Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De Pannenkoek

Deze week had ik een Idyllisch dagje ingepland. Dat wil dus zeggen, een dagje in de Idylle. Echt idyllisch was het niet hoor, ik moest rekenen, optellen, aftrekken, wortel trekken ..... denkdenkdenk. Maar dan zit ik daar wel lekker ongestoord met mijn lapjes, rekenmachientje en de rest.


Voordat ik aan de buitenste rand toe ben, moet ik de maten van de verschillende onderdelen weten, anders klopt die rand niet meer. Daar komt namelijk een patroontje in. Hoe precies, dat weet ik nog niet hoor.
Als je die lapjes zo bij elkaar ziet, denk je toch dat ze niet bij elkaar passen.


Het hele middenstuk is nu aan elkaar genaaid. Ziet er al beter uit.


Mooie stof hè, die rode! Ik ben er helemaal weg van. En als je de koek er op legt, ha!, nu begint het er op te lijken en staat het goed bij elkaar. Het lila/groene stofje vind ik ook prachtig. Brengt wat rust.


De koek komt er pas definitief op als de rest helemaal doorgequilt is. Dat duurt dus nog wel even hoor.

Zo, nu ga ik even wat anders doen, beetje uitrusten en van het weekend genieten. Tot volgende week.

40 opmerkingen:

Anita - Vlijtige Handjes zei

Het is zo'n gaaf stofje. Eigenlijk jammer dat er zoveel wegvalt onder je mooie pannekoek. Het wordt wel een beauty! !!!
Fijn weekend.

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat wordt het een super quilt!

Marga (MarPie) zei

Wat een verschil hé met de koek erop of zonder.
Vind het zo mooi worden, dat rodestofje doet het echt.
Geniet ven je weekend.

Groetjes,
Marga♥

Judith zei

Zonder koek is het ook al mooi, met gewoon nog mooier. Zeker mijn kleur gebruik niet, maar wat heb je dit goed gekozen. Vrolijk, zomers, en dat paarsige maakt dat het niet te druk wordt. Erg knap gekozen, fijn weekend.

Martine zei

Dit wordt een heel mooi quiltje.

Annelies zei

Mooi en bijzonder !

katrien zei

Prachtig !!!

AnitaS zei

Het ziet er prachtig uit. Fijne dag.

petronella zei

Wat wordt het een pracht!! Het is erg knap om dit zo bij elkaar te zoeken!Bravo!

Anoniem zei

Wat ziet dat er super uit met die kleuren bij elkaar.
Kan er een beetje veel jaloers op zijn.
Fijn weekend.
Groetjes Marjan

baukje zei

Die rode stof is erg mooi. Maar het is wel erg gewaagd hoor, voor mij dan hè. Knap dat je dat zo bij elkaar vindt.

feltfree på Åsly zei

Het zier er samen echt heel mooi uit. Prachtige combinatie van de stofjes.
Fijne zaterdag Frederika

saskia smit zei

Heel erg mooi. Ik ben zelf niet zo vsn de felle kleuren, maar nu maak ik echt een uitzondering.

Berna zei

Ziet er mooi uit. Komt goed bij elkaar zo.
Goed weekend.

Rian, zei

Heerlijk, Chris. Ik zie je zo maar zitten tussen al die kleuren. Wat gaat het mooi worden! En je hebt gelijk: prachtig, die rode stof! en de lila/groene haalt het geheel weer op naar "fris" :)
Fijn weekend, Chris.

marcella zei

het is maar goed dat we wat hebben onthouden van de wiskundelessen :)
veel plezier in je idyllisch paradijsje

Johanna Faber zei

Wat word het schitterend Chris en wat een mooie stof
Succes met het afmaken, en wou dat ik even in de idylle zat met je
Fijn weekeinden groetjes Joke

Gonny zei

Onze hobby zorgt dat die 'grijze massa' wel bezig blijft.....

Aangenaam verpozen met Joke zei

Het wordt echt mooi zo, maar zoals Anita al zei, jammer dat er zoveel stof wegvalt achter de pannenkoek.
Ik denk dat ik het middendeel zou wegknippen. Wat een heerlijke werkruimte heb je toch in de Idylle.
Groeten, Joke

Conny's-blog zei

O wat word het mooi zo, die rode stof staat er erg goed bij, prachtig...........................liefs.Conny

Lida zei

Wordt wederom een schitterende Chris quilt! Zo apart en zo mooi! Fijn weekend, knuffel
Lida

zipjezopje zei

Oh wauw, wat een kleuren, en wat een ontwerp! Knap hoor, daar kan je mee voor de dag komen!

inge zei

een heel leuk geheel, prachtig!

Willy zei

Dit is een mooie afwerking voor de pannenkoek. Leuk om al die berekeningen op tafel te zien liggen. Groetjes,

Annie Kingma.Bonnema zei

O wat word dit weer mooi.
Zo vrolijk dat rode stofje
Groetnis Ammi

Berkeboom zei

Wat wordt het prachtig. Groetjes Gré

Floor zei

Dat wordt een stralend geheel Chris!
Eigenlijk vind ik "de pannekoek", toch een zielige titel voor deze leuke quilt hoor.
Kan je geen andere naam bedenken, die meer recht doet aan dit mooie geheel?
Wel veel gereken voordat je de rand kunt maken, maar als je rustig in je eigen huisje zit, lukt het je toch.
Veel plezier met verder afmaken.
Nu eerst een rustige zondag.
Ben ik ook wel aan toe.
Moet tenslotte heel veel lapjes knuffelen en ze willen allemaal aandacht.
Bedankt voor de goede wensen!
Groetjes,
Floor

Anoniem zei

Wow mam, wat ontzettend gaaf...

Dochter

Marijke Korving zei

Oooh wat word het weer mooi chris schitterende kleuren

Ria van Kasteel zei

Hoe krijg je het voor elkaar, die stof is er gewoon voor gemaakt en jij moet het vinden, Prachtig.

Lieve groeten van Ria ;0))

Noa zei

Wat een mooie quilt heb je er van gemaakt

mieke zei

Inderdaad jammer dat er zo veel van de mooie rode stof wegvalt.
Succes met de afwerking.

Jasmijn zei

Ik vind het een schitterd plaatje worden! Geniet maar even van je "rust" waarschijnlijk zit je inmiddels toch wel weer achter je lapjes hihi
groetjes van ons allemaal

idaviltcreatief zei

Geweldig! Hier spreekt/schrijft een ervaren quiltster, succes met je prachtige project!

Heleen Kok zei

Knap (reken)werk!! En het wordt MOOI!!!!!!

Anoniem zei

Wow buuv, wat ben ik trots dat ik zo,n kunstenares om de bocht heb wonen en zelfs naast me!
Tot woensdag.
Buuv Joke

Ineke Hulzebos zei

Hoi Chris, dank je wel voor je "bezoekje"aan mijn blog! Wat een prachtig werkstuk ben je aan het maken, de stofjes zijn geweldig en passen heel goed bij elkaar. Grappig hé, dat je zomaar stofjes die passend bij elkaar kan vinden ;-)
Groetjes, Ineke

Dineke zei

Wat wordt deze mooi, pracht kleurtjes.

jolie zei

Wat vind ik dit MOOI !!!!

Miranda zei

Wat is het een schatje geworden Chris! Van zo'n pannekoek wordt je gelijk vrolijk..