Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De K.A.M.

Iedereen is wel eens in een ziekenhuis geweest, óf voor een bezoek óf voor een onderzoek. De laatste 6 jaar ben ik er veel vaker geweest dan alle jaren daarvoor. Vorige week zat ik er nog. Bij de Mammacare in het MCA in Alkmaar voor de jaar-lijkse controle en uitslag (6 jaar geleden werd ik geopereerd). Terwijl ik me weer aankleedde, zei de verpleegkundige ineens:
"Oh, u maakt quilts! Dat heeft mijn collega hier opgeschre-ven. Zij houdt er zelf ook van."
Ik was natuurlijk helemaal verbaasd dat zoiets in mijn medisch dossier stond. Wel leuk!

Ik herinner me nu ook wel dat ik haar vorig jaar vertelde dat ik indertijd vaak aan het naaien was terwijl ik wachtte bij de radiotherapie. Wekenlang, elke dag. Patches voor dit quiltje, dat nog steeds niet af is....


En dan 3 jaar geleden, na het ongeluk van Chago. Toen heb ik ook uren zitten stitchen in het ziekenhuis voor een quiltje dat uiteindelijk een heel bijzondere herinnering is geworden aan die tijd. Een van de rode lapjes is geknipt uit het overhemd dat Chago tijdens het ongeluk droeg.


Elke keer als ik er kom, zie ik ook mooie dingen. Wissel-exposities van beeldhouwwerk, schilderijen, kunstige foto's, kantklossen en ja! ook af en toe hingen er quilts! Werk van kunstenaars maar vooral van hobbyisten.
Een tijdje terug waren we er weer. Toch eens vragen hoe dat werkt met die exposities, dacht ik. Bij de balie kreeg ik alle informatie. Thuis de site opgezocht en zo kwam ik achter het bestaan van de K.A.M., Kunst Als Medicijn, een commissie die o.a. de wisselexposities regelt en verzorgt.
Tja, en toen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een verzoek tot exposeren ingediend, samen met een aantal foto's! En weet je wat??!! Woensdag kreeg ik een brief. Veel sneller dan ik had verwacht, want ze krijgen heel veel verzoeken.


Mijn verzoek is gehonoreerd! Volgend jaar april en mei 'hang ik' in het MCA in Alkmaar. Ik was er helemaal van ondersteboven, weer even niet met beide benen op de grond, leuk leuk LEUK! Dochter gelijk opgebeld en per omgaande kreeg ik deze kaart, haha!


Ze heeft helemaal gelijk!!!


40 opmerkingen:

Wietskes Quilts zei

Wat ontzettend leuk!!! Een kroon op je werk hoor.
En nu maar gaan nadenken wat je er allemaal neerhangt. dat op zich lijkt me al geweldig.
geniet van je succes
groetjes
Wietske

Ans zei

Wat geweldig leuk voor je! Daar mag je gerust een dansje voor doen.

Lida zei

Wow, geweldig wat leuk, nu dat verdien je ook met jouw schitterende creaties en ze zijn zo vrolijk, daar moeten zieken wel beter van worden en verdrietigen worden er vast door getroost! Dus lieverd geniet nu maar vast van de voorpret en als het zover is kom ik kijken!!!
Knuffel
Lida

Supergoof zei

Hoi Lief Mens,
lente 2014 tochtje Alkmaar, staat genoteerd!
:o)

Nellie zei

Ohh wat geweldig gefeliciteerd dat verdien je ook echt met die prachtige quils wie je maakt

Groetjes Nellie

quiltelle zei

Wat een mooi bericht. Wat goed dat je dat initiatief hebt genomen. Leuk hoor.

Riet zei

Wat een geweldig bericht. Je eigen expositie, gefeliciteerd. En de kaart van je dochter, geweldig. En... Ik ben het er helemaal mee eens.
Riet

Anoniem zei

Ooh Chris, wat mooi. Gefeliciteerd.

Ga je er nog een speciaal quiltje voor bijmaken?
Er mag gerust een borreltje op gedronken worden dan.

Hartelijke groeten van Jantje

Hermie zei

geweldig, wat leuk en je dochter heeft helemaal gelijk

Annelies zei

Super voor je !!!

feltfree på Åsly zei

Oh wat leuk zeg.
Dat is toch geweldig.
Groetjes Frederika

AnitaS zei

Wat een gewedig nieuws. Ik begrijp best wel dat ze vlot reageerden na het zien van je foto's. Zo'n kans krijgen ze ook niet iedere dag.

katrien zei

Wat leuk voor je.

Jet en Zus zei

Ha Chris,

Wat een leuke sticheries zitten er in je quilt, kun je vertellen waar die in staan??
Zal ook even kijken of Alkmaar in die tijd voor mij te vinden is, noteer het in mijn agenda!

Groetjes Anita

Miny zei

Wat goed een eigen tentoonstelling, dat gaat vast mooi worden, gefeliciteerd!

Groeten Miny

foekie's fashion zei

Geweldig hoor, gefeliciteerd. Leuk om nu een expo te krijgen van al je mooie werkstukken.
Groetjes van JOke

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een geweldig nieuws. Geen wonder dat je even in de wolken was. Volgend jaar zal er dus voor mij een uitstapje Alkmaar in de agenda moeten komen. Dat quiltje met die klosjes staan mooie teksten op. Dat het jou dierbaar is, spreekt hier al uit. Mooie kaart van je dochter en het is zo waar.
Groeten, Joke

Rian, zei

Oh Chris, wat vreselijk leuk!! Ik weet zeker dat alle quilters trots op je zijn!!
En je dochter had geen passender kaart uit kunnen zoeken.

Geniet er maar vast van. (maar dat doe je al, dat springt gewoon uit je logje) :-)

Dag lieverd, fijn weekend hoor

Jane in Wales zei

O, Chris, gefeliciteerd! Wat vreselijk leuk, en wat geweldig dat ze zoiets doen! Dat wordt vast een prachtige expositie.

Conny's-blog zei

Leuk leuk met je expoditie met je quilts, gefeliciteerd ermee......liefs.Conny

mieke zei

Dat is hartstikke leuk, gefeliciteerd.
Met de gezondheid alles oké ??

conny's quilts zei

Wat geweldig leuk dat je in het ziekenhuis mag exposeren, dan kunnen anderen ook van jouw kunst genieten!

Saskia Smit zei

Wat leuk. En inderdaad: geniet ervan!

Antje uit Urk zei

heeeel erg leuk Chris, ik weet zeker dat de mensen die daar komen ervan zullen genieten! Gefeliciteerd!
groetjes,

maaike zei

Chris, wat top.Laat je even weten wanneer, mijn zus is arts in dat ziekenhuis.Dan kan ik haar vertellen wie je bent en een foto voor me maken

Ria van Kasteel zei

Gefeliciteerd en ware woorden op de kaart.

Lieve groeten en een knuffel van Ria. ;0))

Floor zei

Wat een mooie kaart met een prachtige spreuk!
Zo is het maar net, en quilters genieten volgens mij veel meer van het leven dan mensen die dat niet doen. Het is tenslotte ook vaak een therapie.
Wat leuk dat je quilts mogen "hangen"!
Wel nog heel lang wachten ,dat is een beetje jammer.
Maar je hebt dan lekker de tijd om na te denken welke er mogen hangen.
Hebben ze er ook bij gezegd hoeveel?
Maakt ook een beetje uit hoe groot ze zijn natuurlijk.
Nou je kan je een jaar gaan verheugen!
Groetjes,
Floor

Annie Kingma.Bonnema zei

Dit is wel heel mooi voor je, en het zal een heel mooie expositie worden.
Lieve en mooie kaart van je dochter.
Groetnis Annie

Quiltblog Janine zei

Goh, wat leuk dat je daar mag exposeren. Ik kom er ook nogal eens, met mijn echtgenoot voor de pijnpoli. En altijd kijk ik naar de wanden vol prachtige kunt. Ook de quilts heb ik kunnen bewonderen. Als jouw quilts hangen ga ik zeker ook even kijken. Gefeliciteerd!

marijna zei

Ohhh Chris, wat enig dat je mag exposeren! En het is echt waar hoor dat Kunst als medicijn! Ook het maken er van. Maar dat heb je vorige week nog gezien!

Johanna Faber zei

Gefeliciteerd Chris, maar je bent ook een kunstenares,en ik ben zo blij voor je dat je daar mag hangen (je quilts dus)
EN ja handwerken is een medicijn als ik het niet zou hebben dan zou mijn leven er heel somber uitzien, handwerken houdt me op de been
Nu het ziekenhuis zal re beslist van opfleuren en de patiënten zullen een stuk vrolijker naar huis gaan

wat een leuke kaart

Fijn weekeinden groetjes Joke

Marga (MarPie) zei

Oohhh echt wat ontzettend leuk is dit. Wat een eer om zo duidelijk waardering van al je werk te krijgen.
Mocht je hulp nodig hebben om tunnels achter aan je quilt te zetten je weet me te vinden hé.
Dans nog maar even verder dit weekend.

Groetjes,
Marga♥

sylvia zei

gaaf, Chris!! De KAM is er al zolang, en nu mag jij 'hangen'!
Ik zet het in mijn agenda, moet nog wel geduld hebben dus......jammer, want ik heb al een paar afspraken staan voor de komende tijd!!
Maar doe zullen er volgend jaar ook wel zijn......:(
fijn weekend, liefs, Syl

baukje zei

Wat heb je een verdrietige dingen mee gemaakt. En wat leuk dat het in je dossier staat,die aandacht voor het persoonlijk is toch zo belangrijk, zeker als je zo kwetsbaar bent. Geniet maar lekker van de KAM bevestiging en alvast een lijstje maken natuurlijk, die wel en die niet, of ja toch maar wel. .....
Lieve groet van Baukje

Anita - Vlijtige Handjes zei

Oh wat leuk Chris. hartelijk Gefeliciteerd. Wat zul je veel mensen even laten vergeten waarom ze er zijn met je prachtige quilts.
Groetjes Anita

Balsemien zei

Geweldig Chris! Zo leuk!

Miranda zei

Als dat geen compliment is weet ik het niet meer! Super goed Chris...zo krijgen we heel Nederland aan het quilten...

zipjezopje zei

Wat een heerlijke belevenis om naar toe te leven, en wat leuk dat dit in je dosier stond, is weer eens wat anders dan labgegevens. En nu heb je een jaar de tijd om alles van ophangsleuven en labels te voorzien.

Ineke Hulzebos zei

Gefeliciteerd!!! Toen ik je verhaal las, kreeg ik zelfs kippenvel!Wat ontzettend leuk voor je, heel leuk vooruitzicht!
Liefs, Ineke

Tineke zei

Oh, wat geweldig leuk voor je.
Gefeliciteerd.
Groetjes Tineke