Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Doorpitten.....


Ik vind het doorpitten van een sandwich altijd een intensief werkje, maar ook verschrikkelijk leuk! Je ziet je quilt dan een échte quilt worden. Vooral aan de achterkant.


Kijk eens hoe ver ik al ben met het quiltje voor de Russische pannenkoek! In het middelste vierkant quiltte ik een rooster
voor de stevigheid. Daar wordt later de pannenkoek op vastgenaaid. Bij de groen/lila driehoeken volgde ik de contouren van het patroon in de stof. Dat geeft een heel leuk effect.


Ik ben nu bezig met de buitenste randen. Eentje is al klaar, volgen er nog drie. Voordat ik met andere leuke dingen die er nog liggen verder ga, maak ik eerst dit af. Ik wil het vóór een bepaalde datum helemaal af hebben.

Fijne dag en groetjes van mij.

27 opmerkingen:

Noa zei

Dat heb je snel en zeker mooi gequilt

Lilian Pilar zei

Que maravilla de trabajo....Felicitaciones!!!

Elly (creatieveling Elly) zei

Prachtig, het groeit inderdaad onder je handen

Lida zei

Wat een geweldig mooi quiltwerk maak jij toch! Hij ziet er echt schitterend uit! Fijne dag en veel plezier met je steekjes, knuffel
Lida

Heleen Kok zei

Wat een schitterend quiltwerk!!!! Je gaat als een speer.

Marga (MarPie) zei

Dat vind ik ook dat een quilt pas "echt" word na het quilten. Dan wil je even voelen/aaien, heerlijk is dat.
Zier er erg mooi uit al, veel plezier inderdaad met de laatste steekjes.

Groetjes,
Marga♥

Miny zei

Wat mooi wordt je quilt werk, het geeft een bijzonder effect om me de contouren van de stof mee te quilten, leuk!

Groeten Miny

marga zei

Het wordt mooi hoor en je schiet al aardig op. Zou die quilt wel willen bewonderen samen met de spannende pannenkoek.
Zou hij nog in de auto passen denk je???
Groeten
Marga

Saskia Smit zei

Dat is mooi quiltwerk.

AnitaS zei

Je quiltwerk ziet er heel mooi uit. Leuke motieven.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat heb je al veel werk verzet. Het raster in het midden is heel mooi, maar ook het langs de contouren quilten van de stof is een goede keus. Ook ik wacht met spanning tot je het eindresultaat laat zien.
Groeten, Joke

mieke zei

Ojé, de achterkant ziet er ook erg mooi uit.
Succes met de afwerking.

Anita A zei

Hoi Chris,
Ziet er goed uit. Neem je hem mee naar het Oosten v/h land eind deze maand? Zou hem graag live willen zien.
Groet,

Willy zei

Prachtig quiltwerk Chris.
Groetjes,

Antje uit Urk zei

WOW, Prachtig!
groetjes,

Gonny zei

Wat ben jij goed bezig!!! Zo prachtig in elkaar gezet en nu al zover met veel, prachtig quiltwerk..... Om 'jaloers' te worden. Mijn grijze massa werkt af en toe veels teveel en daardoor ben ik met teveel werkstukken bezig en komt er bijna geen af....
Ach, we zijn van de straat en zoet bezig.....

katrien zei

Wat een mooi quiltwerk.

Floor zei

Dat ziet er prachtig uit Chris.
Soms wel jammer dat je het quiltwerk het best ziet aan de achterkant.
Dat je het patroon van de stof bent gevolgd is ook heel mooi.
Gelukkig zie je dat aan de voorkant ook heel goed.
GRoetjes,
Floor

Cisca zei

Wat mooi, Chris, de achterkant is haast even mooi als de voorkant. Dat is zo leuk van het met de hand quilten, hè, dat je het ziet groeien, langzaam komt er leven in!

Groetjes, Cisca

quiltlodge gerda zei

Wauw, wat heb je dat super gedaan!

Tineke zei

Prachtig Chris, zowel de voor- als de achterkant.

baukje zei

Wat quilt je prachtig. Ik ben ook bezig maar mijn steekjes zijn niet regelmatig en vooral veel te groot.....
Ik moet nog veel leren......

Berna zei

Wat een prachtig intensief quiltwerk. Daar hou ikwel van!

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat maak je mooi Quiltwerk, zelf de achterkant word een plaatje.
Groetnis Annie

Johanna Faber zei

Chris wat kan jij mooi handquilten, wat word het mooi
Fijne dag groetjes Joke

Monica zei

Oh, wat schitterend doorgequilt

Rini zei

Je quilt hem prachtig ,vooral zo'n rooster!Heb je hem ook in een laken naast je stoel liggen , klaar om er een steekje aan te doen ?Ga dapper met plezier door !