Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Theepauze

Pufpuf, ik heb best veel gedaan dus een theepauze is wel verdiend. De laatste tijd kreeg ik heel veel verschillende soorten thee cadeau. Het wordt tijd eens iets uit te proberen. Ken je die Chinese bloemthee? Ik had er nooit van gehoord. Vrienden, die in China een aantal jaren meewerkten om theeboeren te helpen bij het ontwikkelen van hun plantages, namen deze voor mij mee.



Je neemt een 'bolletje' thee. Dat is een bloem met blaadjes, gedroogd in bolvorm. Daar giet je kokend heet water over heen. Ik deed dat in een glazen kom om te kunnen zien wat er gebeurt. De bloem gaat direct open, zwelt en zwelt en geeft haar smaak en kleur aan het water. Thee dus. Even afkoelen en proeven ..... hmmm ..... Heel zachte smaak, apart, maar toch niet mijn smaak. Ik houd meer van gewone zwarte thee, beetje sterk.



Dan wil ik ook nog even deze siggy laten zien. Kreeg hem al een tijdje geleden. Het midden is machinaal geborduurd. Een enig ouderwets naaimachientje. Dank je wel Jannie, het is weer een mooie aanvulling voor mijn verzameling.


En nog even dit: de derde poging om een siggy op een adres in Ecuador te krijgen, is gelukt! Eindelijk!
En dan als laatste: kijk even bij HAAR!!


22 opmerkingen:

Inge zei

En ik drink alleen maar rooibos thee, puur zonder smaakje. Al die rare smaakjes, aardbeien, frambozen, zomer thee, winte rthee, kouwe voeten thee, slaap thee, wakker blijf thee en weet ik wat nog meer, tis allemaal niks voor mij en vooral NIET LEKKER!! Gewone ouderwetse thee vind ik ook heerlijk, maar zoals ik al zei: rooibos thee is het nu, jammie, ga zo even een potje zetten.
Leuke siggy!

Doei, doei, fijne dag verder!
Inge

baukje zei

Wat een bijzondere thee , een plaatje! Ik drink vooral kruidenthee maar met een neutraalsmaakje, vooral geen vruchtensmaak, brrrrrrrrr wat is dat vies. En ik drink de thee heel erg licht, doe een paar dagen met een theezakje en daar zet ik dan verschillende thermoskannen van. het lijkt net heet water. Ik zou een goeie zijn voor de vrekkenkrant.

Rian, zei

jakkie Chris... heb ik ook eens cadeau gekregen in een vanalleswattheepakket... vond het ronduit VIES! ben blij dat het niet aan mij lag :) Ik vind rooibos met een lepeltje honing heerlijk. En fijn dat je siggie op zijn bestemming is. Niet overal doet tante Pos even goed haar werk. De nieuwe siggie is een schatje, leuk stofje.
Groetjes

petronella zei

Ik ben gewoon niet zo van de thee, heb wel een la vol met thee voor (schoon)dochters, die zetten allemaal potten met thee, gebruiken dan ook mijn theepot met lichtje van het boerenbontservies, heb er zelfs theeglazen van!!Ieder zijn meug dus! En je siggy is weer heel leuk, met dat machientje! Fijne week!

AnitaS zei

Ik zit ook net aan de thee. I houd van heel veel soorten thee. Heerlijk iedere keer een andere smaak. Alleen citroenthee vind ik niet lekker. Leuke siggy. Fijne dag.

Anoniem zei

Heb hier ook nog zo'n theebolletje liggen--toch ook maar eens proberen.
Je hebt daar ook verschillende smaken in,werd me verteld.
Zelf drink ik losse groene thee-de teanine verdraag ik niet en dat zit daar weinig van in.
Fijn dat je pakketje nu eindelijk aangekomen is-3x=scheepsrecht nietwaar.
Leuke siggy heb je gekregen.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Aangenaam verpozen met Joke zei

De thee mag dan niet lekker zijn, maar het ziet er prachtig uit.
Is je ongenode gast al vertrokken?

Joke

Annie Kingma.Bonnema zei

Er zijn veel soorten thee, je zoekt je eigen smaakjes er wel uit.
Eens wisselen van smaakje houd ik wel van.
Mooi stichine voor de verzameling.
Groetnis Annie

saskia smit zei

Equador...siggys blijven leuk!

Berna zei

Bijzondere thee. Had er wel eens van gehoord maar nooit gezien.
Tjonge een siggy uit equador.

feltfree på Åsly zei

Je thee ziet er wel apart uit.
Leuke Siggy heb je weer gekregen

Frederika

Floor zei

Heb ook nog zo'n thee-bloem liggen. Heb ik laatst van iemand gekregen.
Moest in een glazen theepot stond er bij, maar ja die heb ik niet.
Dan zie je dus niets. Een glazen schaal kan ik wel proberen.
Meestal lust ik ook al die smaakjes niet.
Ben gek op earl grey.
Zit ik nu ook te drinken terwijl ik dit schrijf.
Gezellig uit mijn nieuwe Emma Bridgewater beker.
Groetjes,
Floor

Cisca zei

Wat een mooie thee, alleen daarvoor zou ik hem al willen kopen. Maar wij drinken bij het brood alleen maar doodgewone zwarte thee, allebei niet zo sterk. En verder drink ik de laatste tijd groene thee met cranberries, maar niet te vaak, het gaat me gauw vervelen.
Wat een mooie siggy met die naaimachine!

Fijne avond, groetjes, Cisca

marga zei

Zoveel mensen zoveel smaken. Ook bij mij in de keukenkast liggen soorten van die keren dat je denkt "eens even proberen" maar dat blijft inderdaad bij die ene keer.
De gewone zwarte ja dat smaakt goed. Niks geen fratsen.
Alleen toen wij vroeger lang geleden echt kampeerden was ik maar wat blij met de laxeer thee.
Je hebt ook een leuke siggy gekregen uit het Twente land.
Groeten
Marga

Antje uit Urk zei

Het ziet er wel mooi uit...geef mijn maar thee in verschillende smaakjes van een bekend theemerk!
Leuke siggy Chris, ik ga nu nog even het linkje bekijken, ik ben benieuwd!
groetjes,

inge zei

merci voor de reclame ;-)

Lida zei

Hier bracht DS ook zulke thee mee, maar ik hou het bij mijn Rooibos! Leuke siggy! Gaaf dat hij aangekomen is! Knuffel
Lida

marcella zei

hm...'t ziet er een beetje uit alsof je een dahlia opslurpt...not my cup of tea :) wel spannend zo in de glazen kom

Jane in Wales zei

Grappig, zo'n bolletje thee. Toch leuk om eens te proberen. Een leuke siggy heb je gekregen!

Miranda zei

Thee....heerlijk om zo nu en dan weer eens te expirimenteren. Soms zijn de smaken erg lekker en soms vallen ze zo tegen....ooit werd ik verast door mijn ouders met de echte uit China meegebrachte groene thee. Mams zei nog dat de Chinezen de inmiddels flink uitgezette theebladeren(die wel op spinaziebladeren leken)gewoon mee opaten. Zou zo goed zijn voor je gezondheid. Maar praktijk was zo'n bittere thee die ik als niet- bitter fan, amper binnenkreeg en prompt ging kokhazen van die nog bitterdere bladeren. Nee, dat was duidelijk een misser! Maar de groene thee van welk merk dan ook hier die luste ik wel en proeft duidelijk veel meer Europees!

mieke zei

Toch een leuk cadootje, ook al is het niet jouw smaakje.

Ria van Kasteel zei

Ik houd ook meer van gewone of rooibos thee, maar het ziet er wel prachtig uit in dat glas.

Lieve groetjes van Ria ;0))