lol. Maar het zien van die prachtige pannenkoek zal vast alles goed gemaakt hebben.
Wat mooi, die houtsnip, wat een kleuren, zielig dat hij ergens tegenaan gevlogen was, maar leuk voor jullie, dat je hem zo goed kon bekijken. En daardoor wij natuurlijk ook!

Groetjes, Cisca

hobbyshop fugeltsje zei

Nou ik wil wel pizza eten bij jou hoor. Als daar in elke pizza doos een mooie pannenkoek in zit. ha ha
Gr. Miranda

Suzi2 zei

Leuk zo'n pizza en de vogel is ook al zo mooi!
Ik dacht met de zwart/wit kousen wel iets voor jou was.Hahaha
Groetjes,

Sonnja

Johanna Faber zei

Wat een schitterende doos is dat voor je quilt

O wat fijn dat vogel het overleeft heeft

Groetjes Joke

Ria van Kasteel zei

Origineel om de pannenkoek in een pizzadoos te stoppen. En wat een mooie foto's van de houtsnip, nog nooit gezien.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))