Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Voorraad aanvullen

Gisteren. De griep de deur uit, buiten heerlijk vriesweer met blauwe lucht, binnen in de Idylle snort het kacheltje en het machientje. Wat wil ik nog meer?!


Mijn voorraadje siggy's is tuto finito, dus er moet genaaid worden, want er moeten er 2 op de post vandaag. Eentje voor de 3e keer naar hetzelfde adres in Ecuador! De 2 die ik gestuurd heb, zijn nooit aangekomen dus probeer ik het nog maar een keertje.



En kijk eens wat voor leuks ik van een van mijn schoonzussen kreeg. Een speldenkussentje, gekocht in een Russische winkel ergens in het zuiden van het land. Dat vond ze wel iets voor mij. Leuk hè?! Zo krijg ik ook al een aardige verzameling.




20 opmerkingen:

Bizzy Martine zei

Mooi speldenkussentje!!!

quiltlodge gerda zei

Wauw, dat is nog eens een mooi speldenkussentje!
Heerlijk knus daar bij jou je Idylle.

AnitaS zei

Wat een mooi speldenkussen. Fijn dat je weer helemaal beter bent.

marga zei

Een mooi apart speldenkussen.En heoveel siggy's heb je klaar gekregen. Want er zijn mensen die je van het werk afhouden! hah.
Groeten
Marga

Monica zei

Grappig speldenkussentje, en succes met het sturen van je siggies

Heleen Kok zei

Fijn dat je weer bent opgeknapt. En wat lekker ben je aan het werk in je hobbyhuis. Knus met de kachel aan ik zie je zo zitten. Wat een enig schoentje/speldenkussen. Jij bent wel een aanhouder hoor! voor de 3de keer op de post.

marcella zei

wat een snoepie, dat speldenkussentje. Wat een gezellige werkkamer heb jij...

inekeo zei

Fijn dat je weer bent opgeknapt en wat een mooi speldenkussen
Groetjes Ineke

mieke zei

Heel leuk, dat speldenkussentje.

Misschien een tip ... schrijf niet op de envelop dat er een siggy inzit. Dat doen nl heel veel mensen.
En plak de meest saaie postzegels.
Als de envelop er verleidelijk / aantrekkelijk uitziet, heb je best kans dat iemand het ' eerlijk ' mee naar huis neemt !

Vroeger kregen wij regelmatig post uit Manilla, met vermoedelijk mooie postzegels.
Heel vaak, waren de postzegels er gewoon vanaf gescheurd!!

Lida zei

Wat een schattig slofje! Geniet maar van je witte wereld met daarin jouw huisje! Knuffel
Lida

Rian, zei

Heerlijk Chris, zo'n hartverwarmend plekje in een heldere frisse winterwereld. Zo te horen ben je aardig op weg om weer helemaal beter te worden. Zo'n enig speldenkussenslofje helpt daar natuurlijk wel bij. Je schoonzus kent je goed :) :)
Liefs van mij.
(ben nog wel gammel, maar heb toch al weer een naald vastgehouden, dus dat is ook hier een goed teken)

Cisca zei

Wat zit je daar toch gezellig!
Dat speldenkussentje is een schatje, wat lief!

Groetjes, Cisca

ria vogelzang zei

Wat een lief speldenkussentje!!!
En je vroeg naar hoe ik de klosjesquilt quilt? Dat doe ik idd op een quiltframe (goed gezien! ;) )
En ik gebruik ook de duimquiltring van Ted Storm. Heb ik ooit mezelf aangeleerd... en het werkt echt heel geweldig!!
Nu dus niet meer op m'n knieen quilts dubbelen enzo..., heerlijk!
Geniet van je dag!

foekie's fashion zei

Enig dat sloffenspeldenkussentje! En ja siggies sturen doe ik ook nog wel. Groetjes van Joke

Floor zei

Dat was weer fijn om zo gezellig na je griep in je eigen huisje te ziten.
Hopelijk komt deze keer de siggy wel aan.
Vast een moeilijk bereikbare plek of zo.
En een schattig schoenspeldenkussentje!
Groetjes,
Floor

Willy zei

Fijn dat je het goed warm kunt krijgen in je idylle. Vervelend dat die siggie niet aankomt,maar 3 x = ... Leuk speldenkussen, leer toch?
Fijne avond,

Antje uit Urk zei

Een snorrend kacheltje...wat krijg ik daar een nostalgisch gevoel bij! En wat een lief speldenslofje!
groetjes,

Petra zei

het ziet er gezellig uit bij jou daar! heerlijk is onze hobby hé! En wat een leuk speldenkussentje. Groetjes, Petra

Gonny zei

Als ik een foto van je Idylle zie vergroot ik 'm altijd om even mee te genieten van de heerlijke gezelligheid (en de warmte....)

MarianneD zei

He,wat ziet het er toch gezellig uit in je Idylle!
Ik kom even naast je zitten,heerlijk!
Schattig speldenschoentje....weer een leuke aanwinst!