Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Pietje en Rietje

Regelmatig komen Pietje en Rietje Pimpelmees bij ons in de tuin. Smullen van het voer. Op een gegeven moment ziet Pietje een 'open raam' met daarachter een tuin die nóg mooier lijkt. Hij klimt voorzichtig de vensterbank op en schrikt zich een hoedje!


Op hetzelfde moment zit er aan de andere kant ook een meesje. Even beter kijken hoor.


Hij probeert hem te pikken, maar dat lukt niet. "Rietje, kom es even hier", roept hij, "kom es even kijken". Rietje komt, maar aan de andere kant komt ook een Rietje. Lijkt wel een kleine vergadering.


Ze kunnen vast niet aan het tafeltje hangen ....... oooo toch wel!


Nou wil ik tóch die tuin in en dat beestje pakken! O jee, hij wil mij óók pakken.


De hele dag blijven ze het proberen. "Kom Rietje", zegt Pietje aan het eind van de dag, "Ik ben moe, we gaan slapen, morgen proberen we het weer". En ja hoor, de volgende ochtend vroeg zijn ze al weer druk bezig. Intussen zit ik letterlijk achter de geraniums, bezig in mijn eigen knollentuintje.


Af en toe kijk ik even naar buiten: ze proberen het nog steeds!

25 opmerkingen:

Annelie zei

Mooi.
wat kunnen ze het dan druk hebben die vogeltjes;)

Groet Annelie

Ans zei

Geweldig, om zo van Pietje en Rietje te kunnen genieten.

Lida zei

Het zijn zulke leuke beestjes! Hier zitten er ook veel, puur genieten toch! In jouw knollentuin gaat het ook voorspoedig, ziet er weer vrolijk uit! Knuffel
Lida

Anoniem zei

Puur genieten van zowel pietje en rietje als jouw knollentuin.
Groetjes Marjan

AnitaS zei

Wat leuk dat dit zo maar voor je neus gebeurt.

Betsie zei

Wat leuk dat je die foto's heb kunnen nemen!

Hij ziet zichzelf als rivaal, en zo blijf ie soms dagen tegen het raam aan vliegen!

Een paar jaar geleden was hier een groenling zo bezig, een week lang heeft hij tegen het raam aan gerikketikt!

Heb ook nog foto's gemaakt, maar die zijn niet zo mooi als deze, die zij wel erg leuk!!!

Groetjes Betsie!

feltfree på Åsly zei

Wat een leuk verhaal. Wat mooi dat je dit van zo dichtbij kunt aanschouwen. Dan is het niet zo verkeerd om achter die geraniums te zitten. Toch?
De lapjes zien er erg mooi uit. Mooie kleurtjes.
Fijne dag Frederika

marga zei

Jij vermaakt je wel zo te zien. Met mooie lapjes en een vogeltjes paar voor de afleiding geweldig en de foto's zijn zo leuk geworden.
Fijne dag.
marga

Janny de Roo zei

Je komt aan het quilten niet toe, als ik dit zo bekijk.....maar het zijn ook zulke schattige vogeltjes he....ik kijk er ook graag naar..

Anoniem zei

Wat een mooie foto's heb je gemaakt van deze twee en nog een leuk verhaal er gratis bij!
Laat je niet te veel afleiden anders maak je fouten met je mooie lapjes-succes.
Hier geniet ik van een paar eekhoorntjes,die steeds merels wegjagen uit het voederhuisje.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat heb je mooie foto's gemaakt van de twee meesjes. Ook het verhaal is puur genieten. Hier zong er vanmorgen vroeg al een vogel. Ook de rand van de pannenkoek vordert weer een beetje. Dank je voor dit gezellige blogje.
Groeten, Joke

Gonny zei

Geweldige foto's en verhaal. Hier doe ik ook mijn best om vogels te fotograferen maar zo close-up... helaas dat lukt niet.

foekie's fashion zei

Och Chris, wat geweldig. Hoe heb je dit kunnen vastleggen. Schitterend verhaal, dank je wel. Groetjes van JOke

yvon zei

Heerlijk die kleine wondertjes zomaar in je achtertuin te kunnen zien. En nog heerlijker dat je er dan ook van kunt genieten en het niet zomaar aan je voorbij laat gaan.
Elke dat zijn er van die kleine juweeltjes te zien.

Conny's-blog zei

Wat leuk om naar te kijken en dat je ze zo mooi op de foto kreeg........liefs.Conny

Anoniem zei

Het is wel schattig om te zien, maar met deze actie de hele dag verbruiken de meesjes onnodig veel energie die ze zelf hard nodig hebben. Het is beter om tijdelijk stukjes keukenfolie op het raam te plakken, zodat het niet meer spiegelt. Ze kunnen hun energie dan bewaren om gezond de drukke lentetijd in te gaan!
Groetjes, Machteld.

Rian, zei

Oh, wat enig om dit allemaal aan te zien vanuit je behaaglijke Idylle, (compleet met geraniums) Chris. Ook de mezen denken dat het gras bij de buren groener is, haha. Waar heb ik dat toch vaker gezien? :)
En je knollentuintje belooft weer wat moois!
Liefs van mij, en reken maar dat ik de zaterdag zal uitbuiten.

Floor zei

Jij kunt heel goed photoshoppen Chris!
Nee, ik trap er niet ik hoor.
Maar het ziet er wel leuk uit.
Net als jouw lapjes in je gezellig werkhuisje.
Groetjes,
Floor

Ria van Kasteel zei

Wat schattig dat je dat hebt vastgelegd vanuit je knollentuin.

Lieve groeten van Ria ;0))

inge zei

wat is dat genieten van de natuur!

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooie foto's van de vogeltjes, en ook het verhaal er bij.
Echt genieten zo.
Groetnis Annie

Balsemien zei

Oh Chris wat een prachtige fotoroman is het geworden ;-)

Floor zei

Sorry Chris!
Je mailde me dat de foto's wel origineel zijn, alleen wat scherper gemaakt.
Dus ik had het mis met photoshoppen.
Je hebt heel veel geduld gehad om ze zo mooi te fotograferen.
Kan me voorstellen dat je aan die twee gehecht bent geraakt.
Nu maar hopen op kleintjes deze zomer.
GRoetjes,
Floor

Marga (MarPie) zei

Mooie foto;s van Pietje& Rietje.
Heel erg leuk om naar te kijken.

Groetjes,
Marga♥

petronella zei

Met veel geduld de foto's gemaakt? Superfoto's hoor! En je project schiet ook al aardig op, dat doen we graag hè, al die lapjes maar weer aan elkaar prutsen! Fijne zondag!