Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De Grote Prijs en de grote quilt

Zaterdag was ik met twee grote dingen bezig, een prijs en een quilt. Op de scholengemeenschap met 2000 leerlingen hier 500 meter vandaan, waar onze 3 meiden op school gaan, werd voor de 22e keer De Grote Prijs georganiseerd. Een competitie in muziek waar de leerlingen aan mee kunnen doen in alle genres. Solo, in een groep(je), instrumentaal, zang, dansacts, etc. etc. De eerste 3 avonden gaan de muzikanten voor de Kleine Prijs. Winnaars gaan door naar de Grote Prijs en de winnaar daarvan mag meedoen met een groot muziekfestival ergens in Europa. Ik weet het niet precies, maar daar komt het ongeveer op neer. Die avonden zijn altijd overvol en behoorlijk lawaaiig. Oudste kleindochter bracht 's middags onverwacht 2 toegangskaartjes voor die avond. Zij deed nl. ook mee met een groep van 11 leerlingen.
"Valt vanavond wel mee hoor oma, het is allemaal instrumentaal en niet zo vol als de andere avonden". Leuk natuurlijk. Dus wij er heen.


Bij binnenkomst kregen we een programma: 20 optredens. Instrumentaal, popgroep, instr, pop, pop, instr .... O jee, dat beloofde wat! Een heftige opening met een popgroep. Gelukkig trad haar groep als nr. 2 op. Het was een fantastisch stuk! Zó knap. La Grande Armee Blaasinstrumenten, piano, viool, vocals (kleindochter). Een moeilijke compositie hoor, maar wat deden ze het goed. Weer pop, nog een pop, een klein Chinees meisje alleen achter de piano, geweldig! Pop, pop, ..... Bij al dat geweld gaat mijn lijf en vooral mijn hart mee resoneren en letterlijk op hol. Je snapt het al. Na nummertje 6 moest ik het opgeven. Maar ik vind het geweldig hoe de leerlingen op deze manier gestimuleerd worden om zelf iets te doen en te durven optreden. Trouwens de Grande Armee is door naar de Grote Prijs! Helemaal verdiend!

En nu de grote quilt, de ACQ. Ik ben hem aan het doorquilten, precies in het midden begonnen. Maar tjonge, wat een vracht is dat zeg. Ik zit maar gewoon aan tafel met zoveel mogelijk van de quilt er op.


Hij moet eigenlijk ook niet op de vloer komen vanwege het hondenhaar dat er toch af en toe op ronddwarrelt. Ik heb 5 blokjes gequilt, nog 116 te gaan!!

23 opmerkingen:

Saskia Smit zei

Zet em op. Je bent nu officieel een UFO armer. Dat kan ik niet zeggen van mijn CWDQ.

Annelies zei

Veel sterkte met het doorquilten !

Heleen Kok zei

Wat goed! En wat een gaaf stuk. Knap hoor! Hoop dat ze de grote prijs ook winnen. En succes met quilten. Diep respect.

Lida zei

Wat een klus en waarom gebruik je je grote raam niet? Maar ik wens je veel plezier met de steekjes, het wordt vast een schitterend geheel!
Leuk dat jullie kleindochter jullie uitnodigde en door naar de finale, wens haar maar succes!
Fijne dag, knuffel
Lida

katrien zei

Succes met quilten,is wel een kanjer hé.

Johanna Faber zei

Wat word het mooi Chris, succes met het door quilten, en kan je alweer horen! maar wat leuk dat jullie zijn geweest
Fijne maandag liefs Joke

baukje zei

Leuk zo'n enthousiaste kleindochter!!! En ik vind het nog knap dat jullie pas na stuk 6 weggingen.....
Sterkte met doorpitten en ik dacht ook meteen aan dat mooie quiltrek, kun je het daar niet overheen hangen en er dan lekker bij gaan zitten?

Betsie zei

Mijn huisjesquilt heb ik ook zo op de tafel doorgepit, dat vind ik een prettige manier, geen last van m'n rug!!!
Je quilt wordt prachtig!


Succes met quilten,
Betsie!

Monica zei

Schitterende muziek en knap van je kleindochter hoor. Succes met het doorquilten, hij wordt prachtig.

AnitaS zei

Leuk dat de groep van je kleindochter door is. Tuiten je oren nog? Succes met quilten.

Willy zei

Leuk voor je kleindochter, ook een prachtig stuk. Je quilt ook, succes met quilten. Groetjes,

Annie Kingma.Bonnema zei

Proficiat voor je kleindochter, spannend weer nu naar de grote prijs. Prachtig mooi quilt word dit.
Mijn grote huisjes lap heb ik ook op tafel liggen, maar gebruik wel de quilt ring.
Groetnis Annie

Marga (MarPie) zei

Gefeliciteerd met kleindochter op naar de finale.
Leuk om te lezen en te zien dat je er aan begonnen bent.
Succes met het quilten.

Groetjes,
Marga♥

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat fijn dat jullie kleindochter door is. En met zo'n apart stuk muziek. Toch wat anders dan pop.
Veel succes met het quilten. Is een hele klus, maar het zal wel voldoening geven.
Groeten, Joke

Marianne zei

Leuk, zulke enthousiaste kleindochters. En dan zo'n "muziekfeest " meebeleven.
Wat de ACQ voel ik met je mee. Ik heb hem op de standaard, maar drapeer hem ook nog wel eens op de tafel vanwege het gewicht.Sterkte met het quilten van de blokjes.
Lieve groet, Marianne K.

Rian, zei

Wat een ondernemingsgeest! Van wie zouden ze dat toch hebben, die kanjers? :) Geweldig dat ze 'door' mogen.
En je quilt... the finishing touch...ook nog een heel karwei Chris. maar gedoseerd blijft het vast wel leuk om hem steeds mooier te zien worden.
Liefs van mij en een fijne week!
(koud hè?)

Anoniem zei

Eindelijk ben ik ook begonnen met het doorstikken van de deken voor J en R.

Het heeft lang geduurd maar nu trek ik me bij jou op Chris, als ik ergens moeilijk mee heb mag ik je dan raadplegen?

Veel groetjes van Jantje

feltfree på Åsly zei

leuk toch zo'n creatieve kleindochter.
Je quilt is inderdaad een hele klus, maar wat wordt ie mooi.

marga zei

O Chris niet die blokjes tellen want dan wordt je er moedeloos van maar gewoon gezellig doorgaan want hij wordt echt mooi.
Wat leuk van jullie kleindochter dat ze door mag. Kan mij trouwens wel heel goed voorstellen dat je na het 6e nummer genoeg had van al dat mooi's. Wij hadden zaterdag 2 65 jarigen en zondag een 70 jarige en ook daarvan was ik behoorlijk moe. Zoe het de leeftijd zijn of willen wij teveel?
Groeten
Marga

petronella zei

Het wordt vast prachtig, maar het is heel veel werk, toch maar even doorzetten toch!?Ik heb er ook nog een paar liggen, maar eerst maar even de kleinere projecten afmaken, groetjes uit Frankrijk

Floor zei

Kan mee voorstellen dat al dat muziekgeweld je te veel werd.
Alle cellen trillen dan mee, ik ken dat.
Tja dat valt niet mee zo'n grote quilt quilten.
Bij mij sleept hij ook altijd over de grond, dus vol met witte katten- en hondenharen.
Als hij klaar is behandel ik de quilt aan twee kanten met zo'n plakrol, dat neem alle haren weg.
Behalve die tussen de steekjes zitten..... zucht... ja dat heb je met dieren.
GRoetjes,
Floor

Trudy zei

Wat knap dat je dat kunt, zo quilten in een raam! Het is er héérlijk weer voor, dus rustig voor gaan zitten! Oóit is hij af, vast!
groetjes!

mieke zei

Leuk een muzikale kleindochter en ook heel leuk, dat ze 2 kaartjes voor jullie had.
Succes met het doorquilten. Iedere dag een paar draadjes ?