Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Centrale ster van de PTL

Zo kort ik het maar af, de 100 Pine Tree Lodge quilt. PTL. De centrale ster is af! Oh wat vind ik het leuk om weer eens met een malletje en met de hand te werken.


Dat komt ook mooi uit omdat de naweeën van de griep me nog parten spelen en ik dus lekker op m'n gemak in de warmte bezig kan zijn. Komt er toch wat uit m'n handen. Van elk project leer ik weer iets. Bij deze ster bijvoorbeeld hoe je door het malletje op een speciale manier op een stof met randen te leggen een heel speciaal effect krijgt. Kijk maar:


Zo leer ik ook om te kijken naar de mogelijkheden van een stof. Ik ben inmiddels al begonnen met een blokje om de ster aan de rand op te vullen tot een vierkant.

Prettig weekend allemaal en liefs van mij.

28 opmerkingen:

Noa zei

oh wat leuk en een mooie kleuren en idd je kunt spelen met een figuurtje uit de stofjes te halen

Wilma Kuin zei

Wat een prachtige sterren!!

Anita - Vlijtige Handjes zei

Prachtig. Het is zo leuk om op deze manier met stof te spelen. Ik heb zo eens een herfstquilt gemaakt met een stof in herfstkleuren. Heerlijk! Ik kon ook niet stoppen met quilten en heb alles extra gequilt. Ja er zijn wat tapejes geplakt toen. Het is de groene quilt op mijn blog bij UFO's. Beterschap met de laatste restjes.
Fijn weekend, groetjes Anita

Annelies zei

Het ziet er prachtig uit. Rustig aan hoor !

Janet zei

wat een mooie kleuren en inderdaad een heel mooi effect! veel succes ermee

Johanna Faber zei

Schitterende sterren Chris en succes
En knap maar gauw op

Fijn weekeinden groetjes Joke

katrien zei

Hele mooie sterren.

Cisca zei

Wat een mooie sterren, Chris. Die tweede heb je zo mooi gedaan!
Doe maar rustig aan, zo lekker in de warme kamer!

Groetjes, Cisca

Willy zei

Een prachtig middelpunt Chris. Het lijkt wel zo'n caleidoscoop figuur.
Blijf nog maar lekker warm bij de kachel en kleed je goed aan als je naar je Ydille gaat en er vandaan komt ;)
Fijn weekend,

ps. voor de kipjes bedoelde ik het korte daglicht.

Marianne zei

Prachtige ster, Chris.Stof mooi verwerkt!!
Fijn weekend.
Marianne K.

AnitaS zei

Wat een prachtige ster. De stof is zo mooi verwerkt. Fijn weekend.

Floor zei

Je grote ster is prachtig geworden!
Wat een goed idee om die punt van randenstof te maken.
Ik dacht eerst dat het allemaal verschillende patches waren.
Goed gelukt hoor.
Lekker zo rustig met de hand werken hè?
Beterschap dan maar, want griep kan lang duren eer je helemaal "de oude" bent.
Groetjes,
Floor

Conny's-blog zei

Echt prachtig zeg, die kleuren ook erg mooi, dus lekker door gaan zo............liefs.Conny

Lilian Pilar zei

Chris, me gusta el efecto que da....preciosa..beautiful

Lida zei

Chris wat een schitterende ster! Ik vind het echt een prachtige manier van stof verwerken, we zijn echt nooit te oud om iets te leren!
Knuffel
Lida

Willeke zei

Prachtig wordt ie Chris!!!
groetjes,

marga zei

Mooi hoor Chris en alles tot in de puntjes. Is ook wel weer gezellig zo'n werkje lekker rustig op de bank.
Fijne zondag.
Marga

Ineke Hulzebos zei

Wat mooi en er zijn eindeloze mogelijkheden. Succes verder en fijn weekend

chevremont zei

heel mooi in die kleuren!

Rian, zei

't is weer super Chris. Wat een mooie sterren, kleurkeuze... stofgebruik. Leuk hè om zo te puzzelen met de motiefjes.
Helaas ben ik toch ook nog door de griep geveld, dus ik voel met je mee. Als een vaatdoek, zelfs geen zin om te handwerken, hoe of wat dan ook. Uitzieken maar.
Dag Chris, fijne zondag!

Jane in Wales zei

Wat zijn die sterren schitterend mooi!!

quiltlodge gerda zei

Wauw, prachtige blokken!

Antje uit Urk zei

Wat een prachtige ster en wat heb je de stof mooi uitgesneden!
groetjes en een fijne zondag!

Anoniem zei

Mooi! Krijg er ook alweer zin in om met malletjes in de weer te gaan. Maar dat is meestal mijn zomerwerkje achter in de tuin.

Ik blijf je volgen met deze sterrendeken.

Lieve groet van Jantje

Ria van Kasteel zei

Heerlijk hè om op de gewone manier weer te rommelen, het resultaat is prachtig, dit gaat een mooie quilt worden. En sterkte met het herstel van de griep, het kan wel even duren.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

Marga (MarPie) zei

Die griep is een gemene dit keer, kan er alles over mee vertellen.
Maar je ster is een plaatje geworden Chris. Zo mooi.

Groetjes,
Marga♥

Rini zei

Mooie sterren, ingewikkeld ook nog denk ik ! Ja , ziek het goed uit die griep die de ronde doet !Luisteren naar je lichaam zegt de yoga !
Heb je zelf geen zin om naar buiten te gaan , dan moet je het zeker niet doen !
Groetjes , Rini

mieke zei

Heel mooi, de kleurencombinatie ook.