Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Missie en ik

Twee logjes terug vroeg ik toch om advies voor het doorquilten van de stitchery's van mijn Missie Jones quiltje? Ik kreeg heel wat advies hoor, maar wat het meest naar voren kwam, was toch wel hoe moeilijk het is om een ander advies te geven. Maar één advies sprong er echt uit. Floor schreef: Vraag het anders aan Missie zelf, misschien heeft zij een idee hoe ze haar quilt wil. Ach natuurlijk, dát moest ik doen. Dus van de week op een nacht toen de slaap niet wilde komen, ging ik naar beneden en daar zat Missie. Toen zijn we gelijk maar aan het delibereren gegaan en ik begreep al snel dat Missie toch wel graag wil dat bijvoorbeeld dat bord in de boomgaard stevig blijft staan en niet omwaait,


en dat zij zelf ook goed zichtbaar is als ze op haar knietjes zit om het onkruid te wieden, zodat niemand over haar struikelt.


Je snapt het al, ze had nog meer wensen, helemaal niet erg. Hier en daar komen er dus nog wat quiltsteekjes in stitchery's bij. Ze vindt het zelf mooi zo en ik ben het met haar eens.
(De kleuren van de onderste foto lijken het meest op de werkelijke kleuren)

Iedereen weer een fijn weekend toegewenst. Hier wordt het morgen plakken en pakken voor de Sint.

21 opmerkingen:

Anita - Vlijtige Handjes zei

Missy heeft helemaal gelijk. Zo'n mooi achterwerk moet je goed uitlichten en zuinig op zijn.
Fijn weekend

Inge zei

Slim ding, die Missy! Luister maar goed naar haar, zij heeft gelijk.

Fijn weekend, liefs van mij!

Gonny zei

Wat doe jij 's nachts moeilijke dingen: Delibereren. Als ik in "conclaaf" ga met een quilt is het kijken....kijken en nog eens kijken.....
Het belangrijkst is dat het voor ons beide een positief resultaat heeft!!!
Het zijn mooie oplossingen/toevoegingen aan de stitchery's!!!

Tineke zei

Missie heeft helemaal gelijk, ziet er mooi uit zo.
Groetjes Tineke

marga zei

Een goed idee van Floor. En wakker liggen te niksen daar schiet je ook niets mee op. Is die tijd ook goed gebruikt. Ik heb dat ook wel eesn en weet je wat het voordeel is "de volgende nacht slaap je des te beter".
Heel fijn weekend.
Groeten
Marga

Lida zei

Missy en jij hebben het perfect getroffen, wat een leuk resultaat al! Fijn weekend, knuffel
Lida

Anita A zei

Hoi Chris,
Wat wordt Missy's quilt mooi !!!
groet,

Berna zei

Wat herkenbaar die nachtelijke gesprekken met iets of iemand. Zou het de leeftijd zijn?
Missie krijgt mooie quiltsteekjes.
Fijn weekend.

idaviltcreatief zei

Helemaal mee eens! Prachtig!!!

feltfree på Åsly zei

Heel mooi zeg. Missie komt inderdaad goed naar voren zo.
Hopelijk slaap je nu weer heerlijk door.
Fijn weekend Frederika

Inés - Trapitos de colores zei

Chris, muchas gracias por tus visitas a mi blog. A mi me gusta mucho tu blog y todo lo que haces. ¡¡¡ estoy enamorada de tu quilt ¡¡¡¡
Besos desde Sevilla

Floor zei

Fijn dat ik een goed idee heb aangedragen.
Moest erg lachen om dit berichtje, want ik zag het helemaal voor me hoe jij midden in de nacht zat te de... nou ja dat moeilijke woord, ik zeg gewoon overleggen..met Missie.
Had wel gedacht dat Missie het zelf wel wist hoe ze het wilde.
Het is net als bij Charlotte, die weet ook alles beter ( dat denkt ze tenminste).
Maar Missie's kont(je) komt nu prima uit!
Ben benieuwd wat ze wil met de andere blokken.
Veel plezier, en ook af en toe je eigen zin doen hoor, anders wordt er over je gelopen en dat moeten we niet hebben.
Jij bent nog altijd de baas over je quilt.
GRoetjes,
Floor

Rian, zei

Ja, leuk zo, Chris. Fijn dat je het met Missie eens kon worden. De "voorgrond-dingetjes" een accentje, voor wat extra diepte. En ik vond hem al zo mooi zónder steekjes... Ik zou er zó even over willen aaien :)
Liefs,
Rian

Johanna Faber zei

Je ziet Missie geeft de helpende hand je droomt zelfs van haar
Ze word schitterend Chris
Fijn weekeinden groetjes Joke

AnitaS zei

Het is duidelijk dat Missy precies weet hoe het moet. Gelukkig geeft ze je heel goede advieszn. Ik hoop alleen dat ze niet verwaand wordt dat haat quilt zo supermooi wordt.

Willy zei

Wat een verstandige oplossing ;)
Het is ook helemaal de juiste, prachtig!
Fijn weekend,

Antje uit Urk zei

Wat is dat toch leuk, die missie Jones!
groetjes,

katrien zei

helemaal leuk gedaan.

Ria van Kasteel zei

Wat zal Missie tevreden zijn met het resultaat, het is een prachtige kleurrijke quilt geworden. En wat een geweldige flashmob op je vorige logje.

Lieve groeten van Ria ;0))

hobbyshop fugeltsje zei

Hij is erg mooi zo. Vooral die van missie zelf.
Gr. Miranda

Marga (MarPie) zei

Slim om het aan Missie te vragen en het pakt ook meteen zo goed uit. Dus met een beetje overleg zo zijn alle stitchery blokjes zometeen heel mooi gedaan. Ziet er echt helemaal te gek uit.

Groetjes,
Marga♥