Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De beentjes staan weer op de grond!

Na zo'n dag als zaterdag (zie vorig logje) zou ik direct aan dié quilt willen beginnen .... en die .... en natuurlijk ook die .... en misschien ook nog die andere ..... Maar na een dag of twee staan mijn voetjes weer op de grond, gelukkig maar! Dan spreek ik mezelf toe: "kom op meid, eerst maar eens afmaken waar je mee bezig bent!" Nou ja ... hoewel ... een klein nieuw projectje tussendoor, dat mag toch wel hè?!

Zaterdag stond ik bij het winkeltje van Quilt it & Dotty met dit pakketje in mijn hand. Patroontje, stofjes en beugeltje. Ooohhhh wat enig!! Denk denk denk. Nee, nu toch maar even niet. Ruth stond naast me en zag mijn strijd, sloeg haar arm om me heen en fluisterde in mijn oor: "Ik wil het voor je kopen, alvast voor je verjaardag!"
"Oh maar Ruth, dat duurt nog 2 maanden! Nee hoor, niet doen."
Maar ja, ze deed het toch. Mooi ingepakt verdween het in haar tas. Tot over 2 maanden. Dacht ik.
Zondagmiddag kwam ze even langs en je snapt het al, ze had het pakje bij zich en vond dat ik er lekker aan moest beginnen, als ik dat zou willen. Kijk deze stofjes zitten er in:


Toch ben ik er nog niet direct aan begonnen. Nee, ik heb even iets anders onder handen. Daar ga ik vandaag op onze Minibee mee door.


Een leuk klein handwerkje. Wat het wordt? Ssssst, zeg ik nog niet!


32 opmerkingen:

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat ben je verwend door Ruth.
Leuk tasje.
Ik heb geen idee wat het andere moet worden

Lida zei

Schattig dat beursje en wat lief dat zij het voor jou kocht! Ben heel benieuwd wat je aan het maken bent!
Fijne dag
Lida

KijkDaarIs zei

Vorig jaar kocht ik bij Atelier Bep ook al zo'n leuk pakketje voor een beursj..en in mijn overmoed een paar losse beugels....*Ü*...
ga er binnenkort ook maar eens mee aan de slag!
Wel een lieve vriendin dat ze je dit ( nu al vast) geeft...
Veel plezier op de mini bee
Fijne dag
Gerda

Martine zei

Ja , al die verleidingen. Ben blij dat anderen daar ook last van hebben.

Wietskes Quilts zei

Nou, inderdaad het beursje is een schatje hoor! Ik was gistermiddag bij Dorry en stond er ook een paar keer mee in mijn handen. Het is toch zo'n leuk ding. Maar ik heb me beheerst en ben eerst voor het grote werk gegaan.
Succes ermee.
groetjes
Wietske

quilting Jeannet zei

Je nieuwe project ziet er anders ook wel erg leuk uit.

Ans zei

Wat is die leuk geworden. Leuk hoor zo'n vervroegd verjaardags cadeau, kan je nu alvast van genieten. Fijne dag nog!

Hermie zei

wat een heerlijke verwennerij, super leuk tasje is het.
je andere projekt heeft ook erg mooie kleuren

feltfree på Åsly zei

Heerlijk zo iemand die je gedachten leest. Dan heb je hem lekker af op je verjaardag. Hij ziet erg leuk uit.
Veel plezier bij het maken. Frederika

Aangenaam verpozen met Joke zei

Dat verhaal klinkt bekend. In je overmoed zou je alles wel willen maken en dan moet je langzaam weer met je voeten op de grond komen. Wat aardig van Ruth dat ze het pakketje alvast voor je kocht en zondag gaf. En wat een beheersing dat je niet gelijk begonnen bent. Je andere project ziet er leuk uit, maar ik kan niet raden wat het wordt.
Groeten, joke

Anita - Vlijtige Handjes zei

Ik heb heerlijk genoten van je verhalen. Het was even geleden door drukte en dan blijven de blogs gauw achter. Het beursje is zo leuk en staat hier ook op het lijstje. Ik ben heel benieuwd naar je mini-project.
Groetjes Anita

Miny zei

Haha dit komt me heel bekend voor, wat lief dat ze het voor je kocht. 2 leuke projecten kun je heerlijk mee aan het werk.

Groeten Miny

katrien zei

Leuk tasje gaat het worden,veel plezier op de bee.

Annelies zei

Wat een leuk pakketje !

baukje zei

Een schatje !!

Anoniem zei

Wat een leuk tasje is dat! Kan me voorstellen dat je daar mee aan de gang wilt gaan.
En ja,al die quilts van Supergoof is erg leuk om te zien en door haar verhalen worden ze bijzonder.
Ga je een theemuts maken?
Succes en gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

ria vogelzang zei

Wat heel erg lief!! En een pracht van een tasje!
En zo inspirerend he; al de quilts van Ingrid.... Super!!
Geniet van je dag, met dat prachtige blokje!
Liefs, Ria.

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi werkje voor de mini bee, en je cadeau is echt heel mooi en lief.
Groetnis Annie

marcella zei

spannend, spannend, spannend, wat je maakt en het tasje is ook een leukerd. Mooi cadeautje en tegen de tijd dat je echt jarig bent kun je het vast showen :)

AnitaS zei

Wat leuk is dat tasje. Ik kan me voorstellen dat je er verliefd op werd. Fijne dag.

Floor zei

Wat een beeld van een tasje is dat Chris!!!!
Leuk dat je dat alvast voor je verjaardag kreeg.
Misschien heb je het dan klaar, is ook leuk voor de gulle gever.
Mooie stofjes, dus wordt het beeldig.
Leuk voor als je uitgaat.
Niet naar een quiltwinkel natuurlijk, er kan veel te weinig in :-)
Wat je aan het maken bent..... denk...denk...denk.... geen idee.
Een paashaas zie ik, dus misschien iets voor pasen? (Volgend jaar dus)?
Groetjes,
Floor

Saskia Smit zei

Misschien is hij wel af voor je verjaardag.

Nellie zei

Wat ben je heerlijk verwend en wat een beeld van een tasje nou ik zou ook gaan twijfelen maar had het zeker meegenomen zo leuk

Groetjes Nellie

Trudy zei

Hihi, bij mij was het precies andersom: in Deventer stond mijn vriendin te "kwijlen" bij het beursje en heb ik het voor haar gekocht en gemaakt :)
Leuk om te doen...niet te lang mee wachten! Groetjes!

Ria van Kasteel zei

Wat een prachtig beursje, en wat heerlijk hè zo'n vriendin.

Lieve groeten van Ria ;0))

Miranda zei

hahaha, heerlijk dat ook jij, net als mij zo nu en dan even iets snel willen maken, net als je nieuwste speldendinges.....niks leukers als afwisseling toch. Groetjes

Willy zei

Lief! Het is ook wel een erg leuk tasje.

Heleen Kok zei

Was ik maar zo wat berichtjes achter!! Wat heb je leuke dngen gedaan! En dat beursje zag ik ook bij Syl. Dacht...nee he...heeft chris hem al af?? Maar dat was niet zo. Kan me voorstellen dat het je toelacht.

Rian, zei

O, wat lief van Ruth! Zo'n mooi beursje! En je maakt me wel nieuwsgierig met je nieuwe werkje hoor. Ik kan er nog niets van maken... We zien het vast wel verschijnen. :)
Liefs van mij

Marga (MarPie) zei

Ja dat tasje vind ik ook al zo leuk.
Wat ontzettend lief van Ruth om het je nu al te geven.
Leuk klein projectje, theemuts misschien?

Groetjes,
Marga♥

hobbyshop fugeltsje zei

Wat lief van je vriendin omdat leuke tasje voor je te kopen.
Heel veel plezier met het maken van dat tasje.
Gr. Miranda

Antje uit Urk zei

ha,ha Wat een verrukkelijk logje, en zo gaaf dat je vriendin je de goede richting in heeft geduwd!
groetjes!