Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Oud handwerk



 
Al minstens 15 jaar ligt er een wandkleed, waarvan dit een detail is, keurig opgerold in een kast. Maar het is veel ouder, ik denk 35 jaar. Vroeger, toen we nog veel ruimte hadden, hing het boven ons bed.


Toen de kinderen nog op de lagere school zaten, ging ik in de weinig tijd die ik had naar een cursus 'Wandkleden maken', waar je je fantasie lekker kon laten gaan. Als ik er nog aan denk wat ik toen allemaal in één dag kon persen! Hieronder een paar details. (Het is 134x43 cm groot)












Ik vind het zo leuk om het weer eens te zien en ik kan me haast niet voorstellen dat ik het zelf maakte, met al die kraaltjes en versierseltjes en zo. Toch ook weer een mooie herinnering.

23 opmerkingen:

baukje zei

Oh Chris wat is dat mooi!!!!! Een beetje Sue Spargo achtig vind ik. Goed bewaren hoor!!!

hobbyshop fugeltsje zei

Oh wat is die super geweldig fantastisch mooi.
Niet weg doen hoor.
Gr. Miranda

AnitaS zei

Wat een mooie wandkleed is het. Ik snap ook niet hoe ik vroeger alles deed. Ik kom nu altijd tijd te kort.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Het is een heel mooi wandkleed. En al die details. Jammer dat je het nu niet meer op kan hangen. Misschien kan je toch nog een plekje vinden. Of een soort wisseltentoonstelling maken. Het is een heel mooie herinnering.
Groeten, Joke

Annie Kingma.Bonnema zei

Prachtig wandkleed, eigenlijk te mooi. om opgerold in de kast te liggen.
Groetnis Annie

marga zei

Het ziet er inderdaad prachtig uit.
Gek he vroeger werkten wij er ook nog bij en een gezin en kleding maken en de huishouding. Phoe ik wordt nog moe als ik er aan denk. En toch lukte het steeds weer.
Het is nu toch wel erg lux als je aan al die dingenn terug denkt.
En nog zijn wij druk alleen hebben wij nu een voordeel "wij kunnen zelf de tijd invullen niets moet"
Groeten
Marga

Cisca zei

O, wat mooi! Zonde dat hij niet meer ophangt. Wat een werk zit erin. En nog helemaal van deze tijd.
Ja, toen konden we nog een heleboel tegelijk, hè, ik zat tussendoor ook altijd te naaien, te breien en te haken.

Groetjes, Cisca

Jane in Wales zei

Dat is inderdaad een heel mooie herinnering! Ook prachtige kleuren. Gek he, dat de dagen korter worden als je ouder wordt....

feltfree på Åsly zei

Wauw wat een prachtkleed, jammer om het in de kast te laten liggen.

Groetjes Frederika

Saskia Smit zei

Dat paars is echt een jeugdherinnering. Leuk. Ik zou hem zo weer ophangen.

Conny's-blog zei

Hij is mooi zeg je wandkleed met al die borduur steekjes en glimmertjes erop.
Heb op zolder ook nog een wandkleed liggen van school, de onder gaande zon.
Goed bewaren of weer eens op hangen............liefs.\conny

Jet en Zus zei

Mooi hoor! Heb je geen mooi plekje waar hij kan hangen? Zonde om in de kast te laten liggen!
Groetjes Anita

sylvia zei

joh, wat een enigerd!! Ik weet nog dat er ook ooit een creatief programma was waar ook wandkleden werden gemaakt!! Naar aanleiding daarvan heb ik toen nog het boekje gekocht.........en er natuurlijk nooit wat uit gemaakt, maar dat waren ook vlinders of zijn dit andere beessies????
liefs, Syl

Inés - Trapitos de colores zei

Que bonito y cuanto trabajo¡¡¡ Es agradable volver a ver estas viejas joyas y volver a sorprenderte¡¡¡ Muchos besos

Floor zei

Ja, dat was toen helemaal in de mode, wandkleden maken.
Toen ik op pottenbakken ging in de jaren 60 (was toen ook hot) kon je ook wandkleden maken.
Lijkt toch al een beetje op quilten, maar dan zonder quilten... snap je het nog... :-) Maar wel heel modern hoor, kan zo weer aan de muur.
Maar daar heb je nu vast geen plek meer voor.
Groetjes,
Floor

mieke zei

Ooohhh dat moet een mooi kleed zijn. Het detail is al mooi.
En ja ' vroeger ' propten we heel veel in 1 dag !

Willy zei

Jammer dat de plek achter je bed al bezet is, want dit is wel erg mooi. Zonde om het nu weer voor 15 jaar op te ruimen. Groetjes,

josé zei

Ik zou toch proberen een mooi plekje hier voor te zoeken Chris zonde.

Haal iets anders weg en dan rouleren, In voor en najaar.

Liefs José

zipjezopje zei

Chris wat een beauty! Zo kan je na al die jaren er weer van genieten, ook al heb je geen plek om hem op te hangen.

MarianneD zei

Ach Chris,wat ben jij toch een creatief type! Leuk om je oudere werk te zien,goed bewaren hoor! Goed dat je aan het doorpitten bent van de ACQ,die van mij ligt even stil....;-)
Sterkte met Max..hier loopt een hele oude teckel rond...ze ziet niet veel meer,heeft regelmatig ongelukjes en nog het een en ander....
Beterschap voor Chago!
lieve groet,Marianne

ria vogelzang zei

Prachtig, Chris, wat mooi!!
En ja, wat ik vroeger niet in één dag kon doen..... Nu echt niet meer...
En je vroeg wat ik met al die verschillende blokjes van de BaD-Challenge kon doen.. ik maak ze echt allemaal voor mezelf... erg he?!
Ik ben echt met al die blokjes ooit begonnen..... en dit lijkt me de perfecte methode om ze eens af te maken.... Dus de snelheid proberen we er in te houden!
Geniet nog van al je moois!
Liefs, Ria.

marijna zei

Wat een leuk wandkleed! Echt uit die tijd. Toen gingnen we allemaal wandkleden maken of macrameen!! Je hebt er wel een kunstwerk van gemaakt. Ook al is hij al zo bejaard, ik zou hem zo aan mijn muur hangen!

Marga (MarPie) zei

Loop hartstikke achter met een reactie geven.
Hele stapel siggies erbij heel leuk weer.
Dank je wel voor het Valentijnhart.
Dat het met de knie van Chago maar gauw beter mag gaan en dat Max nog even mag blijven zonder pijn.
Gossie ik wou dat ik jouw vroeger op school als handwerkjuf mocht hebben. Jij maakt zulke mooi combinaties van alles.

Groetjes,
Marga♥