Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Siggy, Kerstruil, Neushoorn en Webcam

Vandaag weer verrast met een siggy van Annalisa uit Italië. Met een leuk hoedje er op.

En het is alweer een tijdje terug dat ik verrast werd met een groot pak dat ineens voor mijn neus gezet werd. Jaaaaa, het pakje van de Kerstruil.



Ik heb het wel allemaal direct open gemaakt hoor, maar de inhoud zien jullie op 26 december.

Op het ogenblik is het hier een bende op tafel. Er wordt gebouwd aan een neushoorn! Chago is helemaal in zijn element en ik blijf lachen. Het wordt zijn surprise voor morgenavond. Helemaal geweldig.


En dan nog één dingetje. Gisteravond heb ik na 4,5 jaar mijn vriendin Larissa uit Wit Rusland gezien!! Via de webcam van haar dochter. Ik wist dat ze met mij ging praten maar ik wist niet op wat voor manier. Ik moest als een haas dingen installeren en ineens was ze daar. Alleen.....ik kon haar wel zien, zij mij niet. Mijn ingebouwde webcam stond niet aan en ik wist niet zo gauw hoe ik dat voor elkaar moest krijgen. Inmiddels weet ik het wel. Larissa weet niks van computers, maar dit is toch geweldig dat we elkaar op deze manier kunnen 'ontmoeten'.
Zo, en nu ga ik snel aan het dichten voor morgen. Voor iedereen, of je nou wel of niet sinterklaas viert, morgen een heerlijk dagje gewenst!

16 opmerkingen:

Anita - Vlijtige Handjes zei

Ik kon me ook niet inhouden maar 26 december pas op mijn blog. Het decemberquiltje rechtsboven is schattig!!

petronella zei

Leuk die Siggy, en ben benieuwd wat jullie allemaal in de pakjes zullen vinden, succes met het dichten en een fijne dag morgen, ik maak nog een gedicht voor DS die morgen thuis komt van school, dan gaat ie donderdagmorgen weer heen,
fijne avond ,
groetjes uit France

feltfree på Åsly zei

Wat toch fantastich dat internet nietwaar. heerlijk om op afstand toch elkaar te zien tijdens het gesprek.
Je surprise ziet er nu al leuk uit.
Een fijne Sinterklaasavond.
Groetjes
Frederika

marga zei

Leuk dat jullie elkaar op deze manier kunnen zien. Alleen jammer dat het deze keer niet goed ging.
De volgende keer zal het vast beter gaan.
Wens jullie heel veel plezier morgenavond.
Groeten
Marga

Floor zei

Wat leuk dat je elkaar dan kan zien tijdens het praten.
Wat een verschil met vroeger toen er alleen nog maar brieven waren die weken onderweg waren.
Nu is het net alsof ze bij je op de koffie zit.... nou ja een beetje, het is toch anders.
Jij wel je kerstpakjes uitpakken en wij krijgen ze niet te zien?
Dat is niet eerlijk hè? Ik ben nieuwsgierig en nu moet ik weer geduld hebben :-(
Maar er is niets aan te doen... maak er anders sinterklaaspakjes van, goed idee!
Groetjes en morgen een fijne dag met je neushoorn,
Floor

Annelies zei

Leuk dat de wereld dan ineens zo klein wordt.

Hermie zei

wat leuk via webcam, het is toch leuker dat je elkaar kunt zien als je praat.
Mijn cadeautjes zitten nog steeds dicht, kleindochter kon er vanmiddag niet afblijven en wilde er zo graag in kijken,maar ze moet nog even geduld hebben.

Gonny zei

Dat is zeker leuk je vriendin zien tijdens de babbel (volgende keer beter....)
Mijn complimenten aan Chago, ik zie er ECHT een neushoorn in. Jammer dat het maar voor zo'n korte tijd is of kan het cadeau eruit zonder teveel te slopen?
26 december wordt een lange zit achter de computer om al de verrassingen te bekijken.

sylvia zei

wat leuk dat je je vriendin zo hebt kunnen zien en spreken!! Dat is pas echt een kado!!
Maar wat je aan het frutten bent ook, hoor, het ziet er superleuk uit! Alleen een neushoorn: hoe verzinnen jullie het toch weer.......;)
fijne avond, Liefs, Syl

Lida zei

Leuk dat je heb geskyped en wat een leuke siggy en je pakjes zien er veel belovend uit, lekker van genieten, knuffel
Lida

Cisca zei

Wat een superleuke siggy. zeg. En wat zal die Chago vanavond genieten met uitpakken, er zit vast iets in met een lekker luchtje eraan om op te eten. Het ziet er al heel leuk uit, die surprise.
En wat een mooie pakjes, ik kom kijken 2e kerstdag.
Leuk, zo'n schattige kleindochter met haar zwemdiploma. Wij hebben de afgelopen tijd drie keer het genoegen gehad erbij te zijn, en inderdaad, niet uit te houden qua warmte, en het is vaak vechten om een zitplaats. Maar wel leuk!
Veel plezier vanavond!
Groetjes, Cisca

AnitaS zei

Leve de webcam toch. Die neushoorn wordt leuk. Ook jij je kerstruilpakje al. Ik wacht nog.

katrien zei

Ben al benieuwd wat er in de pakjes zit.

Hennie zei

Mooie siggy heb je gekregen uit Italie, je pakket ziet er veel belovend uit, ik ben benieuwd wat er in zit.
Die neus hoorn lijkt precies, niks meer aan doen, ha, ha, ha.
Fijne avond Hennie.

Willy zei

Wat fijn dat er zoveel mogelijk is met het internet. Wat een bijzonder pakket en leuke surprise. Leuke siggie kreeg je.
Fijne avond,

Rian, zei

Wat heerlijk Chris, dat je zo opeens zo'n direct contact met Larissa had. Leve internet :)
Mijn vriendin heeft een zoon in Moldavië, en kijkt minstens elke week via skype naar haar kleindochtertje van 1 jaar, en praat even gezellig bij met zoon en schoondochter, die weer zwanger is van de tweede. Zo kan ze het toch allemaal van dichtbij meebeleven.
En die neushoorn wordt super, dat zie je nu al. Zal weer een gezellige avond zijn.
Hugs,
Rian