Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Voorbereiding

Morgenochtend gaan we met z'n drieën, Joke, Ruth en ik, de overhemdenquilt van Joke dubbelen. Op het frame. Dus heb ik wat voorbereidend werk gedaan.



Aan de onderkant eerst de 3 lagen goed op elkaar geregen en daarna precies in het midden en recht aan de lap van de onderste stang vast genaaid. Dan de bovenkant van de top rijgen aan de lap van stang 3 en de bovenkant van de achterkant aan de lap van stang 2. De vulling wordt niet verder vastgezet, die 'loopt' straks losjes mee.



Op de foto's lijkt het een warboel hè? Ik moet er zelf ook altijd weer goed met m'n aandacht bij blijven en de beschrijving in de buurt hebben. Maar tot zover is het klaar. Voordat we vanavond naar bed gaan, schuiven we de tafel aan de kant en zetten het frame in elkaar onder de lampen. Kunnen we morgen direct van start. Wordt dus vervolgd!

20 opmerkingen:

Tineke zei

Oh spannend, ben zo benieuwd hoe hij er straks uitziet. Hopelijk neemt Joke hem volgende week mee naar Zwitserland, zodat ik hem kan zien. Veel plezier morgen.
Groetjes Tineke

Aangenaam verpozen met Joke zei

Chris, ik ben bang dat ik het niet snap. Het ziet er best moeilijk uit. Gelukkig weet jij precies wat je doen moet. Het lijkt me wel gezellig zo met elkaar.
Veel succes morgen , Joke

AnitaS zei

Goed dat je alles klaar hebt staan. Kunnen jullie morgen gelijk beginnen. Succes.

baukje zei

Nou ik snap het ook niet hoor, dat ziet er behoorlijk ingewikkeld uit. Is dit de lattenmethode van Conny?

Rina zei

Veel plezier morgen. Ik snap er niets van, maar dat zegt niets ;-)

Gonny zei

Hopelijk gaat het dit keer goed en niet zoals (ik dacht bij je dochter thuis) dat het tegen valt en jullie alsnog over de grond 'moeten' kruipen.
Het lijkt inderdaad een warboel maar het resultaat zal mooi strak zijn. Scheelt dat je stroken stof ruitjes hebben, heb je een mooie richtlijn!

Ineke Hulzebos zei

Dit had ik wel van dichtbij willens zien, zeer interessant!!!
Succes morgen, groetjes, Ineke

Conny's-blog zei

Ook weer een manier dus om je quilt te dubbelen, in een frame nog wel.
Ben benieuwd, wil de latten methode gewoon op tafel ook wel eens uit proberen...............liefs.Conny

Rian, zei

Wat fijn toch dat je zo'n mooi frame hebt, Chris. scheelt toch een hoop werk. Voorbereidend werk heb je ook zonder frame, tenslotte.
Dat loopt strakjes op rolletjes.
Veel dubbelplezier morgen!
Liefs,
Rian

ria vogelzang zei

Heerlijk, he, dat frame! Ik doe het ook altijd zo; boven de tafel alles op de rollen en dan het frame in elkaar. Hupsakee, quilten maar!
Fijne morgen alvast!

Hennie zei

Ik zie wat je bedoeld over die warboel, ha, ha, ha. Ik heb zelf niet zo'n frame, maar ik neem aan dat je morgen wel wat actie foto's hebt.
Succes, met drie vrouwen sterk gaat het zeker lukken.

Groetjes Hennie.

petronella zei

Ben benieuwd!!??

Judith zei

Wat leuk om bij jou ook het frame te zien. Veel plezier morgen, ik heb nu voor het eerst een quilt op het frame en heb van te voren gewoon geregen. Ik durfde het niet in een keer op het frame te doen. De volgende keer ga ik niet meer rijgen, dat weet ik wel. Super hoor dat je alles al voorbereid hebt.

Floor zei

Allerlei stangen.... een vulling die straks "vanzelf" meeloopt.... het ziet er ingewikkeld uit hoor Chris.
Maar fijn als jullie morgenochtend zo aan de slag kunnen.
Ben benieuwd, maar morgen krijgen we vast een gedubbelde quilt te zien.
Groetjes en veel succes,
Floor

Annie Kingma.Bonnema zei

Het ziet er best ingewikkeld uit, maar jullie weten hoe alles gaat.
Ik heb nog nooit een quilt frame in het echt gezien.
Ik weet nu hoe het met de latten dubbelen gaat, en dat vond ik een hele winst, niet meer op de knieën
Succes morgen.
Groetnis Annie

KijkDaarIs zei

Ben benieuwd naar de foto's morgen!!!...;0)
maar het gaat vast hartstikke gezellig worden!!!
en succes met alle buizen-stangen-voor en achterkanten..;0)

feltfree på Åsly zei

Nou een lastige klus hoor. Maar hoe meer zielen hoe meer vreugd zegt men toch
Succes Frederika

Saskia Smit zei

Ik geloof dat ik t snap. Heb je ook een foto van het frame in elkaar gezet? Met een werktuigbouwer in huis leveren dit soort constructies leuke gesprekken op.

inekeo zei

Heel veel succes,snap er niks van maar ben erg benieuwd naar de quilt
Groetjes Ineke

Marga (MarPie) zei

Dat is echt heel leuk om het samen te doen.
Heb het al een paar keer samen met zuslief gedaan vandaar.
Benieuwd naar de foto's.

Groetjes,
Marga♥