Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Beppie heeft een ei!

In het kippenhok van Roos is het feest. Beppie heeft voor de allereerste keer een ei gelegd! Niet zo maar een klein probeerseltje, nee, een heus volwassen ei!


Een hele prestatie waar Beppie wel een knuffel van haar 'moeder' voor verdient. En natuurlijk moet er een foto van deze blijde gebeurtenis gemaakt worden voor het nageslacht.


Beppie moet nog wel begrijpen waarom al die drukte gaat, dus legt moeder Roos alles voorzichtig aan haar uit en laat haar vol trots haar eigen ei zien. Beppie vindt het een beetje eng en lijkt te denken: "Uh?..... een ei .... is dat van mij ..... heb ik dat gemaakt?"


Ja Beppie, je bent nu zelf een soort moeder en ook een voorbeeld voor de andere 3 kippendametjes bij jou in het hok. Dat wordt dus binnenkort smullen daar bij Roos thuis!

Beppie zit nu alleen nog met één vraag:


21 opmerkingen:

Annelies zei

Je hebt er een erg leuke reportage van gemaakt.

Anoniem zei

Oh wat leuk,het 1e ei!En wat een mooie kip is ze.Welk soort is dit Chris?
Hebben jullie geen last van steenmarters? Vorig jaar mijn kip en haan zijn toen doodgebeten.Heb gelukkig nu weer 2 krielkippen,maar of zij eieren gaan leggen? Ze zijn al op leeftijd.
Van de vorige kip heb ik het 1e ei uitgeblazen en neergezet.
groetjes,Truus uit Drenthe

Rian, zei

Wat leuk Chris, en wat een prachtig eitje. Beppie kan trots zijn op haar eerste 'boreling' :)
Dat wordt wel wat met die studie van deze dierenvriend(in)
Dagdag

AnitaS zei

Wat een prestatie van Beppie. Logisch dat ze hier verbaasd over is.

Ineke Hulzebos zei

Hahahaha, wat heb je een leuk verhaal geschreven over Beppie en het ei! Mijn middag is weer helemaal goed.
Groetjes

Quiltmiep zei

Dat is zeker een mooi feestje: het eerste ei.
Ik heb het jou al een paar keer willen vragen, maar daar is het tot nu toe bij gebleven. Volgens mij hebben wij nog geen siggy geruild. Ik moet nog nieuwe maken, deze week red ik nu niet meer, maar wil je een siggy ruilen?






































/

feltfree på Åsly zei

Wat heerlijk zo'n vers eitjes. Hopelijk volgen de anderen haar voorbeeld.
Groet Frederika

Lida zei

Geweldig, wat een mooi verhaal heb je ervan gebreid! Knuffel
Lida

Berna zei

Lekker zo'n vers eitje en een leuk blogje!
Fijne avond.

hobbyshop fugeltsje zei

Ha ha wat een leuk verhaal heb je er van gemaakt.
Ik denk de kip ;0P
Gr.Miranda

marga zei

OO wat maak jij er weer wat mooi's van. Kan mij voorstellen dat Roosje helemaal in de wolken was met het eerste ei.
Groeten
Marga

Willy zei

Goh wat bijzonder, ik dacht dat hobbykippen in de winter een leg-stop hadden. Helemaal leuk zo'n eerste ei, die zal heerlijk smaken.
Leuke foto's van de trotse eigenaresse. Groetjes,

inge zei

leuk dat eerste ei! een hele gebeurtenis!

Antje uit Urk zei

Wat een leuk blogje! De vrolijkheid spat er af! Daar mogen ze allebei trots op zijn!
lieve groet

Tineke zei

Helemaal leuk zo'n eerste ei, leuk foto/verslag heb je ervan gemaakt :)
Groetjes Tineke

quiltlodge gerda zei

Dat is toch 100.000 keer leuker dan een ei uit een doosje?! E

quiltlodge gerda zei

Ho, ik was nog niet klaar. Ik wilde nog schrijven: En lekkerder ook!
P.s. We gaan elkaar zien hoor. In Sneek bij Supergoof ... Leuk hè. Ik verheug me er reuze op.

Dineke zei

Leuk, een eerste ei van eigen kipje. Kijken of er eitjes zijn blijven de grote kinderen hier ook leuk vinden. Lisette kwam eens toevallig bij het hok op het moment dat er net een kip een ei legde. Mam? die kwam zo uit de kont?????Historische woorden van een 16 jarige LOL

Erna Peekel zei

Bijzondere gebeurtenis hè zo'n 1e ei. Nu maar hopen dat ze dagelijks een lekker vers eitje legt.

Floor zei

Gefeliciteerd hoor! Mag ze het uitbroeden zodat er een lief klein kuikentje uitkomt?
Zal wel geen haan begeweest zijn, dus dat smullen voor jullie. Allemaal een hapje natuurlijk, want een eigen ei, dat proef je!
Wat grappig dat ze zelf zo verbaasd kijkt.
GRoetjes,
Floor

MarianneD zei

O Chris,wat lees ik nu? Het eerste EI? Dat is zo'n geweldig moment....gefeliciteerd,wat zal je kleindochter er trots op zijn....