Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Wat een siggy kan veroorzaken!

Héél veel, dat kan ik jullie uit ervaring wel verzekeren. Door de siggy-ruil heb ik zoveel leuke en kostbare contacten met anderen gekregen. Dat had ik nooit gedroomd. Sommigen heel ver weg, Ohio, Spanje, vrouwen die je niet ontmoet, maar die voor je gevoel dicht bij zijn. Anderen dichterbij, die je soms ontmoet of met wie je een fijn e-mail contact krijgt.
En helemaal bijzonder was natuurlijk mijn vakantie in Zweden, bij Joke. Allemaal door een siggy! Ik heb er weer 3 bij gekregen.

Judith uit Denemarken houdt van Teddyberen. Ze maakt ze ook zelf, net als poppen van Chinees porselein! Maaike stuurde een siggy met een teckel, een van haar hondjes en Anne-Karin borduurt al haar hele leven en is altijd creatief met van alles bezig. Dames, heel erg bedankt!

Verder werd ik deze week nog verwend met een vingerhoedje:


Joke M. (je weet wel, van het POK-moment!) bracht hem voor mij mee uit Zwitserland waar ze op wintersport vakantie was. Enig, weer een leuke aanvulling voor mijn verzameling.

Zo, dat was het weer voor deze week. Allemaal een heerlijk weekend toegewenst en liefs van mij.

17 opmerkingen:

Gonny zei

Dat zijn leuke 'krijgertjes'. Goed dat je laatst wat siggy's in voorraad had gemaakt.
Prettig weekend. Hier is het rond 5.00 uur begonnen met regenen. (Helaas) echt weer om binnen bezig te zijn....

Annelies zei

Ja, ook ik heb heel wat contacten overgehouden aan de siggyruil. Bijzonder en leuk.
Je hebt weer leuke siggies ontvangen.
Goed weekend !

AnitaS zei

Leuke siggies er weer bij. Mooie vingerhoed. Fijn weekend.

Antje uit Urk zei

leuk, Chris!
Fijne zondag en de groetjes,

feltfree på Åsly zei

Het ruilen van Siggies is echt een leuke bezigheid. Helemaal mee eens. Ik moet zelf ook eens weer aan de slag.
Jij hebt weer hele mooie Siggies aan je verzameling toe kunnen voegen.
Groetjes Frederika

Anoniem zei

Wat leuk weer deze siggies,maar ik blijf sterk(ahum) en houd het bij die ene,die binnenkort gemaakt wordt.
En wat waren we vroeger toch dun he.Heb hier ook nog een gebreid setje-jurk+jasje-in de kast.Dochterlief past het niet ,net als mijn trouwjurk:mtje 36.
gezellig weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Lida zei

Ja zeker met siggies en bloggen hebben we al heel wat gezellige dingen beleefd, ook ik heb jou daardoor ontmoet en hoop dan ook dat we elkaar weer snel eens zullen zien! Leuke vingerhoed! Fijn weekend, knuffel
Lida

Saskia Smit zei

Die met het beertje heb ik ook. Dat vind ik ook zo leuk aan de siggys. Spaar je alleen landenhoedjes of ook andete?

mieke zei

Gezellig, die contacten. groetjes.

Floor zei

Leuk vingerhoedje heb je er weer bij.
Ook mooie siggi's, dus jouw weekend kan niet meer stuk.
Op mooi weer hoeven we niet te rekenen, dus het binnen maar gezellig maken niet?
Groetjes,
Floor

Marga (MarPie) zei

Tja, die siggies houden wat.
Erg mooie vingerhoed weer.

Groetjes,
Marga♥

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat een plezier en gezelligheid zo.
Wat leer en zie ik toch veel, nu ik aan het bloggen ben.
Het geeft een fijn gevoel.
Groetnis Annie

Ineke Hulzebos zei

Heerlijk om zoveel contacten te hebben met mensen die dezelfde hobby hebben!!!
Fijne zondag

marga zei

Ik vind het fijn om een van jou siggy contacten te zijn.
Groeten

Uit een heel wit Twente.
Het is allemaal prachtig wit buiten maar ik heb zin aan de LENTE.

Marga

Aangenaam verpozen met Joke zei

Je hebt weer mooie siggies gekregen. En die leuke contacten. Ik heb even je verhaal over Zweden gelezen. Ook de vingerhoed is weer een mooie aanwinst. Maar hoe leuk het mij ook lijkt, voorlopig blijf ik maar sterk. Niet nog een extra hobby erbij. Maar voor jou, veel plezier ermee.
Groeten, Joke

Ria van Kasteel zei

Helemaal mee eens de siggy's zijn een leuke manier om mensen te leren kennen, al is het alleen maar via internet. Heerlijk om te zien wat een creatieve mensen er zijn.

Lieve groetjes en een knuffel van Ria ;0))

Inge zei

Mooie siggy's, Chris! Het blijft leuk, hoewel ik er mee gestopt ben. Ik heb er 150 en moet er eigenlijk eens een quilt van maken, maar wanneer dan?????
Mooi vingerhoedje ook. Leuk als iemand die zomaar voor je meebrengt.

Doei, liefs van mij,
Inge