Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Dit was een échte!


Ja, dit was een échte Tiramisu! Gemaakt door jonge Italiaanse en Nederlandse handen van onze oudste kleindochter en de 17 jarige Luigi die in het kader van leerlingen uitwisseling bij kleindochter logeerde. Een paar maanden terug was zij bij hem in Rome thuis.


Gistermiddag, op weg naar Schiphol voor de terugreis, kwam het hele 'zootje' hier binnen vallen. Luigi wilde de Tiramisu nog met ons delen! Met z'n tweetjes hadden ze ook al een keer bij ons gegeten. Warme, hartelijke knul!!
  Grazie molte Luigi!

Afgelopen zaterdag moest ik in de buurt blijven van Chago en iemand die hem met iets kwam helpen om ze te voorzien van het nodige lekkers. Toen vond ik eindelijk eens tijd om dit te doen:


Ik had een stapeltje van 21 siggy's liggen die nog op maat gesneden moesten worden voor de Rol. Ook weer klaar.

En hoe is het met de PTL?? Die wordt niet vergeten hoor. De 28 blokken voor rand 5 liggen klaar en rand 6 is gesneden.


Ik moet alleen de 4 hoekblokken voor de 5e rand nog maken, dan kan alles in elkaar. Deze week komt daar niks van. Vandaag en morgen druk en m'n koffertje klaar maken, want woensdag ga ik een aantal dagen naar mijn zus én een paar blogsters bezoeken! Gezellig!! Dus ik zie jullie volgende week weer.

22 opmerkingen:

baukje zei

Wat ziet dat er lekker uit!!!!! het is wel een van mijn favoriete desserts . jammer dat ik erg voorzichtig met suiker moet zijn anders ben ik binnen de kortste keren diabeet..... Dus heel af en toe!
Gezellige dagen bij je zus en ik ben benieuwd bij wie je op bezoek gaat....

Marga (MarPie) zei

Was vast en zeker erg lekker?
Moest even terug gaan in de tijd met de PTL dat was ik even kwijt.
Maar dat is nu niet meer het geval hoor, tja zo is er nog niet veel van te zien maar we wachten het geduldig af.
Ga jij maar eerst lekker genieten bij je zus en de andere blogsters. Heel veel plezier Chris en tot over een paar dagen.

Groetjes,
Marga♥

AnitaS zei

Wat ziet dat er lekker uit. Ik wens je heel veel plezier met je uitje.

Dineke zei

Dat ziet er lekker uit, veel plezier met je uitstapje de komende week

Willy zei

Dat ziet er heerlijk uit. Gezellig dat ze nog even aan kwamen waaien.
Fijne week, geniet ervan. Groetjes,

marcella zei

heel veel plezier op je familietripje
leuk idee, de siggies 'aan de rol'

sylvia zei

mmm,tiramisu...heerlijk, vooral zelfgemaakt!!
heel veel plezier komende week!!!
liefs, Syl

marga zei

Dat ziet er heel erg lekker uit. Ik vind het geweldig dat op deze manier jongeren met elkaar in contact komen.
Tot vrijdag ik hoop dat dan ook de zon nog net zo heerlijk schijnt als op dit moment.
Groeten
Marga

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat ziet die Tiramisu er lekker uit. En dan gemaakt op de echte Italiaanse manier. Ik had best een hapje willen proeven. Je PTL vordert gestaag. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet met de randen eraan. Veel plezier bij je zus en met je bezoekjes bij blogsters. Daar horen wij vast later meer van.
Groeten, Joke

Annie Kingma.Bonnema zei

Dat was vast heel lekker, en wat leuk dat de jongelui nog bij jullie langs kwamen.
Mooi werk ligt er weer bij je op de snij mat.
veel plezier met de logger partij en bezoekjes van blogsters.
Groetnis Annie

Anoniem zei

Je schiet alweer aardig op met je quilt en gezellig zo deze visite.
Geniet van je logeerpartij en je bezoekjes met hopelijk mooi weer.
gezellige week
groetjes,Truus uit Drenthe

Saskia Smit zei

Veel plezier!

inekeo zei

Heerlijk heb je het recept gekregen?Heel veel plezier met hopelijk Lenteweer groetjes Ineke

Cisca zei

Lekker, zeg! Mijn schoondochter maakt het weleens, maar van een echter Italiaan... Wat zie ik daar een leuke dingen bij je hoekblokken. Die Madonna met kind, mooi, en die laars als speldenkussen, dat ziet er zo leuk uit!
Veel plezier bij je zus en ik ben benieuwd welke blogsters je gaat bezoeken. Maar daar lezen we vast in nog wel over!

Groetjes, Cisca

Inge zei

Mijn lievelingstoetje!! Onze zoon kan dat ook heel goed maken. Echt smullen. Deze, door een Italiaan gemaakt tiramisu moet wel helemaal geweldig zijn. Hij ziet er heerlijk uit.
Fijn dat de siggies weer "bij" zijn.
Ik ben erg benieuwd naar je Pine Tree Lodge. Het is een geweldig patroon en de stoffen die jij gebruikt zijn super. Wat zijn er toch veel mooie dingen hè!
Fijne dagen, geniet ervan hè!

Liefs van Inge

feltfree på Åsly zei

Heerlijk zeg. Genieten dus.
Veel plezier bij je zus, maar dat komt vast helemaal goed.
Lieve groet Frederika

Floor zei

Mmmmmmm! Het water loopt me in de mond!
Zo'n heerlijke tiramisu, die is echt niet te versmaden!
Vind zoiets altijd al erg lekker, maar door een echte Italiaan gemaakt, is het waarschijnlijk nog lekkerder.
Jullie maar smullen, en wij mogen alleen maar kijken....
Je hebt al lekker veel PTL blokken gemaakt.
Geen idee meer waar die letters voor staan, want dat vergeet ik toch weer.
Ik wens je veel plezier bij je zus en de blogsters die je gaat bezoeken.
Wordt vast heel gezellig.
Groetjes,
Floor

Rian, zei

Dat is gezellig, de jongelui die nog even aan komen waaien voor de terugreis. Wat is er voor onze op-school-zittende-jeugd toch veel veranderd in vergelijking met onze eigen schooltijd, hè? Leuk hoor, het verruimt de blik en de horizon.
Geniet jij maar lekker bij je zus, en ook van je bezoekjes aan de diverse blogsters.
Tot volgende week, Chris.

mieke zei

Je hebt het er maar druk mee.
Fijne dagen, bij je zus en quiltvriendinnen.

Heleen Kok zei

Wat heerlijk om zo betrokken bij je kleinkinderen te zijn. Ze boffen maar met jullie. En die tiramisu ziet er heerlijk uit. Je bent nog lekker met wat blokjes aan de gang. Goed zo. Veel plezier bij je zus en ik zie je zaterdag.

Hermie zei

jammie,jammie, dat zier er heerlijk uit. Leuk zo'n uitwisseling, hebben wij hier ook eens gehad toen de kids nog thuis waren

Johanna Faber zei

Jammie hé Chris, ook wij hadden het van de week maar helaas kwam dat van Lidl, maar lekkkkkkker
Leuk die uitwisseling
Succes met de siggys en wat mooi word je rand
Veel plezier van de week
Fijne dag groetjes Joke