Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Helemaal blij!

Ik werd er helemaal blij van! Vorige week reed ik met Chago mee naar Schagen waar hij iemand moest bezoeken. Mooi, dacht ik, dan ga ik even langs Aljona. Toen ik bij haar binnenkwam, was ze net bezig fatquarters te snijden van stof die ze die ochtend had binnen gekregen. Ooohhhhh, zo mooi! Nieuwe stoffen van Moda. Ik wilde eens kijken of ik iets kon vinden dat past bij de Russische pannenkoek. Ik had wel al een bepaald idee voor een patroon voor een quiltje waar die pannenkoek in past. Aljona is iemand die op een plezierige manier met je meedenkt, potlood en papier pakt, iets schetst en JA!!! dat is een oplossing! Een van de kersverse fatquarters ging mee.


De rode met die ringen. Kijk, daar werd ik dus helemaal blij van. Thuis aan het tekenen en rekenen geslagen en de lappen een beetje neergelegd om uit te proberen.


Het gaat dus iets in deze richting worden. Wat een verschil met de PTL hè?! Dat vind ik juist zo leuk, dat ik van alletwee zo kan genieten. Meiden (dat zeg ik niet zo gauw) wat hebben we toch een heerlijke hobby!

46 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een mooi en heel kleurrijk geheel.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Mooi Chris. De rode ringen stof is al een blikvanger op zich. Een mooie combi. Ja wij kunnen ons zelf heel blij maken. Een paar FQ en hopla!
Groetjes Anita

KijkDaarIs zei

Nou die past er hartstikke goed bij!!!
Wat hebben we toch een heerlijke hobby hé....
Fijne dag

Martine zei

Prachtig die kleuren zo bij elkaar.

Beertje Zonn zei

Chris, het ziet er schitterend uit!
Groetjes,
Beertje Zonn

sylvia zei

Prachtig Chris, wat 'zie' je het toch altijd goed met kleuren!!! Super!!

katrien zei

Gaat heel mooi worden.

AnitaS zei

Wat past die stof er prachtig bij. Het geheel is erg mooi.

Anoniem zei

Goedemorgen Chris vanuit Stockholm
Wat word dit schitterend, wouw
Fijne dag liefs Joke

Willy zei

Een prachtig geheel geworden.
Groetjes,

Annie Kingma.Bonnema zei

Word zeker mooi, wat vrolijke frisse kleuren zijn je gekochte stofjes.
Groetnis Annie

quiltlodge gerda zei

Nou meid ;), dat ben ik helemaal met je eens hoor! En wat een prachtige combinatie heb je daar. Ik ben nog maar 1 keer bij Aljona geweest, maar ik vond haar ook al zo leuk en behulpzaam dus ik ga er vast en zeker vaker komen.

Cisca zei

Zo is het maar net! Prachtige kleuren!

Groetjes, Cisca

Berna zei

Goed gedaan dat meeliften. Past mooi bij elkaar zo.
Fijne dag.

Marianne zei

Een prachtige combinatie, Chris.
En zoals we van je gewend zijn lekker kleurrijk.
Fijne dag. Groetjes, Marianne K.

Tineke zei

Wat past dit mooi bij elkaar, prachtig.

saskia smit zei

met al de grauwe pekelsneeuw,word je weer vrolijk van deze foto's

ria vogelzang zei

We hebben een P*R*A*C*H*T*I*G*E hobby!!!
Joh, wat wordt het een plaatje!! Dat is nou leuk!
Geniet ze!
Liefs, Ria.

Janet zei

Prachtige kleuren!! Hier kun je goed zien wat kleur doet!! Heel mooi geheel!!

Monica zei

Super geslaagd met deze mooie aanvulling voor je pannenkoek, succes. En natuurlijk hebben wij een mooie hobby, wat dacht jij?

feltfree på Åsly zei

Wat prachtige stofjes zeg.
Combineert mooi met elkaar.
Groetjes Frederika

Miny zei

Wij hebben een super hobby;)) erg leuk die combinatie, de ringen stof doet het helemaal, succes!

Gonny zei

Zo die fatquarters opgevouwen erbij denk je: Eeeeeehhhhhh........ Maar met de bies eromheen, de 'rondjes' er achter enz. WOUW, goed dat je het durfde want het is TOP!!!

Antje uit Urk zei

Dat ziet er heel mooi uit Chris! Fijn dat je er zo van genieten kan!

Anoniem zei

DAt doe ik je niet na. Het is mooi.

Groetjes van Jantje

Hennie zei

Die stofjes zijn er perfect bij het geheel wordt super mooi.
Ja, helemaal mee eens, we hebben een geweldige hobby.

Groetjes Hennie.

Heleen Kok zei

Wowww mooie combie! Wat weet je de stofjes toch weer goed uit te zoeken. Prachtig! Weer een beauty op komst.

Rian, zei

Oh, wat knap bij elkaar gezocht Chris. Dat vind ik al een kunst op zich. Wat zal het weer mooi worden! Zo'n plaatje vrolijkt je weer helemaal op :))
Dagdag

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een goed advies. Zelf zou ik er nooit opgekomen zijn om die rode stof met die rondjes te kopen.
Bij elkaar ziet het er echter prachtig uit.
Geniet maar lekker van de hobby, dan geniet wij ook mee.

Groeten, Joke

marga zei

O Chris wat een goede keus. Echt een hele mooie kleur rond jouw pannekoek. ga je de lapjes die er onder liggen ook nog verwerken in het geheel.
Groeten
Marga

Jasmijn zei

Wat een prachtig geheel! En ja we hebben een geweldige hobby waar we toch maar heel gelukkig mee mogen zijn.
Groetjes van ons allemaal

mieke zei

Heel mooi, die rode ringen stof is ook wel een hele goede keus.

foekie's fashion zei

Woh, wat een mooi bijpassend lapje, zo komt je pannekoek helemaal mooi uit. Groetjes van Joke

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat passen die stoffen er mooi bij. Goede keus, je moet er ook maar net tegen aan lopen.

Conny's-blog zei

Wat een mooie stoffen heb je erbij uit gezocht, prachtig...........maar die russische pannekoek vind ik toch zo knap gemaakt..............liefs.Conny

Marga (MarPie) zei

Logisch dat je hier blij van word, het is een plaatje op de foto dus in het echt is het nog veel mooier.

Groetjes,
Marga♥

Floor zei

Zeg dat! Het is zo'n beetje de leukste hobby die je kan hebben toch!
Fijn dat je zo geslaagd bent met je stofjes.
Ben benieuwd hoe het precies gaat worden en wat je met die stofjes die er onder liggen gaat doen.
GRoetjes,
Floor

idaviltcreatief zei

Zeker een leuke hobby, het ontspant en maakt blij, wat wil een mens nog meer! Het lijkt wel alsof je het al af hebt Chris, zo ontzettend mooi zoals het daar ligt, prachtige kleursamenstelling, ik word er ook blij van haha

baukje zei

Dat verschil is juist zo leuk. Ik ben nu bezig met een civil war quilt en ik geniet zo van al die stoffig kleurtjes . Mijn volgende quilt wordt een rood en blauw quilt in Nederlandse folklore stofjes en tussendoor ben ik die lapjes aan het wassen en strijken en heb ook al iets gesneden! Normaal was ik de stofjes niet maar deze wordt voor Thom in zijn kleine werkhuisje waar een houtkacheltje staat en waar hij zelf moet schoonmaken (niet vaak dus) dus ik denk dat deze quilt regelmatig gewassen zal moeten worden.

petronella zei

Heb even op m'n gemak bijgelezen! Gefeliciteerd met de Affe Missie Jones! Hij is prachtig! Gezellig al die belevenissen, en je bent dus ook al aan het Wordfeuden??!! Groet uit Frankrijk!

Miranda zei

Wat is het toch een plaatje Chris! Zo'n pannekoek zou ook ik wel eens willen leren "bakken"....jou nieuwste aanwinst lijkt er helemaal voor gemaakt te zijn...zo mooi!

hobbyshop fugeltsje zei

Wauw wat ontzettend mooi zo. De quilt komt zo goed uit. Wat een plaatje.
Gr. Miranda

Anoniem zei

Je hebt helemaal gelijk Chris, een heerlijke hobby!
Kan er ook geen genoeg van krijgen, ik heb de eerste lappen met sneeuw verven alweer klaar, prachtig geworden, staat een fotootje op facebook, maar zijn in het echt helderder, groetjes, Anne-Marie

Jane in Wales zei

Wow! Dat ziet er goed uit! Het is volgens mij de mooiste en veelzijdigste hobby die er is. En nog nuttig ook - quilts houden je lekker warm als het koud is!

Ria van Kasteel zei

Geweldig wat een goede keuze, en ja we hebben een fantastische hobby.

Lieve groetjes van Ria ;0)

marijna zei

Prachtige stof Chris!