Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Uitgeteld!

De ochtend weer voorbij, klussen geklaard, lunch verorberd, plasjes en poepjes gedaan en zie daar, de heren liggen uitgeteld!



Mooi hè, Chago met die pet. Maar hij heeft niet geklust hoor. Zie je de wandelstok? Nog van mijn vader. Chago is aan het 'krummelen', ineens veel last van een knie en op dokters advies deze week rust. Dus niks op de fiets springen of hond uit laten. Trouwens, als Max moet poepen, moet ik zijn achterkantje vast houden, anders valt hij in zijn eigen poep. Zo zielig. Lopen wordt steeds moeilijker en toch is hij nog altijd gelukkig en pijnloos.
Nu de heren slapen, zie ik mijn kans schoon. In de Idylle ligt nog meer uitgeteld, haha.


Vrijwel alles voor de 5e rand van de PTL is gesneden en er ligt al wat klaar voor de machine. Dus even een uurtje naaien.


Er zijn nu 18 van deze blokken klaar, nog 10 te gaan. Schiet lekker op!!

28 opmerkingen:

Wietskes Quilts zei

Mooie stofjes. Prachtig.
En ach de hond, wat een schatje he? En dan zo op leeftijd!
Over de pet heb ik geen mening:)

groetjes
Wietske

Saskia Smit zei

Leuke kleuren. Ik heb alleen even gemist waar PTL voor staat. Zo even googlen...

baukje zei

Wat zijn de stofjes mooi. En ik herken inderdaad stofjes die ook heb. wat een schat je hondje en wat een lief vrouwtje heeft hij. En die pet...tja .... hij doet een lekker dutje dat is duidelijk!!!

Dekenstikster zei

Wat een lieve hond, heel verstandig van de mannen om even rust te nemen, en heerlijk voor jou, dat je dan even achter je naaimachine kunt werken! Succes, Wilma

Lida zei

Hahaha, hier liggen de heer en dame ook uitgeteld, allebei hun buikje rond gegeten en ik weet niet wie het meeste lawaai maakt!
Wat een geweldig mooie blokken, ik vind ze prachtig en ook je stofkeuze vind ik mooi! Sterkte met de heren, knuffel
Lida

quiltlodge gerda zei

Oh wauw wat een mooie stofjes/kleurtjes heb je daar bij elkaar. En die trui onder die pet, die vind ik ook heel erg mooi. Die baard trouwens ook ;)
Je hebt het er maar druk mee trouwens. Hopelijk betert die knie snel. Het hondje is wel heel erg sneu ja,, maar zolang hij nog gelukkig en pijnvrij is moeten jullie maar zo veel mogelijk van elkaar genieten! Groetjes

Aangenaam verpozen met Joke zei

Ook bij dieren gaan de jaren tellen. Maar zolang Max nog gelukkig en pijnvrij is, heb je het er wel voor over. Hoe langer je ze hebt, hoe meer je er aan gehecht raakt. Je pine tree lodge krijgt er ook weer een mooie rand bij.
Groeten, Joke

marga zei

Nou Chris Chago heeft het zo te zien wel naar zijn zin. Maar kan mij ook best wel voorstellen dat je niet op een zere knie zit te wachten en dat dat heel vervelend is.
En max heeft het maar wat getroffen met zijn baasje. Die zo goed voor hem zorgt.
De kleurtjes waar je mee bezig bent zijn gewoon erg mooi en het weer is precies goed om in jou Ydille aan de slag te gaan.
Groeten
Marga

Floor zei

Jeetje, ik schrok me een hoedje!(Net taalgebruik)
Klik op mijn Blogger dashboard en zie bovenaan jouw berichtje staan met Max, liggend op de grond.
Dood, dacht ik...... gelukkig nee, alleen maar moe, net als je DH.
Wel zielig dat Max niet goed stabiel meer is.
Als ze oud worden worden de pootjes slecht hè, net als bij de meeste mensen.
Een rollator hebben ze nog niet voor hondjes, dan maar een handje helpen.
Fijn dat je nog een uurtje voor jezelf had en lekker aan je blokken kon werken.
Groetjes,
Floor

AnitaS zei

ooie stoffen gebruik je. Zoland Max nog lol in het leven heeft doe je toch graag alles om hem te helpen. Fijne avond.

Ineke Hulzebos zei

Ach wat sneu dat jullie hond zijn krachten afnemen, je hebt dan nu ook veel geduld nodig, want alles gaat natuurlijk veel langzamer! Beterschap voor de knie van je man, moest wel lachen, want zo zit mijn zwager ook altijd zijn middagdutje te doen, pet over zijn gezicht en dan even kwartietje hooguit 20 min. en dan is hij echt helemaal diep in slaap!
Mooie blokken ben je aan het maken!
Fijne avond

Heleen Kok zei

Wens Chago sterkte met zijn knie. Hopelijk trekt het weer weg. En ach die Max...oud worden valt niet altijd mee. Hier loopt er eentje overal tegen op en in de tuin wel drie keer de weg kwijt dus ook daar moet ik hem al aan de halsband geleiden.Maar jij kon even ongestoord aan het blokken. Goec hoor! Je gaat als een speer. en zo mooi ook.

Cisca zei

Beterschap voor je man en wat zielig toch, zo'n oude hond. Maar zolang hij geen pijn heeft, is het leven vast nog de moeite waard voor hem. Wij krijgen tenslotte ook allerlei kwaaltjes.
Mooi, je blokken, de kleuren zijn ook zo mooi!

Groetjes, Cisca

mieke zei

Haha, je hebt wat te stellen met die heren !

Die blokken zien er goed uit, mooie kleuren.

Trudy zei

Ik dacht al dat jouw Chago, nét als mijn DH incognito wilde blijven, haha! Lekker, zo'n uitgeteld stel! Fijn dat je lekker door kon werken. Hij wordt mooi! groetjes!

Rian, zei

Ach... moeilijk hè Chris, als de hond écht oud wordt en dingen niet meer goed gaan. Zo ging het met onze hond ook... Je stelt "het spuitje" uit zolang als het kan. En als hij pijnvrij is en nog blij is met jullie is dat al helemaal geen optie. Geniet nog maar van hem, ondanks het extra werk. En ja, de slapende mannen stralen rust uit haha. Heerlijk even in de Idylle doen wat je leuk vindt.
Dag Chris, en beterschap voor Chago hoor. Hoop dat het met rust weer geneest.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Wat slaapt dat lijdt niet. :) Beterschap voor de mannen. Prachtige stofjes en mooie blokken.
Groetjes Anita

Jasmijn zei

He wat sneu voor jullie dat het toch achteruit gaat met Max. Ik weet dat dit een hele moeilijk periode is. Natuurlijk ook beterschap voor je man.....maar ja die kan gelukkig vertellen wat hij wil he!
Lieve groetjes van ons allemaal

Jane in Wales zei

Ja, als je gaat 'krummelen' dan is het leven soms niet zo gemakkelijk! Je maakt wel prachtige blokken! Beterschap voor je man.

Gonny zei

Een mooi stel mannen. Een rust moment om van te genieten. Alle twee grijs aan het kinnetje.....
Lekker dat je even in de Idylle je gang kan gaan omdat alles klaar ligt.

Johanna Faber zei

Sterkte Chris en Chago, en verwen Max en Chago maar even
Wat word je quilt mooi
fijne dag groetjes Joke

Annie Kingma.Bonnema zei

Een dagje te laat met reageren, mar een mooi quilt word het, en je schiet mooi op. Och ouderdom komt met gebreken, luid een gezegde, sterkte er mee. Beterschap voor de knie , rust doet dan even goed.
Groetnis Annie

Nelleke zei

Hallo Chris,eigenlijk zou een hond een heel leven met ons mee moeten gaan maar helaas kan dat niet dus proberen wij als baasje of vrouwtje er zo goed mogelijk voor te zorgen en zolang dat de dieren nog geen pijn hebben helpen we ze maar een handje als blijk voor hun onvoorwaardelijke trouw die we van hun krijgen.Dus wens ik Max nog maar veel rustige daagjes toe.Je man wens ik beterschap met de knie toe.Veel plezier met rand 5 het ziet er al veelbelovend uit echt mooie kleurtjes gebruik je.Groetjes Nelleke

Willy zei

Heel verstandig om dan een rustmomentje te houden. Het vrouwtje/echtgenote werkt maar door. Mooie stoffen en blokken.

petronella zei

Moest even spieken wat de PTL ook maar weer was, nou je gaat weer als een speer! En ik hoop dat Max het toch nog even volhoudt! En ik zal mijn DH maar niet fotograferen als hij zijn siësta doet, hij ligt nl languit op de bank! Fijne dag!

conny's quilts zei

Wat een leuk verhaal en wat een mooie blokken heb je gemaakt, heerlijke kleuren!

Anoniem zei

Je quilt wordt mooi en je schiet ook lekker op.
Beterschap met de knie en ja,als je rust moet hebben,dan doe je dat toch met de ogen dicht!
Arme Max-ken het ook,alleen is het de kater jeweetwel.Als hij vast ligt te slapen loopt er van alles en als je een ienemienie duwtje geeft,dan ligt hij plat met z'n achterlijf.
Dus ligt hij nu op celstofmatrasjes,die je ook voor baby's gebruikt(Kruidvat)-zo opgeruimd en hij ligt niet in de viezigheid.
Sterkte met je mannen.
groetjes,Truus uit Drenthe

Ria van Kasteel zei

Wat zijn dit ook een prachtige stofjes, en wat een leuke foto van die uitgetelde heren.

Lieve groetjes en een knuffel van Ria ;0))