Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Het "POK-moment" van Joke

Enig idee wat dat is, een "POK-moment? Tot voor gister-ochtend wist ik dat ook niet. Joke M. en Ruth kwamen hier weer met grote tassen vol binnenvallen voor de mini-bee en hup, de tafel lag gelijk vol. En werd er ijverig gewerkt.


Joke houdt van taal en vooral van taalfoutjes! Op haar Facebook pagina kom ik vaak treffende taalfoutjes tegen. Maar kennelijk houdt ze er ook van om zelf woorden te maken.
"Ik vind dat 'POK-moment' altijd zo heerlijk", zei ze ineens. "Dat wát???", reageerden wij. In DIT logje liet ik zien hoe we met z'n drietjes haar quilt dubbelden. Om het doorpitten te oefenen, maakte ze van dezelfde stofjes een oefenquiltje en leerde ik haar het hoe en wat. Ook het onzichtbaar aan- en afhechten met het doortrekken van het knoopje in de draad door de stof. Vooral aan het eind, bij het afhechten, hoor je inderdaad heel vaak POK! En dat is dus het "POK-moment". Die uitdrukking blijft er bij ons dus in, dat snap je wel.


Ondertussen keek Freddie Beer hoe we bezig waren. Vind je hem niet lief?! Heeft Joke tussen neus en lippen door ook nog even gemaakt van overhemdstof van Freddie, de man van haar vriendin.
Het was weer reuze gezellig. Ik vind die ochtendjes heerlijk!

31 opmerkingen:

Elly (creatieveling Elly) zei

Herkenbaar dat POK moment!
Wat een schattig beertje

Johanna Faber zei

Wat een enige beer en wat een heerlijk dag hebben jullie gehad en wat een mooi quilt werk zie ik daar allemaal liggen
Fijne dag groetjes Joke

Sezoentje-Sonja zei

oh, wat een heerlijke post, geloof graag dat dit ochtenden zijn waar je naar uitkijkt en zeker met zo een rijke woordenschat ;) Geweldig :)
Liefs, Sonja

Cisca zei

Nou, ik zal vandaag vast ook vast een paar POK momenten hebben... lol.
Dat blijft er bij mij ook vast in!
Wat een mooie quilts op tafel en ook al zo'n schattig beertje, die Freddy!
Wat een gezellige ochtend weer!

Groetjes, Cisca

Hermie zei

wat een heerlijke beer en dat POK moment, daar had ik andere gedachten bij. Wij zeggen hier wel wat een pokke werk en dat betekent dus dat het geen leuk werk is.

Dineke zei

Wat een leuke beer, en ja, herkenbaar, dat POK moment

AnitaS zei

Wat leuk verzonnen dat POK moment. Lief beertje is het. Altijd leuk een bee.

feltfree på Åsly zei

Leuk om zo aan nieuwe woorden te laten ontstaan.
Wat een heerlijke beer. De stoffen zijn zo heelijk passend bij zo'n beer.
Fijne dag
Frederika

Lida zei

Genieten dus, lieve meiden en samen een hobby delen en ook nog zo´n gezellige beer erbij, helemaal perfect! Knuffel
Lida

baukje zei

Ik zal eens opletten of ik ook dat POK hoor. Hoop vanavond aan mijn Union Station te kunnen gaan quilten, of anders toch morgenavond...; gezellig dat jullie zo lekker werken met elkaar.

Anoniem zei

Geweldig zo'n nieuw woord!
Mijn dochter kan er ook wat van met nieuwe woorden maken.Wat vind je van -leverjaar-ipv geboortejaar?
Mooie quilts liggen daar op tafel en gezellige beer.
Misschien een grotere tafel een oplossing voor nog meer spullen kwijt kunnen? lol
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Gonny zei

Gezellig lachend en babbelend met andere de hobby doen. HEERLIJK!

Flor de Princesa zei

Adorei seu blog,quanta coisa linda encontrei por aqui.
beijos
Daniela

zipjezopje zei

Ja precies, dat woordje geeft het geluid goed weer, ook al quilt ik niet meer met de hand, ik trek zo ook nog draden door tussen de lagen na het machinaal quilten, en dan hoor je het ook. Gezellige bee, en ach die beer, lekker wijs.

Annie Kingma.Bonnema zei

Pok moment, ik zal het onthouden, geweldig mooie en lieve beer.
Groetnis Annie

Annelies zei

Dat ziet er heel gezellig uit !

ria vogelzang zei

Ja hoor, dat heet gewoon in het vervolg een POK-momentje.. ;)
Heel herkenbaar......!
Vindt je het ook zo leuk om anderen het quilten/patchworken te leren; en dan vooral te genieten van hun "POK-momentjes"? ...... Super, he?!
Geniet ze!

petronella zei

Gezellig beetje dus met ijverige dames en mooie resultaten!

sylvia zei

dat er nog maar vele pok-momenten mogen volgen.....;)
liefs, Syl

Anita - Vlijtige Handjes zei

Wat een leukerd in ruitjes. Het zijn hele fijne momenten want dat betekend .....weer een draadje gedaan!!! Leuk woord!

Conny's-blog zei

Een POK momentje, je moet er maar op komen haha. Maar heerlijk he om zo samen bezig te zijn..............liefs.Conny

MarianneD zei

Heerlijk he,dat deden wij gisteren ook...jammer dat de ochtend zo snel voorbij is!

Beertje Zonn zei

Freddie beer is een schatje!
Groetjes van,

Beertje Zonn

Ineke Hulzebos zei

Die houden we er in "POK-moment"
En de beer is schattig!
Groetjes

Aangenaam verpozen met Joke zei

Dat POK moment moet ik maar onthouden. Ik heb nu even niets te quilten, maar dat komt vast weer. Heerlijk zo samen met je hobby bezig zijn. En de beer ziet er ook al zo lief uit. Ik zou bijna de schaar in mijn man's overhemden gaan zetten.
Groeten, Joke

Antje uit Urk zei

Je hebt een nieuw woord gelanceerd op het web Chris! Ha,Ha!
Heerlijk een bee-tje, geniet er maar van!
Beer is prachtig!
groetjes,

Willy zei

Hej Chris, vanmiddag las ik de titel van je bericht al en vroeg me af, waar het over zou gaan en nu is het me duidelijk ;) Leuke beer van Joke.
Groetjes,

Floor zei

Ik vind dat borduurtje achter het beertje ook heel erg mooi!
Het pok-moment.... hoop er nog veel te krijgen, jij ook vast!
Ik heb eindelijk mijn Vigor gedubbeld en kan nu beginnen met pokken.
Groetjes,
Floor

Tineke zei

Ha, ik hoor het Joke zeggen. Freddie is een schatje geworden.
Groetjes Tineke

Marga (MarPie) zei

Ontzettend leuke beer en dat POK- momentje is heel herkenbaar.

Groetjes,
Marga♥

Rini zei

Wat een leuke beer !doen die stofjes hè? Heerlijk zulke uurtjes met gelijk-gezinden !Fijn restant van de week !