Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een onvriendelijke wintergast

In het vorige logje zag je op de foto sporen van een vogel. Die waren van deze ondeugd:


De Kramsvogel. Vorige week streek hij neer in onze tuin, annexeerde het sierappelboompje en sindsdien terroriseert hij de hele tuin en die van de buren. Voortdurend op zijn hoede, verjaagt hij de merels die maar proberen in 'zijn' tuin te komen.


Merels die hier geboren zijn en hier wonen. Met verbazing bekijk ik zijn agressieve gedrag. Hij doet me af en toe denken aan sommige periodes uit de geschiedenis van de mens. Alsof de hele wereld van hem is! Mooi is hij wel en handig. Hij heeft zelfs slakken vanuit de bevroren grond opgedoken, kapot geslagen en lekker opgepeuzeld. Ik denk dat hij wel vertrekt nu de dooi is ingevallen. Dan gaat hij weer noordwaarts.

Intussen houd ik me maar eens bezig met de rand van de ACQ.


Ik rijg, voordat ik ga doorpitten, altijd met kleine rijgsteken zo dicht mogelijk langs de buitenste rand. Dat valt straks weg onder de bies. Daarna sla ik het overschot aan stof over die rand en rijg. Dat beschermt de rand en heb ik ook meer speling voor de quiltring. Genoeg te doen!

27 opmerkingen:

Annelies zei

Ja, ik kan bij ons in de tuin me soms verbazen hoe het roodborstje "zijn" kooitje verdedigd.

Johanna Faber zei

Wat zijn ze leuk he deze vogeltjes, mooie foto
Succes met het doorpitten van je quilt, weet nog dat je er hier mee bezig was,

Fijne maandag liefs joke

Marga (MarPie) zei

Doordat de bomen weg zijn van de achterburen (berk en hulst) en wij natuurlijk een kat in de tuin hebben zijn er bij ons vrij weinig vogeltjes te zien, jammer genoeg.
Heerlijk om weer een stukje van die quilt te zien.

Groetjes,
Marga♥

sylvia zei

mooie vogel, nog nooit eerder gezien! Maar wat een bazig tiepje, ik hoop dat ie weer weg gaat, want zoiets past niet in jouw tuin!!!

petronella zei

T is wat met je vogel! Succes met je quilt!

marga zei

Ook vogels vechten voor voedsel. Ik kijk ook met stomheid naar de vogels in de tuin. Niks rustig naast elkaar het voer eten maar elkaar verjagen en dan snel even iets meepikken.
Veel succes met het pitten het is er goed weer voor.
Groeten
Marga

Willy zei

Dan hebben de andere vogels in je tuin nog geluk dat het er maar één is, meestal zijn ze in grote groepen.
Succes met de quilt. Groetjes,

AnitaS zei

Het zijn net mensen. Veel succes met quilten.

baukje zei

Wat een schurk, die weet wel voor zichzelf op te komen!!!

Truus zei

Mooie foto van de kramsvogel.
Heb hier ook zoeen,maar die is erg schuw.Jij hebt vast een vogel met een trauma.
Mooie kleurige quilt,net als je pannekoek.
succes met het quilten.
groetjes,Truus uit Drenthe

Janny de Roo zei

Wel een beauty hoor die vogel, je hebt hem heel goed "gekiekt".. je quilt wordt ook mooi !

wilma oud zei

Succes met quilten en een mooie foto van de kramsvogel. Ik kende hem nog niet. Groetjes Wilma

Gonny zei

De kramsvogel nog nooit gezien hier in de tuin. Dat hij andere wegjaagt is minder maar dat hij slakken pakt zou hier ideaal zijn. Hosta's heb ik niet meer in de tuin. Stuk voor stuk weg/op gevreten door de slakken (naakt en huisjes)... Ik zie uit naar het moment dat we de hele ACQ zien.

quiltlodge gerda zei

Hoi Chris, leuk vogeltje hoor. Maar even heel iets anders. Ik zag dat jij ook enthousiast reageerde op het blogje van Monica voor een weekje Bourgondië
. Nu mijn vraag: heb je je opgegeven? Zo ja: heb je al iemand om samen mee te rijden? Zo nee: heb je wel nog zin om te gaan? Gauw antwoorden want het zit al bijna vol (7 personen max)

Antje uit Urk zei

Ik heb hem nog nooit gezien! Wel een mooi vogeltje, ook mooi op de foto genomen. Hier zijn erg veel koolmeesjes op dit moment. Succes met je quilt!

Jane in Wales zei

Ja zo behandel ik mijn randen ook als ik quilt. Het is de moeite waard.
Ik had nog nooit een kramsvogel gezien. Wel een brutale! - die arme merels..

saskia smit zei

Sterkte met doorpitten. (Niet mijn meest favoriete werkje).

feltfree på Åsly zei

Dus de Kramsvogel is niet helemaal welkom. Kan ik inkomen. Wees blij dat ie alleen is, vaak komen ze met grote groepen tegelijk.
Succes met doorpitten
Lieve groet Frederika

Miny zei

Jaja mooie vogeltjes zijn niet altijd lieverdjes, succes met doorspitten.

Groeten Miny

Annie Kingma.Bonnema zei

Ken de vogel hier niet, niet leuk dat de merels worden verjaagd. Mooi quilt laat je weer zien.
Groetnis Annie

Floor zei

Tja... die grote brutale vogels.... je mag niet discrimineren natuurlijk, maar ik jaag ze soms de tuin uit die hebberige beesten.
Waarom niet netjes alles delen? vraag ik aan ze.
Maar nee, alles voor hen alleen!
Ik hou van die kleine lievertjes.
Zelfs het roodborstje hier is lief en onderdanig. Laat zich snel wegjagen.
Dus misschien een kramsvogelverschrikker plaatsen?
Groetjes,
Floor

Shirley zei

Ik heb hier wel 2 mannen die het probleem voor je kunnen oplossen, gnagnagna, ze hebben tot grote tevredenheid van de buurt de eksterpopulatie gedecimeerd.

Lida zei

Zag hem nog nooit in het echt, wat een dondersteen! Je quilt wordt natuurlijk weer schitterend! Knuffel
Lida

MarianneD zei

Wat een ondeugd,die kramsvogel! Maar vlak het winterkoninkje en het roodborstje ook niet uit...die kunnen ook heel fel zijn....
Ik zie je ACQ...lekker doorpitten Chris! Bij mij zijn er een paar spaken in het doorpitten gekomen,de poezenquilt en natuurlijk de babyquilt! Maar hij ligt klaar...voor de verloren uurtjes....;-)

Aangenaam verpozen met Joke zei

Het is een mooie vogel en je hebt hem of haar ook mooi op de foto gezet. Ook ik kende hem niet en heb dus wat van jou geleerd. Veel succes met het quilten.
Groeten, Joke

Sabine.v zei

prachtige foto van de kramsvogel. Kende dat kranige vogeltje nog niet. Je quilt is magnifiek. Veel plezier met quilten hoor.

Willeke zei

Mooi beestje he dat Haantje van een kramsvogel!
Je quilt is echt een plaatje Chris! Schitterend!!!!

groetjes,