Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De koek zit er op


Met kleine steekjes het buitenste randje vastgezet aan de voorkant. Maar de achterkant, dat is een ander verhaal.


Voorzichtig met een rijgsteek door het quiltje heen steken en dan alléén met de naald door het lapje waar de puntjes van de koek op genaaid zijn en weer terug. Op die manier heb ik een soort rasterwerk gemaakt.


Als je even klikt op het fotootje, kan je er misschien iets van zien. Ook de omtrek heb ik op die manier vast gezet. In het midden zie je een paar steekjes in lichtgroen. Die gaan dwars door de koek, maar blijven onder de puntjes om het midden te fixeren. In de koek zitten 1141 gevouwen driehoekjes en hij weegt 220 gram, valt me nóg mee.

Natuurlijk heb ik nagedacht over een naam voor dit quiltje en dat was niet zo moeilijk. Als ik er mee bezig was, moest ik altijd denken aan mijn lieve Witte Russische vriendin Larissa. Kijk hier zie je haar aan het koken in haar keukentje van 2x2 meter.


Ik heb zoveel dierbare en leuke herinneringen aan de 10 keer dat ik bij haar was. Daarom en omdat het patroon van de koek 'Russische Pannenkoek' heet, noem ik mijn quiltje:

"Thuis bij Larissa in Wit Rusland"

Een herinnering aan de warmte, liefde, gastvrijheid, het vele heerlijke eten, het samen lachen en heel veel praten, soms het samen huilen en ook samen zingen en bidden. Kleurrijk, kostbaar en dierbaar.


Het laatste werkje was het etiket. En nu is hij echt helemaal AF!
(Wil je meer weten over mijn belevenissen in Wit Rusland, kijk dan even HIER)

29 opmerkingen:

Annelies zei

Wat goed en wat een werk.
Gefeliciteerd !

Miranda zei

Heerlijk is en blijft deze koek! Net als jou hou ik ook zo van herinneringen...zo leuk! Knuffel...

Ans zei

Wat is die mooi geworden, en een originele heeft die gekregen!

feltfree på Åsly zei

wat is t ie mooi geworden. wat een mooie naam heeft ie gekregen. Fijne dag.
Frederika

Lida zei

Gefeliciteerd en wat een mooi resultaat! Die zien we straks dus op de grote tentoonstelling! Wordt het pronkstuk straks! Knuffel
Lida

Marga (MarPie) zei

Ongelofelijk mooi is de koek geworden, echt een plaatje.
Dat hij maar 220 gram weegt dat vind ik onvoorstelbaar, met zoveel stukjes stof erin.
Het hele quiltje 220gram.... niet te geloven.
Waar hang je de quilt nou op als ik vragen mag?

Groetjes,
Marga*

Quiltblog Janine zei

Prachtig geworden! Mijn complimenten!

Floor zei

Dat is een hele lange naam voor deze quilt.
Maar Larissa zal wel heel trots zijn dan de quilt naar haar genoemd is.
Nog best veel werk om het goed vast te maken, maar nu is hij dan echt af.
En mooi geworden, zelfs het etiket is prachtig.
Groetjes,
Floor

sylvia zei

lieverd, wat heb je dat prachtig gedaan!! Ik ben onder de indruk, echt!
liefs, Syl

Rian, zei

Wat een lief eerbetoon aan een dierbare vriendin, Chris. Zo zie je maar dat afstand geen beletsel hoeft te zijn voor vriendschapsbanden.
Het is een kunstwerk geworden!

Anoniem zei

Wat een bijzondere en speciale quilt is dit geworden! En een mooiere naam voor deze quilt is er niet.
Heb de verhalen gelezen die erbij horen-heel bijzonder....
Ben alleen nieuwsgierig hoe jullie met elkaar praten-engels?
Dit krijgt vast een hele speciale plek om op te hangen.
geniet maar van het resultaat.
groetjes,Truus uit Drenthe

hobbyshop fugeltsje zei

Een geweldige naam voor deze super geweldige quilt.
Gr. Miranda

katrien zei

Super mooi.

Anoniem zei

Chris,wat is de quilt prachtig geworden en wat super dat je het die naam hebt gegeven.
Ik hoop hem/haar snel in het echie te mogen bewonderen.
Groetjes Marjan

Anita A zei

Hoera, gefeliciteerd!! Alweer een mooie quilt af.

Nellie zei

Nou even een aplaus hoor wat een pracht quilt en wat een werk maar zo mooi gedaan complimentjes en een prachtige naam

Groetjes Nellie

Saskia Smit zei

En heel hartelijk gefeliciteerd met het resultaat. Mooi, heel mooi.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat is je quilt prachtig geworden en wat roept hij mooie herinneringen op. (Ik heb nu ook eerst je verhalen over Wit Rusland gelezen). Zelfs het label is mooi bijpassend. Een ode aan jullie vriendschap.
Groeten, Joke

Ria van Kasteel zei

Mooi geworden en het zal best een klus geweest zijn, maar het gewicht valt mee.
En een lieve titel voor de quilt.

Lieve groetjes en een knuffel van Ria ;0))

Conny's-blog zei

Deze quilt is echt veel werk geweest zeg, maar ook heel mooi.
Leuk je etiket en de naam en herinnering aan deze pannenkoek uit rusland............liefs.Conny

Sis Voorn zei

Supermooi !
Ben benieuwd op het geheel

zipjezopje zei

Echt oogverblindend, wat is dat een mooie koek, kan me voorstellen dat het ene hele kluif was om door te quilten, knappe oplossing.

jolie zei

Het is een prachtstuk geworden.
En het quilten verdient een 10 met een griffel.

inge zei

prachtig werk!

Willy zei

De quilt is prachtig geworden met het stikwerk. Wat een lichtgewichtje. Groetjes,

Gonny zei

Het is duidelijk met veel liefde en geduld (en toch zo 'snel') gemaakt. PRACHTIG!!! Ook het etiket en de titel van de quilt.

Antje uit Urk zei

Heel mooi Chris, Ook de naam van de quilt!

Marianne zei

Ohh, wat heb je de achterkant precies afgewerkt.Het ziet er schitterend uit.De pannenkoek zit nu goed vast.
Mooie naam heb je de quilt gegeven.
Lieve groet, Marianne K.

Willeke zei

Prima naam voor een schitterend mooie quilt!

Mooi etiket heb je ook weer gemaakt. klasse Chris!