Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Stropdassen

Oh, wat oude foto's toch met je doen! Op het fotootje van het vorige logje met Chago en dochtertje, draagt Chago een bloes die ik zelf genaaid had, versierd met 2 bandjes. Tja, toen ik dat weer zag, moest ik denken aan deze stropdassen:


Die maakte ik in die tijd ook. Natuurlijk eentje met een tropisch plaatje en eentje met een vogel waar hij gek op was.


De gele met LJ er op maakte ik speciaal voor de doopdienst van ons dochtertje. Het zijn haar initialen (ik schrijf hier nooit haar naam i.v.m. haar werk). De linkse van Chinese stof naaide ik van een restant stof waar ik een jurk voor mezelf van had gemaakt. De dassen hangen netjes in de kast en de 2 rechtse draagt Chago nog af en toe! Leuk, die herinneringen!

Lieve groet van mij en een fijne dag.

21 opmerkingen:

Heleen Kok zei

Jeetje, stropdassen zelf msken! Zou nooit in mij opkomen!! Maar wel enorm leuk. Goed bewaren.

baukje zei

Wat een aparte stropdassen die heeft natuurlijk niemand. En natuurlijk moet je die bewaren alleen al om het prachtige werk!!!

Inge zei

Wat leuk, Chris en knap hoor, zelf stropdassen maken. Dat heb ik nou nooit gedaan.
Fijne dag.

Liefs,
Inge

AnitaS zei

Ik was het vergeten maar ik heb ook lang geleden nog stropdassen voor DH gemaakt. Dat jij ze nog hebt. Fijne dag.

marga zei

ja dat deden wij toen overhemden maken voor onze mannen alleen aan stropdassen heb ik mij nooit gewaagd.
Ze zijn echt prachtig en eenmalig.
Groeten
marga

Gonny zei

Nooit wegdoen!!! Blijven koesteren!!!

jolie zei

Wat een leuk idee.

Jasmijn zei

Dat is best een leuk idee.....een heel leuk idee!!
groetjes van ons allemaal

feltfree på Åsly zei

Wat zien de stropdassen er leuk uit.
groetjes Frederika

Anoniem zei

dat is lang geleden dat ik dat eens deed! We worden oud(gelukkig wel) en wat maakte ik vroeger veel zelf aan kleding.
Deze stropdassen nog voor ooit in een quilt???
Ben je al weer wat opgeknapt? Met dit weer is het binnen beter.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Lida zei

Wat een unieke exemplaren! Ik vind ze echt enig! Leuke herinneringen zitten eraan! Knuffel
lida

Rian, zei

Nou Chris, zo zie je maar dat we allemaal onze talenten hebben. Jij mag dan met bewondering naar anderen kijken die dingen maken die jij nooit gemaakt hebt, maar andersom is dat ook zo hoor. Strópdassen zelf maken... Nóóit gedaan, en wat een prachtig resultaat. Leuk, dat de rechter twee nog gedragen worden.
Ik ben helemaal geïnspireerd door al die oude doos dingen, en heb ook weer eens een doos opengemaakt. Kijk vanavond maar eens op mijn blog :)
Dag Chris

Erna Peekel zei

Ziet er kei gaaf uit.

Cisca zei

Wat leuk, die foto van man en dochter! Èn wat leuk, dat je zelf Die bloes gemaakt hebt. Maar nog opmerkelijker, dat je zijn stropdassen zelf maakt(e). En zo mooi geborduurd ook! Helemaal te gek.

Groetjes, Cisca

Jane in Wales zei

Prachtig, die stropdassen. Wat knap van je om die zelf te maken, en zo uniek!

Antje uit Urk zei

Ooh wat gaaf!! Jij naaide zelf de stropdassen! Dat brengt me op een idee...!
groetjes,

Miranda zei

Geweldig die zelfgemaakte stropdasjes!

Willy zei

Dat zijn unieke exemplaren, leuk dat je ze hier laat zien. Groetjes,

sylvia zei

zelf stropdassen maken?? Meid, wat ben jij toch een duizendpoot!!
liefs, mij

Floor zei

Dat je dat ook al kunt: stropdassen naaien!
Wel leuk als zo'n stropdas weer bij jouw blouse past, dan waren jullie echt een setje.
Leuk om te bewaren, maar je kunt er altijd nog een quilt van maken.
Dat doen mensen vaak van oude stropdassen toch?
GRoetjes,
Floor

Anoniem zei

I'm gone to convey my little brother, that he should also pay a quick visit this webpage on regular basis to get updated from most recent gossip.

Also visit my web blog ... cellulite treatment