Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Goede Vrijdag en Zaragoza

Op tv hadden we gezien dat het mogelijk was op een muildier in het "Parque Nacional de Ordesa" in de Pyreneeën rond te rijden. Dat leek ons wel wat! En dus reden we 40 jaar geleden omstreeks Pasen met ons dochtertje van 3 voor de eerste keer richting Spanje. Oh wat was dat prachtig.


Ruig, helder blauw-groene snelstromende riviertjes, geel bloeiende brem. En jawel, we kregen het voor elkaar: op een muildier door Ordesa.


Uniseks kleding, haha. Een gids ging mee. Steile hellingen, langs afgronden. Spannend was het en geweldig! Na dit avontuur zakten we af naar het zuiden en kwamen op Goede Vrijdag aan in Zaragoza. Mooie stad! Aan het eind van de dag gingen we op zoek naar een hotelletje. Maar dat viel niet mee! Wat we niet wisten, was dat héél veel Spanjaarden met het lange Paasweekend óók op vakantie gingen. Alle hotels en Hostals (eenvoudig logement voor reizigers of arbeiders) waren vol! Daar zaten we dan langs de kant van de weg in een of andere straat. Met z'n drietjes om half elf 's avonds in de auto. En koud!!!

We zaten juist te overleggen dat we maar in de auto moesten overnachten, toen er ineens een vrouw naar de auto kwam.
"Heeft u problemen? Kan ik u ergens mee helpen?"
Gelukkig spreekt Chago vloeiend Spaans. Hij vertelde wat er aan de hand was.
"Komt u maar mee naar mijn huis, u kunt bij mij wel overnachten".
Een trap bracht ons naar een bovenhuis. In haar kleine keuken werd een bed gezet. Lekker warm voor mij en de kleine meid. Chago kreeg ergens anders in huis een slaapplek. De volgende ochtend werden we verwend met een heerlijk ontbijt. Wat een gastvrijheid!!! Dat vergeet je nooit.

En nu zag ik op de Siggy-lijst van Annelies dat iemand uit Zaragoza zich als nieuw lid had aangemeld. Dus heb ik haar direct gevraagd om met mij een siggy te ruilen.


Hij is prachtig! Ik heb haar natuurlijk dit hele verhaal ook in een briefje verteld.
Dank je wel Julia, ik ben er heel blij mee!

Ik wens jullie allemaal een heel fijn en gezellig Paasweekend en liefs van mij.

31 opmerkingen:

Rina zei

Wat een bijzonder verhaal en mooie herinnering. Fijne paasdagen voor jullie gewenst.

Monica zei

Oh, wat leuk dat zo'n mooie herinnering door een siggy ineens weer herleeft, leuk verhaal en zo zie je maar dat er altijd en overal ter wereld nog gasvrije mensen zijn

KijkDaarIs zei

Wat een leuke foto!!!
en een heel leuk verhaal...
deze Pasen ben je misschien wel thuis en zit je op de slee...;0)
Wat een verschil hé
Fijne dag!!

Marga (MarPie) zei

Dat maakt zo'n reis dan pas heel bijzonder.
De siggy natuurlijk ook met al die herinneringen erbij.
Fijne Paasdagen.

Groetjes,
Marga♥

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat een bijzonder verhaal. Ik kan mij voorstellen dat jij dan ook gelijk contact zoekt met iemand uit dat land. Bovendien is het ook wel een hele mooie siggy.

Berna zei

Leuke herinnering bij de siggy.
Hele fijne paasdagen

feltfree på Åsly zei

Dat zijn fijne herinneringen.Wat leuk dat je dan een Siggy verzaemlaar vind die daar woont.
Fijne Paasdagen
Frederika

AnitaS zei

Wat een bijzonder verhaal is het. Onze ervaring is ook dat Spanjaarden heel erg gastvrij zijn.

marga zei

O Chris wat een mooi verhaal. Dat zijn herinneringen om nooit te vergeten en zo lief.
Leuk dat je ons daarvan laat meegenieten.
Groeten
Marga

Anoniem zei

Lieve Mam

Het is zo jammer dat je, als je jong bent, prachtige dingen meemaakt maar het zelf niet meer weet. Ik denk dat ik genoten heb. Gelukkig heb ik nog veel andere herinneringen aan paarden, ezels en muilezels. Ik kan de geur van het zand en de paarden zo voor de geest halen.

Dank jullie voor heel veel herinneringen én paasdagen met paasbrood, gekleurde eieren, van karton gevouwen eierhouders en wit brood met strooikaas...

Dochter

petronella zei

Wat weer een prachtig verhaal!! En idd een prachtige Siggy uit Zaragoza en je hebt gezellige dagen gehad in het Oosten! Lieve groet!

Willy zei

Wat een heerlijk verhaal en foto. Leuk dat je dit nu combineert met de mooie siggy uit Zaragoza. Fijne Paasdagen, lieve groet

Lilian Pilar zei

Que bonita historia...un gran abrazooo Feliz Pascua..

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een mooie herinnering kwam er door die Siggy weer naar boven. En wat durf je veel als je jong bent. Ik zou er nu niet aan moeten denken om langs afgronden te rijden op een ezel. ook een ontroerend lieve reactie van je dochter op dit bericht. Heel mooie paasdagen gewenst door Joke

Trudy zei

Wat een pràchtig verhaal en even zo prachtige siggy! Dierbare herinneringen!
Fijne paasdagen gewenst!

Hennie zei

Wat een geweldig verhaal, deze siggy is heel, bijzonder voor jou.

Gezellige paasdagen Hennie.

Riet zei

Wat een mooi verhaal en wat een mooie tijd was dat. Herinneringen die je altijd bijblijven.
Fijn weekend!

Floor zei

Dat is wel een hele mooie siggi!
En wat een mooi verhaal is dat.
Lijkt een beetje op Maria en Jozef, die op een ezel op weg waren en geen slaapplek hadden.
Jullie hoefde gelukkig niet in de stal, en het kindje was ook allang geboren.
Wat waren jullie toen nog lekker piep!
Groetjes,
Floor

mieke zei

Een mooi verhaal.
Leuk dat er een siggy uit een ' bekend ' vakantie plaatsje is gekomen.

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat een mooi verhaal, een herinnering om altijd te blijven koesteren.
Een mooie siggy, en zo toevallig van uit de zelfde plaats. Goede Paasdagen.
Groetnis Annie

Ineke Hulzebos zei

Oh Chris, ik kreeg gewoon kippenvel toen ik je verhaal las, wat een gastvrijheid!!! Vroeger was het bij ons ook zo, we hadden een groot gezin, maar vaak genoeg moesten we met z'n 3 of 4 zussen in een 2-persoons bed, zodat er onverwachte gasten in het andere bed konden slapen.
Je siggy is prachtig en heel bijzonder!

Fijne Paasdagen

Unknown zei

Dag Chris,

Dit is een heel mooi verhaal en de meeste mensen hebben al verwoord waar ik ook aan zat te denken. Het is net als bij Jozef en Maria. Wat fijn dat jullie bij die gastvrije mensen in huis mocht slapen.
Wie weet kom je door die ziggy nog eens weer in contact met eventuele nakomelingen ...

Ik wens jullie een hele Fijne Paasdagen toe.

Jantje

Jane in Wales zei

Wat een prachtig verhaal. Daar word ik helemaal blij van! En zo'n leuke siggie met al die herinneringen.
Ik wens jullie hele fijne Paasdagen!

Anoniem zei

Wat een bijzonder verhaal en wat een mooie siggy heb je gekregen.
Wat lief van je dochter om te reageren op deze blog.
Wie weet krijgt dit verhaal nog een staartje???
gezegende Paasdagen
groetjes,Truus uit Drenthe

Gonny zei

Inderdaad een mooie omgeving en dat water zo mooi van kleur!
Een mooi en lief gebaar van die vrouw. Het is me wat zover van huis en dan...
Jullie ook prettige Paasdagen.
P.S. ManLief durft/kan steeds meer met zijn 'slecht' hand/vinger en probeert mij zoveel mogelijk te helpen in de huishouding:-)

sylvia zei

laten we allemaal zo gastvrij zijn, al is het maar in ons hart!
liefs, Syl

IngridR zei

Wat een enig verhaal. Leuk dat je juist door die siggie er weer aan denkt. Geweldige foto's.
Fijne Pasen.

Heleen Kok zei

Wat een geweldig verhaal! En die gastvrijheid, echt van daar. Gaaf hoor zo met zijn allen op een muildier.Wat zijn jullie toch altijd avonturlijk.

Johanna Faber zei

Wat een bijzonder verhaal
Fijne paasdagen groetjes Joke

Cisca zei

Wat een prachtig verhaal! Wat zijn jullie daar nog lekker jong, maar wat een avontuur met een kindje van drie! Wat een gastvrijheid van die vrouw, prachtig! Leuk, dat je nu met iemand uit Zaragoza een siggy gaat ruilen. Ẽn dat je ons daardoor ons dat mooie verhaal vertelt!

Groetjes, Cisca

baukje zei

Wat een mooi verhaal!