Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De pannenkoek

Was ik met de 1e les nog met een flensje bezig, in de 2e les begon ik met een heuse pannenkoek! Met héél veel 'ingrediënten'. Chago vindt hem geweldig worden, dat komt natuurlijk door al die kleuren, daar houdt hij van.


Die verschillende kleuren helpen wel bij het volgen van het patroon, vooral als je zoiets voor het eerst maakt. Dacht ik: 'nou Chris, dat gaat gesmeerd', ontdekte ik op een gegeven moment dat ik 3 rondjes eerder een fout had gemaakt!

Per 'taartpunt' van 60 graden, naai je in iedere nieuwe ronde één puntje extra, dus totaal 6 per toer. Had ik er toch 12 bij genaaid! Ik heb het niet uit-gehaald hoor, maar in één toer niks extra's bij genaaid. Alleen als je het weet, kan je het zien. Dus je moet toch echt goed opletten. Van een foto die ik kreeg, heb ik een soort zwart/wit patroon gemaakt. En me dus tóch vergist. Ik moet nog 7 rondjes naaien.

Even een fotootje van de zolder bij Aljona, waar zij haar lessen geeft. Heel praktisch ingedeeld.


Je ziet dat mijn, gezellige, tafelgenote en ik nog met het begin van de koek bezig zijn. Een van de andere dames had thuis al bijna een quiltje met een pannenkoek er in klaar. Moet je even kijken hoe ontzettend leuk!



Het is een kerstquiltje. Ik vind het patroon van het patchwork er ontzettend leuk bij passen. Dus je kan zo'n pannenkoek best leuk verwerken.

Nog even over Max. Hij is toch weer aardig opgekrabbeld. Wat is die hond ijzersterk! Vandaag krijgt hij weer zijn normale voedsel. Toch houden we er wel rekening mee dat het ook zomaar ineens afgelopen kan zijn. Maar zo lang hij er is, genieten we van elkaar.

Een heerlijk weekend toegewenst en een lieve groet van mij.

25 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een leuke manier van werken en heel leuk resultaat !

inge zei

whaw, wat een prachtig resultaat!
echt mooi! en goed van Max!

Anoniem zei

Wat een leuke manier van werken is dit en wat een vrolijke kleuren gebruik je!
Wat een toestand heb je gehad met Max,arm dier.Geef hem maar wat Staupecid,verkrijgbaar bij Welkoop/Boerenbond.Dat geef ik al enkele jaren mijn Gijs-kat- van zo'n 20 jaar oud.Wij dachten enkele jaren geleden ook,dat het niet lang meer zou duren.Toen ben ik dit gaan geven,en zie,hij krabbelde helemaal op! Het is net zoiets als Echinaforce voor de mensen,geen geneesmiddel maar extra ondersteuning.
Gisteren hier ook een prachtige regenboog gezien-dat was even een klein geschenk.
succes met Max en je pannekoek.
groetjes,Truus uit Drenthe

Chris zei

@ Dank je wel Truus, ook voor je tip! Groeten van mij, Chris.

Marga (MarPie) zei

Wat een werk maar wat word de "pannenkoek" mooi. Knuffel voor Max.

Groetjes,
Marga♥

Anita - Vlijtige Handjes zei

Mooi!! Het zou ook een prachtig middenstuk voor een medaillonquilt kunnen worden. Wat je ook doet het blijft apart.

Gonny zei

Is de kerstpannenkoek een ander systeem of komt het door de kleur dat hij in het midden 'dikker' lijkt?
Wat heet een foutje in jouw pannenkoek, ik heb geleerd dat we persoonlijke, eigen toevoegingen doen...
Blij te lezen dat Max zich weer prettiger voelt. Geniet inderdaad nog lekker van hem met de hoofdletter G.

feltfree på Åsly zei

Wauw ziet er geweldig uit. Ingewikkeld hoor. Succes met de rest. Fijn weekend
Frederika

AnitaS zei

Wat wordt het mooi. Chago heeft gelijk hoor. Die kerstquilt is prachtig. Gelukkig dat het weer wat beter met Max gaat.

mieke zei

Foutjes kunnen vaak goed weggewerkt worden als je een beetje creatief bent.
Het ziet er heel leuk uit.
Het lijkt me best veel werk.
Die spiraal in het Kerstkleed is meer iets naar mijn smaak.
Beterschap voor Max.

Ineke Hulzebos zei

Ik ga heus niet op zoek naar de fout, lekker er in laten zitten. Mooie pannenkoek!!! En wat fijn dat Max weer wat beter is en zijn normale eten weer krijgt.
Liefs, Ineke

Floor zei

Mijn man en ik zijn van plan om zondag gezellig een pannenkoek te gaan eten in een pannenkoekenrestaurant.
Die van jou lijkt me wel lekker, zal vragen of ze die ook verkopen.
Zonder dollen, hij wordt geweldig Chris!
Nog nooit eerder gezien, maar lijkt me niet makkelijk. Steeds maar tellen begrijp ik.
Leuke lesruimte is dat, heel apart ingedeeld in die kleine ruimte.
Fijn dat het met Max weer goed gaat.
Die oudjes kunnen snel last van hun darmen krijgen.
Hopelijk heb je nog een tijdje plezier van hem.
Groetjes,
Floor

Quiltblog Janine zei

Het wordt echt een leuke hoor, met die kleurtjes. Weet je al hoe jij hem gaat verwerken? Ben wel benieuwd.

Tineke zei

Vrolijke kleurtjes gebruik je voor je pannenkoek, ziet er schitterend uit.
Fijn dat het weer wat beter gaat met Max.
Goed weekend gewenst, Tineke

katrien zei

Wat ziet het er al mooi uit.Hou ook wel van kleuren.

Willy zei

Het ziet er al wel erg mooi uit. Een hele bijzondere techniek. Knuffel aan Max. Fijn weekend,

petronella zei

Erg leuk om eens met een andere techniek te werken uit een ander land! Het ziet er prachtig uit!

Cisca zei

Wat wordt je pannenkoek mooi! Gelukkig, dat je de fout niet kunt zien, zodat je gewoon door kon gaan. Een beetje smokkelen mag wel, zo af en toe. Jullie zitten daar gezellig, op die zolder. Ik was al aan het kijken waar jij zat, maar kwam er later achter, dat je werkje op de voorgrond lag, en jij natuurlijk de foto maakte...lol!
Fijn dat het weer beter gaat met Max.

Groetjes, Cisca

Lida zei

Dat ziet er prachtig uit en ik kan geen fout ontdekken hoor! Gezellig jullie met de pannenkoeken op zolder en wat wordt dat kerstquiltje gaaf!
Knuffel
Lida

Heleen zei

Wat wordt je pannenkoek mooi!!En wat ziet het er gezellig uit daar op cursus. Fijn dat Max weer is opgeknapt. Fijn weekend!
PS een foutje hoort erbij! Het is handwerk.

Johanna Zweden zei

Wou Chris wat schitterend, zit met open mond te kijken, dat dit zo mooi word.Dit heb ik nog nooit gezien, ik heb ooit een kerstbal gemaakt , maar dat je er dit mee kon doen!! schitterend
schitterend , schitterend en wat een kleuren
Fijne zondag groetjes Joke

Ria van Kasteel zei

Je flensje is een hele mooie pannenkoek geworden, ja ik ben weer on line en kan weer lezen heerlijk.
Van die fout zie je helemaal niets hoor.
En dat kerstquiltje van de andere dame is ook heel apart.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0)

Hennie zei

Wat is dit een prachtige pannenkoek, dat foutje ? ? ? er moet toch een foutje in zitten of niet soms, hij is erg mooi. Ik vind hem in een kerst quiltje ook super leuk ! ! !

Fijne avond Hennie.

Hermie zei

Hij wordt heel mooi,Ik ken dat vouwwerk wel met kleine vierkante lapjes, daar maakten we kerstballen van, is ook erg leuk om te doen, alleen heb je daar heel veel kleine spelden voor nodig want je prikt ze in een piepschuimbal.

Annemieke zei

Ik vind je pannenkoek erg mooi!!! Ik volgde van de week de cursus (verkort) bij ALjona. Erg luek!! De techniek is niet moeilijk te begrijpen maar om netjes te werken en overal aan te denken valt nog niet mee vind ik. Ben blij dat ik bij jou ook wat info vond.
Groetjes
Annemieke