Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Trotse zus en oma

Met haar mobieltje maakte grote zus deze foto van ons Engeltje, de jongste kleindochter. Gister mocht ze afzwemmen! Wij, opa en oma, konden er niet bijzijn, maar dat was maar goed ook, zei onze dochter, want er waren 50 kinderen die afzwommen, het was bloedheet, en stoelen te kort. Maar ze kwam natuurlijk wel haar diploma en medaille laten zien. Heerlijk toch.

En stiekem was ik bezig geweest met het sinterklaas cadeautje voor haar, want ik heb haar lotje getrokken. En wat wilde ze hebben? Een stokpaardje! En ik kon het ook nog hier in het winkelcentrum op te kop tikken. Ze vindt het namelijk geweldig om paardje te spelen, het liefst op de rug van haar zussen, maar ja, die hebben natuurlijk niet altijd tijd of zin. Dus moet er een paard komen, dat is duidelijk.
De 2e kleindochter heeft intussen afgelopen zaterdag 4 kippen gehaald, helemaal in het oosten van het land. Ze heeft samen met Chago de afgelopen weken een geweldig kippen'kasteel', ik kan het niet anders noemen, gemaakt. Ondernemende tante die van aanpakken houdt. Ze koos voor Wijandotte kipjes:



En oma? Die is in de vrije uurtjes bezig met het frutselen van leuke dingetjes voor verjaardagen en de kerst. Maar daar kan ik natuurlijk niks van laten zien.

Tot een volgende keer maar weer.

19 opmerkingen:

Ansje zei

Ha Chris, Jij ook al:-) Heerlijk als je kleinkind haar A gehaald heeft. Gefeliciteerd!!

Berna zei

Een gerust idee als je kleindochter haar zwemdiploma heeft.
Fijne week.

Lida zei

Goed gedaan van haar en een lieve Oma die haar een echt stokpaard geeft! Leuke kippen ook zeg en wat enig dat Opa samen met kleindochter het "kasteel" heeft gemaakt!
Fijne dag, knuffel
Lida

sylvia zei

hallo lieve Chris, meid wat liep ik achter met lezen bij je.......:(
nu niet meer, hoor, heb lekker over de kleindochteren gelezen: wat lijken ze toch op hun moeder!!
mooie kipjes trouwens! En missie weer in beeld en je quilt gedubbeld op 500 meter afstand van mij: ik had wel kunnen helpen.....;).......of kijken.......haha!!
succes met al je voorbereidingen voor Sint en Kerst!!!
liefs van mij

Wilma Kuin zei

Gefeliciteerd!!! Knap gedaan meisje,...

Jet en Zus zei

Oh als ik zoiets lees heb ik toch zo een zin OMA te worden!
Moet naar zeggen toch nog een paar jaartjes wachten.Ondertussen geniet ik van deze berichtjes.

Gefeliciteerd met je grote kleine meisje!

Anita

marga zei

Wat een prachtige kippen. En jij hebt lekker kunne frutselen dat is toch ook wel eens fijn even helemaal alleen. Als het maat niet te lang duurt.
Fijne dag
Marga

AnitaS zei

Weer een mijlpaal voor je kleindochter. Wat is dat stokpaardje leuk. Frutsel ze. Fijne dag.

Johanna Faber zei

Wat fijn voor haar dat ze het heeft gehaald
Enig dat stokpaardje
En zit Chago al met de kippen op stok!!!
Veel handwerk plezier deze week
Groetjes Joke

Gonny zei

Geef het Engeltje maar een dikke knuffel dat ze zo goed gezwommen heeft! Leuk dat het andere kleinkind zo gek met dieren is en zelfs met Opa een "hok/kasteel" maakt en heel bewust een soort kip kiest, leuk/mooi ras om te zien. Dat betekend lekkere verse eitjes met de zomer.
Frutsel lekker verder met alles, het is weer om lekker binnen bezig te zijn....

Nelleke zei

Hallo Chris wat ben je toch gezegend met je gezin en superleuk dat je als oma en natuurlijk opa toch zo met de kinderen kunt genieten.feliciteer je kleindochter met haar diploma en de andere kleindochter met de mooie kippen dat ze er maar goed voor zorgt.Groetjes en een fijne week Nelleke

marcella zei

heerlijk dat het eerste zwemdiploma 'binnen'is ;) van harte gefeliciteerd. Wat een prachtige kipjes

petronella zei

Mooi hè, dat diploma (onze kleindochters haalden het een week geleden, foto stond op FB) en die kipjes, wat zijn ze mooi!!

inge zei

gefeliciteerd met je zwemmeisje! en wat een leuke kippen!

Hermie zei

de kleine meid kijkt super trots en dat mag als je je a diploma hebt gehaald.

Floor zei

Wat leuk dat jullie Engeltje haar A diploma heeft gehaald!
Veilig idee is dat.
Wat een leuk stokpaardje heb je gekocht.
Maar eigenlijk...... een echt paardje is zoveel leuker.
Ach, oma en opa, zo leuk een echte.... :-)
Maar wel echte kippen! Jeetje dat is ook niet niks.
Vind ik ook zo leuk, dat gezellige getok in de tuin.
Veel plezier met alle pakjes.
GRoetjes,
Floor

Willy zei

Wat zal ze blij zijn met haar stokpaardje en ook nog fijn haar zwemdiploma gehaald. Mooie kippen, wat komen die van ver. Zijn vast heel bijzonder dan. Fijne week,

Tineke zei

Wat een leuk kadootje, een stokpaardje, fijn dat ze haar zwemdiploma heeft gehaald.
Mooie kippetjes zijn er aangeschaft, zien er prachtig uit.
Groetjes Tineke

MarianneD zei

Gefeliciteerd met het zwemdiploma van je kleindochter! En wat een lieve kipje,wij zijn vroeger ook met wyandotjes begonnen!