Gezellig dat je even bij me langs komt. Op deze plaats deel ik het een en ander over mijn hobby, Patchwork en Quilten, en ook iets over familie, huis, tuin, hond en andere leuke dingen. Soms ook wat om over na te denken. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat en als je klikt op de foto's worden ze een stukje groter.
Veel plezier!

De '100 Pine Tree Lodge'

Heerlijk, weer een nieuw project met een nieuwe uitdaging. Ik ben al wat aan het knippen geweest en heb wat klaar gelegd in mijn bewaarrol.


Het patroon en de doos met stofjes kocht ik bij Petra Prins. Ik vertelde er Hier al over.


Die bewaarrol ziet er uitgerold en aan de buitenkant zo uit. Het is eigenlijk een onderdeel van een hele speciale quilttas die in mijn Idylle hangt. Ik laat hem nog wel eens zien. Nu gaat het even om de inhoud:


Dit is het begin van de middenster. Ik zou nooit zomaar deze kleur stofjes kopen, maar toen ik het voorbeeld en de doos met stofjes zag, vond ik het een hele mooie combinatie met een 'oude' uitstraling.  Inge gaf mij de tip dat de beschrijving in Quiltmania stond, dus die heb ik gelijk aangeschaft. Dit middengedeeltje doe ik met een malletje en naai ik met de hand. Lekker op mijn gemak.

Fijn weekend maar weer en geen griep krijgen hoor!

19 opmerkingen:

  1. Blij te lezen dat je ondanks het grieperig zijn fut hebt om lekker bezig te zijn.
    Prettige voortzetting van het weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met je nieuwe project.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sukses met je nieuwe werk.
    Ziet er mooi uit.
    Ook de bewaarrol lijkt me erg mooi en handig.
    Fijn weekeinde Groetnis Annie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes en veel plezier.
    Het begin ziet er in elk geval al erg mooi uit.
    Handig die rol trouwens,
    Lieve groet Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Chris, daar ben ik ook weer eens. Wat naar dat je een griep te pakken hebt, maar het weerhoudt je niet van de leuke voorbereidingen voor een nieuw projekt. Dat gaat zeker iets heel moois worden. Je moet soms gewoon de kleuren bij elkaar zien om de combinatie te kunnen waarderen, vind je niet? Uit jezelf kom je toch vaak op dezelfde stofjes uit omdat je die nu eenmaal mooi vindt. Ziek lekker uit en veel plezier met je nieuwe projekt.
    Liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat belooft veel. Wat ziet het er al mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk een nieuw project,ziet er heel mooi uit.
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige bewaarrol. Succes met je nieuwe project.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Altijd spannend om met iets nieuws te beginnen.
    En dan nog wel zo'n mooie "antieke" quilt!
    Kan me voorstellen dat je hier nu weer steeds aan wilt werken, toch benieuwd hoe hij verder wordt niet?
    Veel plezier er mee.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooohhh dat gaat heel mooi worden.
    Sinds afgelopen zomer ben ik ook weg van de combi bruin/blauw ecru/rose.
    Succes.

    Ik heb het logje 2x gelezen, een paar mensen denken dat je griep hebt. Lees ik er naast ??

    BeantwoordenVerwijderen
  11. succes met je nieuwe project.Dat zijn inderdaad mooie stofjes voor dat mooi patroon uit de quiltmania.
    Ik heb de pagina van je missie jones gelezen en vond het super goed.
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er inderdaad heel leuk uit.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Chris wat een gave rol en wat een prachtige stoffen voor je ster! Veel plezier met je steekjes, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik vind de stofjes prachtige kleuren hebben,gaat zeker een mooie quilt worden

    BeantwoordenVerwijderen
  15. sabine van nieuwenhuyse6 januari 2013 10:07

    Het begin van die Lonestar vind ik heel mooi en ook die pronkrol. Die pompadourstofjes herken ik van mijn eerste quilt... die hier trouwens nog onafgewerkt ligt. Wel leuk om ze terug te zien. Veel plezier met het nieuwe project!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Sabine, dank je wel voor je leuke reactie. Wat een verschil in stofjes hè, maar die pompadour waren ook enig. Ga je die quilt nog een keer afmaken? Hartelijke groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit gaat een geweldige quilt worden erg mooie stofjes, leuk om weer te zien groeien.

    Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kei gaaf project. En die rol is echt super handig. Ik gebruik de mijne al een paar jaar.

    Groetjes,
    Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh dat gaat weer een heel mooi project worden. idd andere stofjes als ik van je gewend ben. Maar doet er niet voor onder. Veel plezier met je mooie lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.