Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Jong!!

Al die leuke lieve jonge koppies van medeblogsters hebben mij over de streep gehaald om ook eens een foto van toen te zoeken. Ik heb niets van toen ik 21 was, wel iets ouder, een foto uit 1965 toen ik 23 was.


Kijk nou eens, zó jong! Ik was toen in m'n eentje naar Aruba om kennis te maken met mijn aanstaande schoonfamilie en iets van het leven dat Chago daar had, te proeven. Er moest een 'staatsiefoto' gemaakt worden met Mammie, schoon-moeder, en een neefje. Ik heb er 6 onvergetelijke weken door-gebracht en aan het eind was ik helemaal 'goedgekeurd' en mocht ik de laatste nacht bij Mammie in bed slapen. Kop-staart!

34 opmerkingen:

baukje zei

Wat een prachtige foto en wat een verhaal!!! Kop staart met je aanstaande schoonmoeder...wat een ervaring!
Ik heb ook net een foto geplaatst, wat een leuk initiatief toch.

Anoniem zei

Mooie foto en wat een leuk verhaal hoort hierbij.En oh,nog handschoenen aan!
Had mijn Moeder ook altijd aan als ze en naar de kerk ging en op bezoek en ook een hoedje op.Heb zelf ook nog een foto van mijn zusje en mij,zittend op een bankje met mijn Moeder voor het Louvre en met gehaakte handschoentjes aan-alledrie!
Je ster is prachtig geworden-succes!
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

quiltlodge gerda zei

Oh Chris, wat een prachtig verhaal. Moedig van je hoor om zo helemaal alleen op het "hol van de leeuw" af te stappen/vliegen. Maar het is goed afgelopen en je plukt er nog steeds de heerlijke vruchten van ;)

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtige foto en wat een mooi verhaal! Geweldig. Kop-staart in bed moesten wij soms thuis ook als we visite kregen. Dan lagen we soms met 4 zusjes in 1 bed ;-)

wilma oud zei

Prachtige foto en prachtig verhaal. Groetjes Wilma

Annelies zei

Wat een mooie foto en heel bijzonder.

sylvia zei

jeetje, Chris, wat een mooie meid was jij......:)
en nu nog, hoor......alleen met wat meer wijze rimpeltjes!!
liefs, Syl

inge zei

prachtig al die leuke herinneringen!

feltfree på Åsly zei

Leuk verhaal, bij een mooie foto.
Groet Frederika

Willy zei

Chris wat een mooie foto. Een bijzondere tijd voor jou en erg leuk natuurlijk. Mammie ziet er wel heel lief uit.Mooi verhaal.

Jane in Wales zei

Ooooh, wat een mooi verhaal! Maar je zag er dan ook wel uit om te stelen, dus geen wonder dat Mammie je goedkeurde. Die laatste nacht in Mammie's bed is helemaal te gek.

Lida zei

Wat een bijzondere herinnering en dat het wel goed zat weten wij ook allemaal! Schattige foto! Knuffel
Lida

Anita - Vlijtige Handjes zei

Wat een lieve foto. Ik herinner me de foto's van mijn moeder van vroeger met net zulke jurken. Leuk!!!!!

Betsie zei

Bijzonder leuke foto, met een prachtig verhaal!

marga zei

Een examen van 6 weken en geslaagd wat wil een mens nog meer. leuk he iedereen heeft zo zijn eigen verhaal.
Groeten
Marga

Martine zei

Leuk foto , doet me ook denken aan mijn vroege kindertijd op Curacao.
Wel een avontuur om daar in je eentje naar toe te gaan.
Helemaal in 65.

Rini zei

Wat een leuke ,mooie foto van *toen *
En in die tijd geweldig zo lang alleen zo'n eind weg . leuk hoor! Gr. R.

Inge zei

Oohhh Chris, wat een gave foto en wat een leuk verhaal achter die foto! Wie maakt dat nou mee? Ja jij, door voor Chago te kiezen en nooit spijt gekregen hè! Mooi meisje was je, je bent nog steeds mooi trouwens. Kan me goed voorstellen dat Chago je elke morgen begroet met Goedemorgen Koningin (dat was het toch hè?)

Liefs,
Inge

Floor zei

Ach, ook al zo'n lief en mooi meisje!
Er komen er steeds meer.
Volgens mij vinden we het allemaal een beetje jammer dat we er nu niet meer zo uit zien.
Zo jong en onschuldig, heerlijk toch?
GRoetjes,
Floor

Annie Kingma.Bonnema zei

Prachtige foto van je jonge jaren.
En ook een heel mooi verhaal, het zal een hele belevenis geweest zijn voor je in die tijd.
Groetnis Annie

Monica zei

Scitterend deze foto, en zo leuk je herinneringen uit die jaren weer op te halen

conny's quilts zei

Wat een leuk verhaal en die foto is echt prachtig!

idaviltcreatief zei

Wauw, wat en belevenis Chris, zo jong en dan alleen naar zo'n ver land, was het al meteen zo dik aan met jullie? En je ouders, hadden die geen zorgen?
En....heb je die nacht lekker geslapen?

Balsemien zei

Oh wat een mooi verhaal en wat een bijzondere foto! Da's weer een heel andere geschiedenis, zo leuk om overal te lezen!

mieke zei

Leuk die foto.
En dan bij je a.s. schoonmoeder in bed, kop staart, heeeeeeeeel apart !

Heleen Kok zei

Wat een mooie foto! en dat je in die tijd dat maar zo mocht! Voor 6 weken in je eentje daar naar toe. Was het niet doodeng om zo een totaal andere cultuur binnen te stappen? Heel kanp hoor! Maar voor zo'n prachtige man kan ik me voorstellen dat je er alles voor over had.

foekie's fashion zei

Leuk hoor al die jonge meiden. Jouw jonge foto mag er ook zijn hoor. Groetjes van JOke

Dineke zei

Wat een mooi statieportret, met een verhaal.

Cisca zei

Wat een verhaal...prachtig! Bij je schoonmoeder in bed, en dan ook nog kop-staart, ik zie het voor me. Maar het is een mooie foto, je zag er prachtig uit, en wat een herkenbare jurk! Leuk, al die foto's!

Groetjes, Cisca

Conny's-blog zei

leuke foto en een mooie herinnering aan die tijd.............liefs.Conny

Petra zei

Prachtige foto!!! Groetjes, Petra

Gert zei

Leuk om ook jouw foto uit je jonge jaren te zien, grappig dat dit fenomeen zich zo verspreid over alle blogs. En wat een mooie quilt ben je trouwens weer aan het maken, erg mooi!

marijna zei

Wat een pracht foto!

MarianneD zei

Ach,wat een leuke foto Chris....een herinnering om te koesteren!