Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Vandaag was Missie Jones' dag

Eerst even zeggen dat ik zulke enige reacties kreeg op mijn vorige logje. Wat één woord niet allemaal voor herinneringen naar boven kan brengen!

Maar vandaag kwam Missie Jones op tafel. Kijk, daar ligt ze:


Er zijn al heel wat uurtjes aan besteed. Ik heb het quilten nog nooit zó lastig gevonden. Niet het werk op zich, maar het 'wat en waar en hoe'. Daarom vond ik het niet erg dat Missie een lange tijd op vakantie was. Maar gezellig is ze wel hoor. Eigenlijk heb je ook weinig eer van dit werk want je ziet het amper.



Maar als het niet helemaal goed gaat, of ik vergeet wat, dan valt het tóch op. Alleen aan de acherkant kan je goed zien hoe ver ik ben.


Wat ik ook heel moeilijk vind, is of ik de grote stitchery's ook hier en daar moet doorpitten. Het huis heb ik wel gedaan en ik vind het niet lelijk, maar mijn vraag is: moet ik het ook bij anderen doen?! Ik vind het nog steeds eng.



Bijvoorbeeld bij de boomgaard. Maar dan moet het ook consequent bij de andere grotere stitchery's vind ik. Heel graag jullie advies!!

19 opmerkingen:

feltfree på Åsly zei

Een hele klus die op je wacht. helaas heb ik geen ervaring met zo'n quilt. Kan je dus geen tips geven-
Ik vind dat wat ik zie in elk geval prachtig.
groet Frederika

Inés - Trapitos de colores zei

Hola Chris, ¡¡ es una maravilla ¡¡¡
me gustan las telas, me gustan los bordados ¡¡¡ me gusta todo, todo ¡¡¡
Gracias por tu comentario. Besos desde Sevilla


Hallo Chris, is een wonder
Ik hou van stoffen, borduursels Graag wil alles, alles
Bedankt voor je reactie. Kussen van Sevilla
(Ik weet niet of de vertaling is goed, jejej)

Gonny zei

Dat is een hele moeilijke vraag. Het is voor een groot deel persoonlijk... De quilt heeft zijn charme door de stitchery en de leuke stoffen, naar mijn idee doet teveel quilten er geen eer aan. Als ik de achterkant zo zie ben je al flink bezig geweest. Als je een paar dingen in de stitchery accentueert zit je er aan vast denk ik om het op meer plaatsen te doen.....
Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Neem er de tijd voor om het te overwegen. Haastige spoed is zelden goed.

Hermie zei

allereerst vind ik dat hij heel mooi wordt. Ik denk dat het quilten bij het borduurwerk een persoonlijke smaak is, persoonlijk zou ik het wel doen,het witte een beetje wegquilten,zodat het borduurwerk nog mooier naar voren komt.evt. een beetje echo quilten.

ria vogelzang zei

Prachtig is ze toch, Chris!! Een plaatje van een quilt!
En wat het doorpitten van de stitcheries betreft, ben ik het met Gonnie eens; niet teveel, alleen een contourtje her en der...... ben bang dat het anders teveel wordt voor de stitcherie..
Succes met besluiten, hoor! Maar wat je ook doet; het is prachtig!!

Johanna Faber zei

Schitterend Chris en mooi je achterkant
Wat een werk, maar wat zal dat een sieraad worden in je huis.
Fijne dag vandaag groetjes Joke

AnitaS zei

De quilt wordt erg mooi. Altijd moeilijk om te bepalen wat je door gaat quilten. Als je hem ophangt moet je altijd uitkijken dat er geen delen naar voren komen. Blijft hij liggen dan makt dat niet uit. Fijne dag.

Monica zei

Wat is dit toch een mooie quilt geworden. Volgens mij is hij voor het doorzakken al genoeg gequilt. Ik zou in de stitchery's alleen kleine accentjes geven, maar dat is mijn idee hoor, je moet doen wat je zelf mooi vind

Jolanda zei

Wat is deze mooi zeg, een heel gezellig quilt zo op tafel. Succes met het afronden van je quilt.

Willy zei

Het is een prachtige quilt Chris. Het huis is zo wel heel mooi, misschien wel leuk om de andere delen ook te doen. Succes!

Nelleke zei

Hallo Chris prachtig is je quilt aan het worden.Zelf vind ik het ook moeilijk om in stitcherieblokken iets te verzinnen maar ik doe het altijd wel anders ben ik bang dat de blokken gaan poffen.Misschien kleine vtjes die als vogeltjes door de lucht gaan het is maar een idee hoor.Groetjes Nelleke

Hennie zei

Prachtig Chris, ik denk dat het nog mooier wordt als je de grote stitcheries ook quilt. vooral om dat het huis er nu super leuk uit ziet.

SUCCES ! ! !

Groetjes Hennie.

marga zei

Sorry Chris ik kan je geen tips geven zit zelf al te hikken hoe ik een quilt het mooi's kan doorpitten.
En de macrame van gisteren bracht mij weer terug in de tijd. Ik had inderdaad ook potten voor het raam hangen in die hangers. Vaak waren ze oranje of paars van kleur. Ook hing er een plankje met macrame aan beide kanten om ook voor het raam te hangen met kleine cactussen erop.
Wat een verschil met de ramen nu.
Groeten
Marga

Floor zei

O Chris wat is dat moeilijk om daar advies in te geven.
Zelf vind ik het ook altijd moeilijk waar en wat te quilten.
Vooral als de stof niet effen is, dan zie je zo weinig van een leuk figuurtje dat de erin quilt.
Meestal doe ik dan maar in de naad, of net er naast.
Niet erg creatief eigenlijk.
In de borduurtjes..... tja in de grote is het misschien leuk om hier en daar een omtrek van quiltsteekjes te maken.
Net langs het geborduurde lijntje.
Dus alleen bij de bomen bijvoorbeeld en niet bij elk geborduurd figuurtje.
Maar net wat je zegt, dan is het misschien wel het mooist als je het overal doet.
Zelf denk ik altijd: als ik nu niet helemaal tevreden ben, dan probeer ik het maar.
Niet tevreden, dan weer snel uithalen en laten zoals het is.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Sterkte met beslissen.
Vraag het anders aan Missie zelf, misschien heeft zij een idee hoe ze haar quilt wil.
GRoetjes,
Floor

Lida zei

De stitcheries zou ik niet doen, die hebben het niet nodig ze vallen zo ook mooi op hoor! Maar wat is het een heerlijke quilt geworden! Knuffel
Lida

idaviltcreatief zei

Moeilijke vraag Chris. maar als ik de boomgaard bekijk, moet ik toegeven dat die er wel heel leuk uitkomt nu je hem hebt doorgepit.
Misschien alleen de grote lijnen doorpitten van de stitchery?

Rini zei

Wat een leuke ,mooie quilt heb jij gemaakt ! Super , vrolijk , afwisselend van technieken , prachtig .
Maar nu de * ham - vraag * ! Zoals iedereen zegt : moeilijk ....quilten heeft o.a. het doel om de boel op zijn plaats te houden tijdens het hangen , en tijdens de was .Dat de zaak niet uitzakt en verschuift .Dat bord met de tekst bv.heeft een steuntje nodig , is het dan niet genoeg om alleen de omtrek van het bord te quilten ? Ik wens je sterkte met de rest van het werk ! Groetjes Rini.

Janet zei

zucht zucht wat ben ik toch jaloers op die missie, mocht ik maar in zo'n prachtige quilt wonen.Die kleuren geweldig gewoon en dan the story, ooit komt er een quiltverhalenboek-met-quiltfoto's van jouw hand!!! weet ik zeker en ik ben vast je eerste klant.

petronella zei

Missie is nu al prachtig, maar idd hier en daar wat extras geeft net iets meer! Bravo!