Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Supergelukkigeblijejubelende buuv

Woensdagochtend 9.20 uur. Het Quiltframe staat klaar.


Aan de onderkant van de quilt zijn de 3 lagen eerst op elkaar geregen en daarna aan de lap van de linkse stang die tegen de klok in draait. De bovenste rand van de achterlap is op de 2e stang vastgemaakt. Die draait met de klok mee. Tot slot is de bovenste rand van de top aan de rechtse stang vast genaaid en die draait weer tegen de klok in. De vulling ligt er los tussen.


Nog even de bretelletjes aan de zijranden klippen. Nu mogen de dames komen!


9.30 uur. Eerst natuurlijk koffie drinken en bijbraten en het een en ander uitleggen. Maar nu moet er gewerkt worden hoor!


Wow, dat gaat lekker met z'n drieën. Na een poosje hebben we de slag te pakken en zijn al halverwege.


11.00 uur. Tweede bakje koffie en een enorm stuk overheerlijk taart met kaneel en peer. Had Joke meegebracht. Zo, we kunnen er weer tegen.
13.00 uur. De laatste steekjes. Kijk eens naar die ingespannen snoeten!


13.10 uur! De quilt is al van het frame af!! De achterkant ziet er perfect uit.


En hier laat Joke de voorkant zien:


Ze voelt zich een supergelukkigeblijejubelende buuv, zoals ze zelf zegt! Ik vond het weer heerlijk, hartstikke gezellig en heel ontspannen!!

33 opmerkingen:

AnitaS zei

Wat een mooie manier om een quilt op te spannen. Het is een mooie quilt.

petronella zei

Geweldig en zo vlug! Maar kun je ook quilten op het frame als je het zou kunnen laten staan?

Anita - Vlijtige Handjes zei

Heerlijk en gezellig. Dat is een makkie zo te zien. Joke hij ziet er kei mooi uit. Laat je hem ook als AFFO zien? Ik ben benieuwd.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een handige manier. Je heb het ook goed uitgelegd. Nu snap ik ook hoe het werkt. En die achterkant ziet er inderdaad super uit. Hoewel, het gaat natuurlijk om de voorkant. Kan me voorstellen dat de buuv blij is. Ook ik zou hem graag nog een keertje als AFFO zien.

Rian, zei

Oh heerlijk Chris! Wat ziet dat er professioneel uit. Super toch, zo'n frame. En met zijn drietjes gaat het al pratend heel snel natuurlijk. En het resultaat: Prachtige overhemdquilt!! Geef buuv maar een dik compliment van mij. Prachtige warme uitstraling heeft hij. (ja, ik vind het echt een 'mannenquilt'; tikje stoer wel).
Groetjes van mij. Ook voor Ruth en Buuv.

Saskia Smit zei

Nu snap ik het. Dat scheelt een hoop vloergekruip en ergernis als er weer een stukje tape van de vloer loslaat.

Noa zei

dat scheelt heel wat vele handen maken licht werk

hobbyshop fugeltsje zei

Wat gezellig zo met zijn alle bezig te zijn met een mooie quilt.
Gr. Miranda

Willy zei

Wat een fijne en gezellige samenwerking. Die klus is snel geklaard zo. Fijne avond,

Ineke Hulzebos zei

Wat een samenwerking, heerlijk! En het ziet er zo mooi uit, prachtig! Geef maar door aan je buurvrouw Joke!
Groetjes

Annie Kingma.Bonnema zei

Super mooi quilt, en wat een fijne samenwerking. Keurig aan de voor en achterkant. Groetnis Annie

Anoniem zei

Zo dat is nog eens samenwerken!
Hier ligt ook een quilt al 2 jaar te wachten om te sandwichen,maar ja die vloer is zo hard en de tafel net te kort....
Zo'n buuf wil ik ook wel!
Het is een prachtige quilt geworden en dat wordt alleen maar mooier na het quilten.
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Gonny zei

Dat ziet er inderdaad mooi strak uit zo op het frame gespannen en geregen.
Zelfde vraag als Petronella: kan je (als je wilt) ook direct quilten als het op het frame gespannen is? Dan zou duim-quilten wel ideaal zijn lijkt mij.

katrien zei

Dat hebben jullie goed gedaan.

Conny's-blog zei

Wow wat gaat dat zeg. Maar gezellig toch met zijn drieen. Het is ook een hele mooie quilt...............liefs.Conny

Willeke zei

Wat een samenwerking zonder zere knietjes! Super!

groetjes

marcella zei

dat is nu echt een quilting bee :) Heerlijk werken aan zo'n frame, ik heb het ooit zo geleerd

inekeo zei

Dat heb je mooi uit gelegd en buuf een stoere quilt is het geworden, ik hou me toch bij mijn borduurwerkjes
Groetjes Ineke

Femke Woudenberg zei

Zo dan!!! De creativiteit heb ik natuurlijk van mijn moeder, maar dit doe ik haar toch echt niet na!!

Binnenkort ga ik maar eens kijken voor leuke stoffen (moet dit speciaal quiltstof zijn???) Eerst vragen of ze dat wel wilt natuurlijk, en wie weet heb ik straks ook een prachtig exemplaar.... (Ze heeft nu lang genoeg kunnen oefenen hahahaha)

Johanna Faber zei

Wat gezellig zo die samenwerking Chris en wat een schitterend quilt
Fijne dag gr Joke

Miranda zei

Een driewerf hoera voor deze dames! Da's nu een schitterend overhemdendeken geworden....wat blijft erover? Een dikke vriendschap met meiden die vast vaker gaan quilten en patchen!

Monica zei

Wow, dat ziet er fantastisch uit, en vele handen maken licht werk, leuk dat dat dan ineens zo snel gaat, en handig dit quiltframe

Tineke zei

Wat ziet dat er super gezellig uit en vele handen maken licht werk. Zo te lezen hebben jullie een hele gezellige ochtend gehad.
Groetjes Tineke

Marga (MarPie) zei

Zo gezellig en geen last van de knieën. Leuk quilt ook trouwens.

Groetjes,
Marga♥

Jane in Wales zei

Wat heerlijk, een quiltframe. Dat maakt het dubbelen zoveel gemakkelijker! En gezellig zo!

mieke zei

Dat was ff teamwork. mooi.

marga zei

Wat heerlijk om zo samen bezig te zijn. En de achterkant ziet er prachtijg uit.
Groeten
Marga

Floor zei

Zat met stijgende verbazing te lezen..... ik dacht dat jullie de quilt aan het quilten waren, dus dat was wel heel erg snel klaar, dat kan toch niet?
Nee, het was rijgen!
Maar wel fijn dat het niet op de knieën hoeft.
Ziet er supergezellig uit en het is een leuke quilt van buuf.
Groetjes,
Floor

baukje zei

Ik dacht eerst ook dat jullie aan het quilten waren. Wel een hele mooie manier om door te rijgen. ik vind dat een vreselijk werk.

Heleen Kok zei

Wat een gezellige boel! Het meest vervelende werkje is bij jullie een feestje! Ik denk dat ik voortaan maar mijn quilts bij jou kom inrijgen!

Gert zei

Lekker dat het dubbelen met extra hulp zo snel afgerond is. Ziet er handig uit, met zo'n frame.

sylvia zei

hallo Chris, kan me voorstellen dat je buuf blij is!! Knap werk van jou en de dames!!
En wat wordt je pannenkoek mooi, maar lastig al die ronde vormen......ik probeer ze te omzeilen!!!
En die thee-bloem: leuk, he?! Heb je em van Smaak enzo?? Ik heb er ook ooit eentje gehad: thee is niet te drinken, maar het opengaan vond ik fantastisch!!!
fijn weekend, liefs, Syl

Dekenstikster zei

Wow wat geweldig, opspannen en doorrijgen op een frame! Super! Groeten, Wilma