Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Zó gezellig!

Ik ben nog niet helemaal (of helemaal niet) fit, maar ik wilde het absoluut niet afzeggen, onze eerste mini Bee dit jaar. En helemaal omdat we zijn gegroeid van 2 naar 3! Mijn achter-buuv Joke gaat meedoen. Enig. Kijk, hier zitten we met z'n drietjes bij mij thuis.


Ruth bezig met haar mooie quilt, ik aan het prutsen met de Ohioster en Joke ..... moet je even kijken wat zij liet zien:



Overhemdstofjes van haar man verwerkt in kleine blokken. Ze koos 4 verschillende blokpatroontjes met een bepaalde betekenis. Zo netjes met de hand genaaid! Vorig jaar is ze zomaar met een ander patroon begonnen, geen les, geen niks. Het is wel duidelijk: ze heeft het helemaal in de vingers. En ze is heel gezellig met veel gevoel voor humor. Dat belooft wat!!


We hebben ons ook opgegeven voor de Trunkshow van Supergoof in Sneek in april. Vanaf hier is dat makkelijk te rijden via de Afsluitdijk. Ik heb het altijd al een keer mee willen maken, dus heb ik de kans! Weer een leuk vooruitzicht!



23 opmerkingen:

Anita - Vlijtige Handjes zei

Zo gezellig een BEE. Beppen en steekjes....... Wat een leuke quilt met de ruitjes. Dat wordt nog wat :) Ik heb nog spijt dat ik niet naar Ingrid ben geweest toen ze in Etten-Leur was. Nu hoop ik dat ze nog eens in de buurt een 'show' geeft.
Beterschap met de laatste loodjes.
Groetjes Anita

Rian, zei

O wat gezellig, Chris. en wat een mooie overhemdquilt wordt dat. Pas wel op jezelf hè? Hoewel quilten natuurlijk wel een prima medicijn is, en zo'n leuk vooruitzicht is natuurlijk ook super om naar uit te kijken. Beterschap, lieve Chris

Heleen Kok zei

Heel gezellig die mini Bee!
ziet er mooi uit hoor die overhemden quilt. Knap! En je hebt een leuk uitje in het verschiet!

AnitaS zei

Nog niet beter, wat duurt het lang he. Beterschap. Jullie zitten zo wel heel gezellig bij elkaar.

sylvia zei

gezellig, Chris, ik hoop dat je er van opknapt!!
en een trunkshow van Ingrid is errug leuk, ik heb haar toen in Tilburg gezien en gehoord!!
En nu snel beter worden, hoor, liefs, Syl

Ineke Hulzebos zei

Wat een gezellige Bee, wat een prachtige top in wording, met de ruitjes!!!
Heel veel beterschap en wat een leuk vooruitzicht om naar de Trunkshow van SuperGoof te gaan!!!
Groetjes

Willy zei

Hej Chris, wat ligt er veel moois op tafel. De quilt van overhemden is ook erg leuk, mooi met die donkere stroken. Bij die van Ruth vind ik het groen er ook zo goed bijpassen, helemaal mooi!
Voor jou nog maar weer beterschapsgroetjes,

Tineke zei

Dat ziet er gezellig uit zeg, Joke had me de foto's ook al gestuurd. Gezellig kletsen en ondertussen ook nog wat steekjes doen, super leuk.
En natuurlijk het vooruitzicht van de trunkshow, heerlijk zulke gezellige dingen om naar uit te kijken.
Hopelijk knap je snel weer helemaal op, beterschap.
Groetjes Tineke

Lida zei

Wat leuk dat er een derde bij is gekomen en wat een gave quilt wordt dat! Nu jullie zullen genieten van haar show, ik deed het ook met volle teugen!
Knuffel
Lida

feltfree på Åsly zei

Gezellig zo te zien. Fijn om een extra quiltster te krijgen.
Groetjes Frederika

maaike zei

Wat gezellig en een super quilt.Jammer dat er geen bee in de buurt van Grou ( friesland) is.Jullie hebben het echt knus en kan van elkaar leren.
Veel quilt plezier

Gonny zei

Leuk een Bee uitbreiding. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Knappe buuv dat ze al zo mooi werk levert!!!

foekie's fashion zei

Gezellig hoor zo'n mini-bee. En jullie maken ook nog mooie dingen. Groetjes van JOke

Floor zei

Wat leuk dat je een achterbuurvrouw hebt die ook quilt!
Ze kan dan gelijk van jullie van alles leren. Gezellig dat jullie bee nu uit drie personen bestaat.
En wat een mooie overhemden heeft die man! Nou ja, "had" die man, want hij heeft nu niets meer om aan te trekken natuurlijk. Ze rukt alles van zijn lijf!
Ik ben ze ook aan het sparen, denk dat ik wat hippere overhemden ga kopen en dan 100 keer wassen...
Groetjes,
Floor

Cisca zei

Leuk, weer een lid erbij, wat gezellig zitten jullie daar. En wat een mooie ruitjesquilt, daar houd ik ook zo van.
En leuk, dat jullie naar de Supergoof-trunkshow gaan, iets om heerlijk naar uit te kijken!

Groetjes, Cisca

marga zei

Wat een gezellig samenzijn. Lijkt mij super leuk die show van Goof.
Groeten
Marga

Annie Kingma.Bonnema zei

O gezellig zo met 3 een Bee houden, en heerlijk bij je thuis, hoefde je de deur niet uit.
Turnkshow zag ik in Hijum, heel leuk hoor.
Nu zie je al de mooir quilts op haar blog.
Maar daar mag je alles vast pakken.
Alleen de dansende dolly's niet, en dat vond ik wel spijtig.
Groetnis Annie

mieke zei

Gezellig, samen wat knutselen.

Eulalia Isabel zei

Feliz Año.

muy trabajadaras las niñas.

saludos

Beertje Zonn zei

Dat ziet er gezellig uit!
En bedankt voor je berichtje op mijn blog.

Groetjes, Beertje Zonn

Johanna Faber zei

Wat leuk Chris dat jullie naar Goof gaan,
Gezellig zo een Bee en dat houdt je even op de been, van het ziek zijn
Beterschap
Fijne dag groetjes Joke uit een koud Zweden, waar het sneeuwt

Willeke zei

Helemaal leuk dat je naar Sneek komt.
Heerlijk ook je bee-tje.
Hoeveelheid maakt niet uit, als het maar gezellig is.

groetjes,

Ria van Kasteel zei

NU ik de quilt van Joke zie krijg ik ineens een idee voor het verwerken van de overhemdjes van mijn vader en de bloesjes van mijn moeder, na 8 jaar moet het er maar eens van komen, er iets van te maken.

Lieve groetjes van Ria ;0))