Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Kleine Affo


Tussen de bedrijven door en dankzij de kou heb ik toch weer een kleine Affo. De Blommen in het venster. Het is maar een klein quiltje van 56 x 44 cm en er zijn alleen maar restjes in verwerkt.


Ik kon het niet laten de blommen even in de sneeuw te leggen. Alvast een klein voorproefje van de lente. Je ziet aan de sporen in de sneeuw dat we veel bezoek van vogels in de tuin hebben. Altijd zo leuk om naar te kijken. Zijn er onder jullie nog die hebben geschaatst? Ik waag me er niet meer aan hoor, maar ik vind het geweldig om te zien, vooral die kerels die zo mooi in een treintje rijden.

Gezellig weekend en tot volgende week.

34 opmerkingen:

Annelies zei

Het is een heel leuk quiltje geworden.
Nee, schaatsen is niets voor mij.

katrien zei

Leuk quiltje

feltfree på Åsly zei

Wat een schattig quiltje. Het doet inderdaad al lenteachtig aan. Frisse kleuren.
Hier is genoeg natuurijs, maar erop schaatsen gebeurd niet veel. Skieen en langlaufen dat zijn de sport hier.
Het ijs ligt vol met sneeuw.
Fijne dag Frederika

baukje zei

Leuk zo'n klein quiltje. Ik heb er ook een aantal gemaakt, ze hangen over een stoel of liggen op tafel....

quiltlodge gerda zei

Wat een beeldig quiltje Chris en nee hoor, ik heb niet geschaatst.

Nelleke zei

Hallo Chris,wat een opkikker om je quiltje te zien echt behoefte aan kleur en bloemen op dit moment.Het is een schatje geworden.Maar ook de stoffen die je gebruikt hebt voor je pannekoek zijn prachtig en passen zeer mooi bij elkaar de lapjes op de pannekoek daar dacht ik nog van zou het wel wat zijn maar eenmaal het plaatje eronder is het een schot in de roos.Complimenten.Groetjes en een fijn weekend Nelleke

AnitaS zei

Wat een schattig quiltje. Schaatsen, ik durf niet eens buiten te lopen.

Rina zei

Leuk zo'n quiltje met blommen. Ik schaats graag, maar het is er nog niet van gekomen. Het ijs is hier van slechte kwaliteit en ik heb geen zin om er met de auto op uit te gaan.

Inge zei

Klein maar fijn! Hartstikke leuk.
Fijn weekend, Chris!

Liefs,
Inge

saskia smit zei

Mooie stofjes. Ik heb even op de foto ingezoomd om de sneeuw weg te denken. Toen ik opkeekzagik dat het hier weer is begonnen. Geen schaatsweer voor mij.

Willy zei

Een prachtige voorbode van de lente.
Ik kijk alleen naar schaatsen en daar geniet ik al van. Fijn weekend,

Marga (MarPie) zei

Zo zie je maar wat voor ontzettend leuke dingen je kan doen met alleen maar restjes.
Neen schaatsen is ook niks voor mij.
Ik neem liever de erwtensoep die erbij hoort.

Groetjes,
Marga♥

Hennie zei

Wat is dit een geweldig quiltje, klein maar fijn.
Ook ik heb de ijzers niet onder gehad.

Fijn weekend Hennie.

Jet en Zus zei

Schaatsen, ik??? Ik heb dat ijs liever een graadje of 25, en zwem er in!
Laat mij maar lekker thuis zitten!

Groetjes Anita

Conny's-blog zei

Hij is leuk je kleine blommemquilt, geweldig...............liefs.Conn

Floor zei

Wat fijn is dat toch dat we altijd zoveel restjes hebben!
Ik hoor dat zo vaak: heb ik van restjes gemaakt....
Gewoon veel kopen en er dan iets van gebruiken, dan heb je weer een restje.
Lekker die voorbode op de lente, laat het maar komen hoor!
Geschaatst? Ik als Holandse meid kan het niet eens.
Wel rolschaatsen vroeger, dan was het tenminste niet zo koud, dat kan je altijd doen.
Winter... het is niks voor mij.
Groetjes,
Floor

inekeo zei

Hai Chris wat een vrolijk quiltje en schaatsen laat ik aan de kleinkinderen over,met mijn eerste kunstschaatsjes brak ik mijn pols nooit meer gedaan.
groetjes Ineke

Anoniem zei

Wat een mooi blommenquiltje heb je gemaakt en je pannekoek is ook zo mooi geworden!
Kleine quilts zijn net zo mooi als de grote quilts-wie het kleine niet eert...
Hier geen schaatsen-al meer dan 45jaar niet.En nu stuifsneeuwt het hier weer-bbbbrrrrr.
gezellig weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

petronella zei

Oh wat weer mooi! En het quiltje lijkt nog vrolijker op de smetteloze sneeuw! Fijn weekend!

idaviltcreatief zei

Lief klein quiltje met moois stofjes. Schaatsen? Nee niets voor mij maar wel lekker voor de tv, bij de warme kachel, genieten van de toertocht bij Elburg gisteren.

Miny zei

Wat een leuk quiltje, grappig om het even in de sneeuw te leggen.
Schaatsen? Nee laat ik dat maar niet meer doen.

Groeten Miny

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat is je quiltje mooi geworden.
En zo leuk dat je het helemaal van restjes kon maken.
Schaatsen kan ik niet meer, omdat ik mijn schaatsen een paar jaar geleden naar de kringloop heb gebracht.
Soms heb ik wel even spijt, maar het is verstandiger zo.
Jij ook een fijn weekend.

Groeten, Joke

Cisca zei

Wat een vrolijkheid in de sneeuw! Een schatje!
Nee, ik kan niet schaatsen, en ik zou me er ook niet meer aan wagen.

Groetjes, Cisca

mieke zei

Hele leuke blommetjes heb je gemaakt.

Johanna Faber zei

Wat een schitterend quilt Chris
Fijne zondag groetjes Joke

Dineke zei

Wat een superleuk quiltje is dat geworden

sylvia zei

wat een schatje, Chris en met links onder een echte 'Chris-twist'!!
nee, schaatsen doe ik niet meer, al een paar jaar niet en nu helemaal niet: één kunststuk is genoeg........;)

en nu????....is het hierachter weer groen en staat het ijs vol water!!!

fijne zondag verder, dag meis, liefs, Syl

Ria van Kasteel zei

Wat een snoepje is dit zeg, leuk patroon. Ik ben blij dat de sneeuw weg is en schaatsen heb ik één keer geprobeerd in een grijs verleden maar dat was niet mijn ding.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

Heleen Kok zei

Wat een liefie!!!! En nee, ik schaats niet meer sinds die in de verhuizing zijn kwijt geraakt. Ben een paar nieuwe niet meer waard.

jolie zei

Mooi in alle opzichten.

marijna zei

Leuk geworden. Nee schaatsen sdoe ik al jaren niet meer. Heb het altijd wel leuk gevonden.

Eulalia Isabel zei

Me ME encanta el edredòn.

FELIZ AÑO

SALUDOS

MarianneD zei

Wat een lief quiltje Chris! En ik schaatsen? Haha,dat zal je niet snel zien...ik ben niet zo'n schaatstalent! Eigenlijk helemaal geen sportmens...;-)

MarianneD zei

Wat een lief quiltje Chris! En ik schaatsen? Haha,dat zal je niet snel zien...ik ben niet zo'n schaatstalent! Eigenlijk helemaal geen sportmens...;-)