Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

PTL update

Het middenstuk is af! Veel sneller dan ik gedacht had. Ik vind het toch leuk!


Ik las een uitspraak van Sharon Duffy in de Quiltmania. Zij geniet van het moment dat een quilt af is:
"Het is zoals het uitlezen van een goed boek, je wilt meteen aan het volgende beginnen!"
Ik heb dat ook al vaak als ik met een blok van een quilt bezig ben. In gedachten begin ik dan al aan het volgende. Maar nog even terug naar het middenstuk. Ik vind dat ene applicatie blokje zo apart er in.


Een gepriegel hoor. Ik doe het met needle turning, dat vind ik een fijne methode. Maar wat heb ik een bewondering voor de dames die bijvoorbeeld zo'n prachtige Baltimore quilt maken! Wat een geduld en wat een werk!

41 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Wow, wat een prachtige quilt wordt dit.

Wietskes Quilts zei

Prachtig, wat een mooie kleuren!!!!!

groetjes
Wietske

Annelies zei

Hij wordt echt super !!

Bizzy Martine zei

Heel mooi!!!

anita a zei

Hoi Chris, moet nog steeds wennen a an deze kleuren bij jou,maar het ziet er prachtig uit'

Nelleke zei

Hallo Chris wat een pracht van een quilt is dit aan het worden en ook dat je de stoffen zo mooi gebruikt erin ze komen helemaal tot hun recht.Groetjes Nelleke

Inge zei

Schitterend, Chris. Helemaal mijn stoffen en kleuren. En zo mooi genaaid!

Liefs,
Inge

Willy zei

Prachtig Chris!
Groetjes,

Betsie zei

Supermooi!!!!
Daar werk je met plezier aan!!!!!

Groetjes van Betsie!

ria vogelzang zei

Echt prachtig!!!!
En idd een hele leuke applicatie!
Nog veel meer plezier met je blokken..... :)
Kan al bijna niet anders met zo'n beauty!
Geniet ze!

Ria zei

Wat een plaatje en de kleuren zo mooi op elkaar afgestemd, ik begrijp dat je maar een ding wil, en dat is lekker bij de kachel ermee verder gaan.

Veel plezier groetjes Ria V.

Martine zei

Mooie kleuren combi.

AnitaS zei

Je blok is prachtig. Mooie stoffen gebruik je ervoor.

Johanna Faber zei

Schitterend Chris en je gaat zeker snel
Fijne dag groetjes Joke

baukje zei

Oh wat mooi. En ik heb je vorige berichten opgezocht , zag de doos met lapjes, ik kan me voorstellen dat je daarvoor gevallen bent. Ik ga naar de handwerkbeurs in Nantes in april, hoop dat hij daar hangt en wie weet......

marcella zei

om hier bewondering te verdienen moet ik dan toch eerst mijn Baltimore quilt eens AF gaan maken ;)
Wat een prachtig quiltje laat je zien, mooi van kleur en compositie, het applicatieblok doet het er inderdaad erg goed in!

feltfree på Åsly zei

Mooi hoor. Ook de kleuren zijn prachtig.
Fijne dag
Frederika

Lida zei

Wat een mooi middenstuk, ik vind het werkelijk prachtig! Ben heel benieuwd hoe hij helemaal gaat worden! Knuffel en fijne dag
Lida

Janet zei

Wat een tempo! en wat een prachtige quilt gaat dat weer worden.

Jane in Wales zei

Oooh wat mooi! Ben er helemaal weg van. Ook nog mijn favoriete kleuren.

Gonny zei

Héééélemaal mee eens dat je verliefd was geworden op het 'pakket'. Het wordt een prachtstuk!!! Het patroon, de kleuren, de uitvoering.........

foekie's fashion zei

Wat een prachtig middenstuk, ga lekker door, ik ben benieuwd naar de rest. Groetjes van Joke

Rian, zei

Wat is het een prachtig blok geworden Chris. met zo'n "historische" uitstraling. ('k weet niet hoe ik het anders moet noemen :))

Conny's-blog zei

Prachtige quilt zeg en die kleuren zijn geweldig..............liefs.Conny

Inés - Trapitos de colores zei

De quilt is prachtig, en ik hou van de stoffen zijn prachtig. Veel kusjes van Sevilla.

katrien zei

Héél mooi is het al geworden.

Hennie zei

Wat wordt je quilt moooooi ! ! ! !
Ziet er prachtig uit Chris.

Groetjes Hennie.

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat word dit een prachtig mooi quilt.
Kleuren en de aplicatie super gewoon.
Groetnis Annie

inge zei

wat een prachtige kleuren!

quiltlodge gerda zei

Oh joh, wat een prachtig middenstuk, dat belooft wat voor de rest.

Berna zei

Dat wordt mooi!

marga zei

Mooi is'ti en ook nog goed gekomen.
Groeten
Marga

Ineke Hulzebos zei

Wow, dit is een prachtig middenblok!

sylvia zei

wow, mooi, Chris!
En wat fijn dat Heer Griep eindelijk jullie huis verlaten heeft!! Nu het slot er op, he?!
liefs mij

Floor zei

Het middenstuk is prachtig geworden.
Zie dat iedereen weg is van de kleuren. Ik ook, vooral het blauw er in vind ik erg gedurfd.
Zo'n pakket wordt goed samengesteld met stoffen die goed bij elkaar passen.
Als je het zelf uitzoekt - dat is natuurlijk heel spannend - is het wel moeilijker.
Ik heb me destijds ook goed laten adviseren bij Petra Prins.
Kan me voorstellen dat je al weer snel met het volgende onderdeel bent verder gegaan.
Groetjes,
Floor

Dineke zei

Wat een mooi middenstuk is dat geworden

Marga (MarPie) zei

Tjonge zo snel als jij gaat en ooohhh zo mooi dat deze wordt.

Groetjes,
Marga♥

KijkDaarIs zei

Ja ik weet het nog!!!!
Je man zat zo heerlijk met een krantje achter in de winkel...en je was zo blij met je pakket!!..;0)
en wat schiet je al op zeg....het blijft mooi!!!
Fijn dat je ook zo geniet van het maken...;0)
Hele fijne avond..

idaviltcreatief zei

Prachtig en wat een mooie kleuren gebruik je! Helemaal mijn smaak!

Guusje, zei

Wat een erg mooie quilt wordt dit.

Hermie zei

Waauw, wat een mooi middenstuk, geen wonder dat je het snel af hebt, het zal wel heel plezierig zijn om daar aan te werken