Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

't Moet niet gekker worden

Dat ik al een aantal jaren blog (bijna 5), is nu al heel gewoon. Inmiddels 'zit' ik (wat zitten we toch veel hè in Nederland) op Facebook, maar dat had z'n speciale redenen. Ik vind het stiekem toch ook wel leuk hoor. Maar nu 'moet' ik ook nog via internet een spelletje met mijn dochter doen! Dus zal en moet er Wordfeud geïnstalleerd worden.


Kijk, normaal zit ik daar achter mijn laptop op mijn gemak te bloggen en kijkt Chago vanaf de rechtse muur goedkeurend toe. Nu zit daar mijn oudste kleindochter en kijkt haar moeder van links bewonderend toe hoe zij dat installeren voor elkaar krijgt. Die meiden groeien er mee op en dat spel is eigenlijk niet voor pc ontwikkeld, maar voor Android, dus voor i-pad en zo (snap je het nog? Ik inmiddels wel..) Maar er zijn altijd mensen die zo'n programma aan kunnen passen en klein-dochters die het voor oma op de laptop zetten. En dus speel ik mijn eerste Wordfeud en word ik natuurlijk aardig ingemaakt. Of ik het leuk vind? Ik moet het toegeven: ja!

Ik ben vandaag gelukkig weer uit bed, beetje wankel en snotteren en hoesten, maar ik ben er weer en wie weet kan ik nog wat steekjes doen.

25 opmerkingen:

Annelies zei

De allerbeste wensen voor 2013 !
Ja, Wordfeud speel ik graag op mijn telefoon !

inekeo zei

Leuk he ik speel het weleens op mijn zusjes i.pad als ik bij haar ben met een nichtje,nog de Beste Wensen en Beterschap Ineke

Marianne zei

Brrr, dat was een beste griepaanval, Chris. En nu een spelletje op de computer. Zie het maar zo: de kleindochters zijn opgegroeid met al deze techniekknopjes. Wij zijn opgegroeid met schaatsen.
Toi, toi,toi met het beter worden.
Lieve groet, Marianne K.

marcella zei

gelukkig ben je weer een beetje opgeknapt!
Wordfeud, leuk maar verslavend. Ik heb het ooit een keertje gedaan op de I-pad van dochterlief.

Floor zei

Heb je vorige berichtje wel gelezen, maar niet helemaal goed zie ik nu.
Je had de griep! Wat vervelend, maar fijn dat het nu weer iets beter gaat.
Nu ben je aan het woordspelletje.
Jeetje als je nu nog maar tijd overhoudt om te quilten.
Mijn man doet dat spelletje ook, maar vaak wel met 3 mensen tegelijk.
Daar is hij de hele dag en avond druk mee.
Eigenlijk niet leuk meer.
Hoop dat het bij jou wat minder is, anders heb je niets meer te bloggen en ga ik je verschrikkelijk missen hoor.
Groetjes,
Floor

Johanna Faber zei

Beterschap Chris en ja, als je kleinkinderen hebt moet je wel met de tijd mee

Fijne dag groetjes Joke

Berna zei

Eindelijk weer een beetje bijgelezen. Beterschap en veel wordfeut plezier!

feltfree på Åsly zei

Beterschap Chris. Heerlijk om dan even te wordfeuten. Ik speel het ook en het werkt erg verslavend. Maar een leuke verslaving.

Groetjes en veel plezier
Frederika

Lida zei

Ik heb een android, een pc en een laptop en zonder DS ben ik dus nergens! Wordfeud zou daar dus op moeten kunnen, wel dat zal ik dus maar eens vragen aan hem, lijkt mij gaaf om te spelen!
Sterkte en doe nog maar even kalm aan, knuffel
Lida

Anoniem zei

Word..watte???? Het is me zo helder als koffiedik!
Ben allang blij dat ik kan mailen,foto's sturen en opslaan en ...verder niets.Meer dan genoeg,want anders blijft er geen tijd meer voor handwerken! Bloglezen hardstikke leuk,maar kost ook tijd(wil het niet missen hoor!)
Jij sterkte en beterschap en nog de allerbeste wensen voor 2013!
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Willeke zei

hartstikke leuk dat je een Oma bent die mee gaat met (klein-)kinderen.
Ik ben zelf nog niet aan spelletjes begonnen, ben bang dat ik dan helemaal geen tijd meer over houdt.

Beterschap Meis, groetjes,

Rian, zei

Nou Chris, zo te merken ben je aardig in de lappenmand geweest. Houd je nog maar even koest hoor, eerst aansterken en dat gammele gevoel kwijtraken. Daar kan een spelletje leuk bij helpen. En wat al die nieuwigheden betreft: Het houdt je scherp, en dat is nooit weg. Laat je van tijd tot tijd maar gerust 'bijspijkeren' door de dames hoor. Beterschap!!

Annie Kingma.Bonnema zei

Ha leuk hoor, ik chat ook met de kleindochters,en volg ze op FB en ook een kleinzoon die nu in Zuid Amerika is. Computer is een heerlijk speeltje.
Mooie plaatjes mailen enz. Spellen begin ik maar niet aan, want ik wil ook graag wat steekjes maken hé.
Fijn dat je weer opknapt.
Groetnis Annie

AnitaS zei

Gelukkig dat je weer op de been bent. Dit was wel een hardnekkige griep. Fijn als je zo'n handige kleindochter hebt.

MarianneD zei

Haha,wat goed van jou! Ik heb er wel eens over gehoord het moet een soort scrabble zijn?
Mijn nichtje van zeven speelt het vaak....;-)

Ben je weer een beetje opgeknapt?
Hou het lekker rustig en volgens mij ben je een supermoderne Oma!

lieve groet Marianne!

sylvia zei

hallo modern mens!!! Ik ben blij dat je weer op de been bent, nu nog langzaam uitzieken, pas goed op jezelf, he?!
liefs, Syl

Inge zei

Ik geef niks om spelletjes op de telefoon, dus Wordfeud is aan mij voorbij gegaan en dat wil ik graag zo houden. Ik zit al genoeg op dat ding te turen LOL
Maar fijn spelen, Chris, als je het leuk vindt! Knap zijn ze toch hè, die kleinkinderen en wij maar trots zijn!

Liefs,
Inge

marga zei

Heerlijk toch dochter en kleindochter die dit voor jou doen.
Zo krijg je de dag wel gevuld met al die nieuwerwetse dingen. haha.
Ben ook blij voor jou dat je wat opknapt. Met een beetje rust en goed zorg zal het wel lukken denk en hoop ik.
Groeten
Marga

inge zei

ik ben een fervente wordfeuder op de smartphone!
veel beterschap nog hoor!

Anoniem zei

... en wat geniet dochter ervan als moeder weer een woordje geteut heeft zeg... Ik ben ook zwaar verslaafd en als ik 'pauze' heb na het avondeten, omdat de meiden dan hun taakjes doen, is wordfeut altijd als eerste aan de beurt... En mam, blij te horen dat je opknapt, want wat was je verkouden zeg.... hahaHATSJOE!

Dochter

Anoniem zei

Dag Chris,
Goed dat je weer wat 'op de kloeten' bent.
En ja, er is geen woord van gelogen, het spelletjes doen op de p.c. kost ontzettend veel tijd. Ik kan er over meepraten. Voor je er op verdacht bent ben je verslaafd. Moet je weer afkicken om te kunnen quilten.

Maar wat is er nu mooier voor kleinkinderen dan spelletjes te kunnen doen met Oma. Veel plezier toegewenst. van Jantje

Willy zei

Hej Chris, fijn dat het al weer iets beter met je gaat.
Ik heb me nog niet aan die spelletjes gewaagd, ook niet aan die puzzels waarvan je toen eens een link gaf, ben bang dat het verslavend is ;)
Fijne dag,

Shirley zei

Heerlijk met hulp op je laptop kunnen WF en, ik speel het graag (max 6 tegenspelers) en daarnaast speel ik Ruzzle (boggle) maar niet teveel hoor, gaat allemaal van quilttijd af, maar je wordt er wel slim van. En je leert nog beter je beheersen. Nee, niet nog 1 potje, aan de slag!

quiltlodge gerda zei

Weet je, en paar jaar terug kon ik nog best aardig meekomen op digitaal gebied. Maar inmiddels heb ik ook regelmatig mijn kinderen nodig. Het gaat gewoon veel te snel al die nieuwigheden. Heb ik net iets onder de knie, is het al weer hopeloos verouderd. Moedeloos word ik er gelukkig niet van hoor. Wel nee, ik pak gewoon de telefoon en bel zo'n nazaat van me. En over weer een paar jaar hoop ik dan net zo'n heerlijke kleindochter als jij te hebben, die mij ook gewoon heel lief op weg helpt.

foekie's fashion zei

Leuk he die spelletjes en fb, ik doe er ook wat mee. Doe ik ook en de kleinkids vinden het prachtig dat oma meedoet. Groetjes van JOke