Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een Af Quiltje

Yes! Het quiltje voor de pannenkoek is doorgepit en afgebiesd. Even op de stoel:


En daarna met de koek op tafel:


Koek moet nog vastgenaaid, maar eerst een tunneltje en een etiket. Anders zit de koek in de weg. Trouwens er komen 2 extra, smalle tunneltjes bij, eentje ongeveer halverwege en eentje onderaan. Tegen het bollen.

Verder is het hier een beetje druk met bezoekjes maken en bezoek en eters ontvangen. Ik heb dus niet zo veel te vertellen. Ik heb me wel even op de blauwe lapjes kunnen storten om wat stukjes te zoeken en knippen voor Saskia, voor haar hexjes. Mooie kleur is dat toch!


Zit al op de post hoor Sas! Ik verwacht trouwens zelf ook hele leuke post .....

Een fijn en gezellig weekend maar weer en liefs van mij.

40 opmerkingen:

maaike zei

Wat is het mooi geworden, nu er even lekker bij gaan zitten met een kopje koffie. Buiten sneeuwt het toch.
Fijn weekend

katrien zei

Prachtig hoor ,en een heel gewicht moet dat zijn.Goed idee voor de extra tunnels.

Annelies zei

Erg mooi geworden !!

Cisca zei

Wat mooi, ook zonder koek. Maar met is het echt een plaatje! Ik kan me voorstellen dat hij ondersteund moet worden, dat moet behoorlijk zwaar zijn.
Geniet van alle bezoekjes!

Groetjes, Cisca

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat is het een plaatje

Ans zei

Wat is die mooi geworden!

Anita - Vlijtige Handjes zei

Oh wat is hij mooi geworden. Elke keer weer genieten als ik hem zie. Je hebt ook zo'n mooie bies. De bies van de knuffel bobbelt op sommige plaatsen. Ik haal hem maar los en ga de tussenvoering wat wegknippen. Geniet van je AFFO!!!!

baukje zei

Hij is heel mooi geworden. En nu nog die tunnels, dat afwerken vind ik nooit zo leuk!!! je blauwtjes zijn ook om te snoepen....;

Anoniem zei

Hij is werkelijk prachtig geworden.
Ik hoop hem een keertje in het echt te mogen bewonderen want je laat dit toch wel aan Aljona zien.
De kleuren zijn geweldig.
Blauw is een geweldige kleur zou ik meer moeten gebruiken.
Heel fijn weekend.
Groetjes Marjan

AnitaS zei

Wat een bijzondere quilt is het geworden. De kleuren passen zo mooi bij elkaar. Goed idee om extra tunnels te maken.

Dineke zei

Wat een mooie achtergrond is het voor de pannenkoek

Marga (MarPie) zei

Zo mooi als deze word, echt daar heb ik geen woorden voor.
Chris mag ik jou wat vragen?
Als je nou het aller laatste steekje eraan gezet heb zou je hem dan eens willen wegen?
Er zit zoveel stof in, dat ik heel benieuwd ben hoeveel die uiteindelijk weegt.

Groetjes,
Marga♥

Veel plezier met je bezoek.

hobbyshop fugeltsje zei

Wauw wat is die toch super super mooi. Ik heb er geen andere woorden voor. Wat zal die straks mooi hangen aan de muur.
Fijn weekend.
Gr. Miranda

ria vogelzang zei

Wat mooi geworden! Het is echt een plaatje!

Lida zei

Echt gaaf, wat een aparte creatie is het geworden! Die verdient een ereplaatsje!
Knuffel
Lida

Monica zei

Wow, wat is jouw 'pannenkoekje' schitterend geworden, mooi en kleurrijk, chapeau!

Saskia Smit zei

Wat ontzettend lief. Dit is heel veel blauw! En wat is je pannekoek mooi. Kan het niet vaak genoeg zeggen!

Anoniem zei

Wat is t ie mooi geworden-een echte blikvanger !!!Jammer dat je het druk hebt,want hier moet je even rustig bij gaan zitten en genieten!
Ga je het nu opgeven voor de Quilterstentoonstelling?
een goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

quiltlodge gerda zei

Wauw, wat vond ik hem toch super!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat is hij prachtig. Dit is heel bijzonder. De pannenkoek en de quilt zijn een perfecte combinatie. Op tafel ligt hij trouwens ook heel mooi, maar ik begrijp dat je hem op gaat hangen. Ben ook wel een beetje benieuwd wat hij weegt.
Groeten, Joke

feltfree på Åsly zei

wat is dat een prachtige pannekoek. De kleurencombinatie is ook zo geweldig mooi.
groetjes Frederika

marcella zei

wat geweldig dat je de pannekoek toch echt bent gaan maken. Prachtige kleuren

Conny's-blog zei

Je quiltje is echt mooi geworden en met de pannenkoek erop schitterend zeg.........liefs.Conny

Floor zei

Het is nog best wel een groot quiltje geworden.
En ook zonder pannenkoek is hij hartstikke leuk.
Nu kan hij dus bijna hangen.
Lapjes geven en straks lapjes ontvangen.
Is altijd leuk. Lapjes kopen ook...zucht.... kan ik wel elke dag doen.
Groetjes,
Floor

Ria van Kasteel zei

Deze is wel heel erg mooi geworden ik vind het nog steeds een geweldige vonst van stoffen die zo goed bij de pannekoek passen.

Lieve groeten en een knuffel van Ria. ;0))

inge zei

'k zag het al op facebook! gewoonweg prachtig

foekie's fashion zei

Wat geweldig mooi wordt je quiltje met de pannekoek erop, prachtig hoor.
Groetjes van Joke

Jane in Wales zei

Wat is die mooi geworden!

idaviltcreatief zei

Een prachtig kunstwerk en inderdaad slim om een extra tunnel te maken. En die blauwe lapjes.....helemaal mijn kleur!

Marianne zei

Een mooi resultaat, Chris.Jammer dat de pannenkoek zo zwaar is geworden als je hem wilt ophangen.
De kleuren vind ik prachtig.
Lieve groet, Marianne K.

Lilian Pilar zei

Chris!!!
precioso, Felicitaciones!!!! una maravilla de trabajo...
Todo mi Amor Lily

mieke zei

Heel apart, mooi.
Die extra tunneltjes zullen wel nodig zijn, denk ik ook.
Die pannekoek is natuurlijk zwaarder dan de rest.
groetjes.

Tineke zei

Hij is prachtig geworden Chris. Zowel met als zonder pannenkoek.
Groetjes Tineke

Miny zei

Ik zag hem ook op facebook, viel gelijk op. Echt een prachtstuk!

Groeten Miny

IngridR zei

wat een prachtige quilt.
Heel bewerkelijk, mooi gequilt, zo intensief.
Nu maar genieten van je fleurige quilt.
Fijne week.

marga zei

Zal ik vrijdag voor TOM TOM spelen als je naar dat winkeltje wilt?
Ik vind het spannend worden dat ik de kans krijg om die mooie quilt in het eggie te bewonderen.
Geweldig.
Groeten
Marga

Heleen Kok zei

Gatsedarre wat is die mooi!!! Logisch toch dat ik groen zie van jaloezie! mens wat maak je toch mooie dingen. Maar het leukste vind ik dat we altijd mogen meegenieten! We kunnen niet alles want zoveel potjes tijd zijn er niet maar zo meken we toch heel wat mee.

marijna zei

Die is mooi geworden! Hier is het ook al zo druk met van alles.

Johanna Faber zei

Wouw Chris wat is hij mooi geworden wat een pronkstuk

Kom het eerdaags even aaien, mag wel hé!!!

Succes met de bezoekjes van de week altijd leuk, heb een fijne week

en wat een schitterend schoollapje op je vorige logje

fijn week groetjes Joke

Beertje Zonn zei

Wat is je Quilt mooi geworden,

Groetjes, Sonnja