Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Granny en granny's

Naar mijn gevoel hoor ik er sinds gisteren hélemaal bij! Het begon al met een lunch voor de medewerkers van de ANBO. Een gezelschap van allemaal grijze koppies. Mooie, doorleefde koppies. Ik was mee in de slipstroom van Chago. Daarna door met een tas, zwaar van de formulieren en potje urine, naar de keuringsarts voor verlenging van mijn rijbewijs. Tja, dat moet nou een maal als je 70+ bent. Voor mij voor het eerst. Ik voegde me in de wachtruimte bij de granny's die er al zaten. Ben helemaal goedgekeurd. Zelfs mijn bloeddruk was om te zoenen! (sssstttt.....m.b.v. een pilletje hoor ...) Dus ik helemaal blij naar huis naar een ander soort granny's die ik in de kruipkast vond en toch eens even wil laten zien.


Ze zijn 42 jaar oud, zien er nog prachtig uit en zitten in deze poncho:







Maar het bleef niet bij de poncho, ik haakt er ook een rok bij, een héle wijde. En een losse, stevig gevoerde ceintuur.

Ik kon die ceintuur toen makkelijk om, maar nu ...... Zelfs mijn dochter, die even hielp met showen, moest haar buik goed inhouden!












Ik weet niet meer wat voor soort garen ik gebruikte, maar het ziet er nog als nieuw uit. En toch heb ik het indertijd best veel gedragen.
Nog één foto van een hele speciale Granny. Zij stond ruim 20 jaar geleden ineens bij mij in de tuin. Als Sara!!


Hadden die ondeugden toch stiekem de rok en poncho weten te vinden. Mooie herinnering.

26 opmerkingen:

zipjezopje zei

Geweldig, APK voor 70+ers gehaald! En wat leuk dat je die kleren nog heb bewaard, lekker bont en fleurig, echt flower power uit de hippie periode.

Wilma Kuin zei

hahahaa,.... geweldig!!!

Anoniem zei

Helemaal top Chris je poncho en rok. Ik zou de poncho gewoon gaan dragen is helemaal van deze tijd.
Wedden dat je ook een kerstbal met naald 1 kunt haken:).
Fijne dag. groetjes Marjan

AnitaS zei

Mijn DH is ook net door de keruing gegaan. We mogen weer 5 jaar rijden. Geweldig die rok en poncho. Fijne dag.

marga zei

O wat leuk om voorbij te zien komen wat jij toen allemaal gemaakt hebt. Toen net als nu ben je nog steeds heel kleurrijk. Fijn hoor dat je er nog een paar jaar bij hebt gekregen om rjden. Nu weet ik tenminste zeker dat je op bezoek komt.
Fijne dag geniet van de zon die hier al volop schijnt.
Groeten
Marga

Willy zei

Geweldig Chris!

Miranda zei

Hihi, heerlijk dat soort herinneringen en zo'n poncho heb ook ik en mijn zus gehad, gehaakt door ons moederke!

Miranda zei

Hihi, heerlijk dat soort herinneringen en zo'n poncho heb ook ik en mijn zus gehad, gehaakt door ons moederke!

petronella zei

Wat een plaatje, ik heb ook heel wat gehaakt.Waar is de tijd gebleven?!

Gonny zei

Lekker, zo in orde dat je auto mag blijven rijden. Altijd makkelijk om ergens te komen, hobby winkel bijvoorbeeld....
De poncho en rok: geweldige herinneringen. Zo er nog mooi en vrolijk uit.

Annie Kingma.Bonnema zei

Geweldig de poncho en de rok, helemaal in in die tijd.
Ook ik haakte poncho's, en toen ook al eens een beddensprei.
Oranje met bruin, zonen hadden hem over het bed.
Fijn dat weer bent goed gekeurd voor het rijden, het is toch wel handig zelf redzaam te zijn.
Groetnis Annie

feltfree på Åsly zei

Leuk die mooi haakherinneringen.
Is weer helemaal in.
Fijn dat je weer een poosje vooruit kunt met je rijbewijs.
Veel rijplezier
Frederika

Berna zei

Mooi gekleurd haakwerk!
Fijn dat je bloeddruk goed was. Waar een pilletje op zijn tijd al niet goed voor is.

Saskia Smit zei

Toch te "Robijn" voor mij ;)

Aangenaam verpozen met Joke zei

Dat ziet er heel fleurig uit. Dit zou zo naar het modemuseum kunnen, want het is een mooi voorbeeld, van wat er toen gedragen werd. Ook heel leuk dat jouw SARA dat aan had. Fijn dat ook je rijbewijs weer verlengd is. Lijkt me toch wel even spannend. En dat pilletje, met de jaren komen die helaas ook om de hoek kijken. Als ze hun goede werk doen, dan moet het maar.
Groeten, Joke

Cisca zei

Pure nostalgie, wat leuk! Hoewel die grannies op het ogenblik weer helemaal "hot" zijn, hè. En fijn dat je door de keuring bent, mijn man is er ook net door.

Groetjes, Cisca

Hennie zei

Prachtig Chris ! ! !
De granny's zijn weer helemaal hot, ik zag vanmiddag bij de Intratuin mooie gehaakte plaid's liggen!

Groetjes Hennie.

Floor zei

Gefeliciteerd dat je geslaagd bent met je keuring!
Nou ja, toch beter dan dat je zou worden afgekeurd niet?
Die poncho is echt helemaal hip!
Echt jaren 60-70, maar dat kan nu weer heel goed.
Die rok is wat minder voor nu, maar je kunt die poncho best weer aan op een frisse dag.
Staat toch leuk bij een bejaarde? Grapje hoor!
Groetjes,
Floor

baukje zei

Je haakwerk is echt geweldig, je kunt er zo in weglopen, het is nu weer helemaal IN!!

Antje uit Urk zei

Chris ik vind het geweldig, en dat je gewoon mag blijven autorijden, en de gehaakte kleren!! Je kunt die kleren gewoon weer aan, die kleuren zijn nu ook weer in en je ziet het "er is niets nieuws onder de zon".
Groetjes

Johanna Faber zei

Wat fijn dat alles goed en gezond is, en dat we zo nog veel uitstapjes kunnen gaan maken in de toekomst wie weet ooit nog wel eens in een rode Fiesta! (smile)
Wat een schitterend haakwerk allemaal
en die pop schitterend
Fijne dag groetjes Joke

Anoniem zei

Ha, Poncho's, ik heb er ook nog eentje gehad, in Rasta-kleuren. Felrood met groen en gele randen. En franje natuurlijk want dat hoorde ook bij die tijd. Het paste heel mooi bij mijn knalrooie brommer. Zie je het voor je? Een rode mutsje erbij op waar een toef aan een lange sliert aan hing. Alles wapperde naar achteren. lol..

Een katoenen granny- dekentje in de kinderwagen, in wit-oranje en paars.Maar toen was het al 1980.

Chris, ik vind deze combinatie wat jij in die periode hebt gemaakt heel erg mooi. Ik ben het wel eens met - aangenaam verpozen met Joke- een textiel museum zou er ook wel blij mee zijn. Of museum in Hoorn- Arnhem, Meertens instituut Amsterdam... Straks gaan ze er nog om vechten ook...(grapje.)

Groetjes van Jantje

Conny's-blog zei

Geweldig gehaakt heb je hoor en fijn dat de apk keuring...haha...weer goed is............lierfs.Conny

Dekenstikster zei

Fantastisch je gehaakte kleding..Kun je zo weerm pad ;-)
Groetjes, wilma

Marga (MarPie) zei

Wat mij eigenlijk meteen opvalt is dat je altijd al van die felle kleuren houd. Als je terug kijk met foto's, had je als klein meisje ook al die felle kleuren?
Toch grappig dat jij het bewaard hebt.

Groetjes,
Marga♥

Heleen Kok zei

GEWELDIG!!!