Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een paar heerlijke dagen


Bepakt en bezakt ging ik woensdagochtend op pad, richting oosten. Nee hoor, niet op deze olifantjes. Die kwamen wél mee terug, maar dat hoor je straks.
Kijk, op deze plek logeerde ik bij mijn zus:


Zó mooi en rustig. Vrijdag had ik een super dag bij Marga. Anita A. kwam ook gezellig, dus dat was heerlijk bijkletsen en genieten van heel veel moois. Zó leuk! Kijk maar even mee:

Marga en de Antieke
Achterkant van de Antieke
Hobbykamer van Marga
Quilt in wording voor kleinzoon

Antia had een grote tas met leuke spullen mee. Hier verstopt ze zich achter een enig quiltje. Ze had ook een ontzettend praktische en ingenieuze tas mee. Met diverse mappen van stevig plastic, zakjes en ritsen. En in zulke leuke kleuren. Marga en Anita helpen trouwens ook mee met het maken van Droomquiltjes.
Hier de fotootjes van de tas:



's Middags bracht de DH van Marga ons ook nog naar Ity, de quiltwinkel in Delden. Oh jongens dat was ook weer genieten.


En ik kon het niet laten!! Er stond een hele kast met de nieuwste KF stoffen. En er zat al een projectje in mijn hoofd te broeden, dus je snapt het al! Hier ging ik mee de winkel uit.


Maar wat was het KOUD!!! Brrrrr. En wat een WIND!! Ik woei bijna naar huis over de Enkuizer dijk. Op de terugweg nog langs Heleen om een paar droomquiltjes voor Jopie's af te geven. Dat was ook weer even leuk.

Tot besluit nog een keer het olifantje:


Maar nu zitten de 2 aan elkaar. Vind je hem niet leuk?! Anita gaf me een pakketje en ik kon het niet laten om hem direct te maken. Het enige dat nog ontbreekt is zijn staartje.
Marga en Anita, héél erg bedankt voor alles. Ik heb echt van jullie genoten!

30 opmerkingen:

Noa zei

ja het is leuk in het oosten van het land haha,en in Delden is quiltwinkeltje met vele soorten stof als van de felle stofjes houd

Anita A zei

Hoi Chris,
Dat je het olifantje nu al af hebt, snel hoor! Het was afgelopen vrijdag gezellig en leuk om je weer te zien.

feltfree på Åsly zei

Wat een heerlijke dagen. Mooie stofjes heb je op de kop getikt.
Dat olifantje is geweldig zeg. Een lieverd.
Groet Frederika

Johanna Faber zei

Wat heb je een paar heerlijk dagen gehad en wat een leuke ontmoetingen, en wat is het Quilt van Marga schitterend
Weer een paar dagen met een goud randje, en je olifantje is schitterend en je stofjes, ............. nu dat quilt gaat schitterend worden
Fijne week liefs Joke

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat heb jij mooie dagen gehad. En dan die gezellige ontmoetingen. Wat is de Antieke van Marga mooi, zelfs de achterkant is geweldig. Je hebt het olifantje snel gemaakt, maar het is ook een schattig werkje.
Fijne dag, Joke

Janet zei

Prachtig olifantje!!en zo snel gedaan, lijkt me nog best bewerkelijk. Lek dat je in het oosten was!! Was je even heel dicht bij! ha ha ha. Fijn dat je genoten hebt van de mooie quilts en de rust!!


AnitaS zei

Wat een fijne dagen heb je gehad. Mooie quilts zijn het. Wat een schattig olifantje.

Lida zei

Wat gezellig en wat laat je veel moois zien, ja die Marga maakt echt schitterende dingen en Anita niet minder! Leuk olifantje en ja dan kriebelt het en moet het af! Prachtige stofjes, ben benieuwd naar je nieuwe creatie, knuffel
Lida

Monica zei

Leuk dat jullie zo genoten hebben bij je zus, je laat ook mooie werken zien!

katrien zei

Gezellige dagen heb je erop zitten.
Wat een schattig olifantje.

Trudy zei

Wat woont je zus daar mooi zeg! Anita en Marga ken ik óók, van de droomdekengroep in Enschede! En dan Ity....nostalgie! In de 4 jaar dat we in Delden woonden heeft zij haar winkel kunnen verdubbelen, mede omdat ik toen net verslaafd ben geraakt aan quilten, haha!
Zal wel spectaculair geweest zijn, over de Enkhuizer dijk terug, met al dat ijs? Of was dat alleen bij de afsluitdijk!
En dan tot slot: wat een énig olifantje! Dank voor het delen van je gezellige verhaal!

Anoniem zei

Jij hebt genoten van je daagjesuit!
En wat een mooie dingen laat je zien.Dat tasje zag ik vrijdag ook op de regiodag in Ureterp-echt handig.
Je olifantjes zijn schattig geworden en passen mooi bij de pannekoek.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Marga (MarPie) zei

Heel benieuwd natuurlijk wat voor nieuw project er in je hoofd zit, vooral met die mooie lapjes.
Altijd leuk en heel gezellig om gelijk gestemde te ontmoeten.
De uren vliegen dan voorbij.

Groetjes,
Marga♥

Floor zei

Jij hebt hele fijne dagen gehad Chris!
Wat woont je zus prachtig, jammer dat het zo koud was.
Marga heeft een heerlijk opgeruimde werkkamer, zoiets heb ik nog nooit gezien.
Moet je bij mij eens kijken .... :-(
Haar quilt is schitterend, zelf de achterkant kan je zo gebruiken.
Natuurlijk weer heerlijk stofjes gescoord.
Ben benieuwd wat je daarvan gaat maken.
En dan dat schattige olifantje, echt heel mooi met die kraaltjes etc.
Groetjes,
Floor

Willy zei

Gezellig ontmoeting Chris en wat leuk is dat olifantje. Je zus woont daar ook geweldig. Groetjes,

Hennie zei

Ja gezellig hè in het oosten kun je wel zijn, ha, ha, ha. Je zus woont prachtig ! ! !
De olifantjes zijn geweldig, de quilts van de dames zien er super mooi uit en het tasje zóóóó handig.
Mooie stofjes heb je gekocht .

Groetjes Hennie.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Hmmm weer zo'n weekend met een randje. Prachtige quilts en het 'fantje'....zo leuk. Heerlijk met kraaltjes werken.
Groetjes Anita

KijkDaarIs zei

och wat een snoeppie van een olifantje...een leuke herinnering aan een héél gezellig weekendje...
Fijne avond

Jane in Wales zei

Leuk dat wij even mogen meegenieten van al dat moois! Zo'n schattig olifantje....

mieke zei

Leuk, gezellig, mooi.
Olifantje, stoffen en quilts.
groetjes.

Berna zei

Heerlijk om er zo even uit te zijn.

Ida zei

Wat woont jouw zus daar mooi en wat een mooie quilts staan er op, de Kaffe Fassett stoffen zijn zoals gewoonlijk prachtig. Ik word er altijd naartoe getrokken. Groetjes

sylvia zei

leuk, Chris, ik was al zo nieuwsgierig wie je zou ontmoeten!!
en wat woont je zus mooi!
KF stoffen passen helemaal bij jou, ben benieuwd wat het nu gaat worden, liefs, Syl

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtig olifantje en een bezoekje aan een quiltwinkel is mooi meegenomen.
Lieve groetjes, Ineke

idaviltcreatief zei

Wat ontzettend leuk om te zien dat jij ook met vilt werkt, leuk spul is dat he?
En wat heeft jouw zus een schitterende plek om te wonen, zo landelijk.
Je hebt je goed vermaakt!

Rein zei

Prachtige quilts
en ook dat olifantje is super mooi!

Nellie zei

Wat een gezellige dagen en wat een moois allemaal ik ben je gelijk gaan volgen ben net zelf begonnen met quilten dus kan nog veel leren kom zeker vaak bij je langs

Groetjes Nellie

Eulalia Isabel zei

HOLA Chris.

hermoso paseo,lindas mantas a patchwork.

saludos

Ria van Kasteel zei

Wat een heerlijke dagen heb je gehad, leuke winkeltjes mooie quilts en weer een leuke buit stofjes. En een schattig olifantje.

Lieve groetjes van Ria ;0))

Anoniem zei

Wat leuk allemaal Chris, Je hebt weer veel beleefd.
'k Wait even nait zoveul te vertellen, 't is ook nog aal zo kold boetendeure. Komende weekeind alweer Poaske, drok met bezinningen en cake bakken. En met handwaarken natuurlek.
Ik kiek alweer uut noar een nije stokje van joe. (of mag ik - doe - zeggen? )
Veul groetjes van Jantje.

Ojoa, en meert ruiert zien steert nait meer, mor zien huile lief...