Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Amish Circle Quilt

Eindelijk weer eens een berichtje over de ACQ, dat is lang geleden. Maar vandaag moeten Nel en Lise en de Koek aan de kant en de ACQ uit de kast. Want vrijdag is het zo ver, dan ga ik hem dubbelen! Maar niet alleen hoor. Vandaag moet ik de 2 lappen voor de achterkant aan elkaar naaien en de top nalopen op draadjes en zo.


Alles ligt al klaar. Vrijdag komt Marga P. mij halen en dan gaan we samen naar het huis van mijn dochter. Zij heeft een tafel van 3,5 m. lang! Ideaal. We gaan het doen met de latten-methode. Ik heb dat nog nooit gedaan, Marga wel. Zij zorgt voor de latten. Ook Ruth komt 's morgens een paar uurtjes helpen. En Marga neemt ook nog een quilt mee, kunnen we die ook dubbelen.


Als ik straks klaar ben met de ACQ, dan ga ik aan de gang met het laatste onderdeeltje van de Kerstruil, waar ik dit jaar weer een keertje aan mee doe. Kan natuurlijk niets laten zien, dat blijft nog even geheim.
Fijne dag!

23 opmerkingen:

feltfree på Åsly zei

Wat gezellig om samen het quilt af te dubbelen. Spannend. Succes met de kerstruil. De mijne staat al klaar ingepakt, moet alleen nog een begeleidend briefje schrijven.

Fijne dag, Frederika

Gonny zei

Gezellig zo samen een dag bezig zijn. Helemaal in de stijl van de Amish.
Bof jij dat DL zo'n grote tafel heeft.

Miny zei

Dat is wel net zo fijn om het met z,n tweeen te doen,succes!

Groeten Miny

Lida zei

Gaaf, dan komt die ook aan de beurt en kun je lekker gaan doorpitten! Fijn dat Marga helpt en je dochter de ruimte heeft!
Fijne dag
Lida

quiltlodge gerda zei

Joepie!!!! Die begint aan de afrondingsfase.
En helemaal in de traditie van de Amish gaan jullie dat samen doen. Wat leuk joh. Veel plezier ermee.

idaviltcreatief zei

Haha, ik dacht dat het amishquilt al lang en breed op jullie bed lag, maar ik heb het nog even opgeocht en inderdaad, het was alleen de top. En hij wordt nu dus nog mooierder. Maak er een gezelige dag van!

AnitaS zei

Met latten is heerlijk dubbelen. Mijn kerstruil is bijna klaar.

marga zei

Heel veel plezier en succes samen met Marga.
Groetjes ook voor haar.
Marga

katrien zei

Succes met dubbelen.

Ineke Hulzebos zei

Wat gezellig om met meerdere mensen te gaan dubbelen en met de latten is ideaal, je bent dan zo klaar!!!
Succes, liefs, Ineke

Floor zei

Mooi stofje voor de achterkant heb je uitgekozen Chris.
Dus dat wordt vrijdag hard werken om twee quilts te dubbelen.
Maar het leuke is dan, dat je al een beetje het gevoel hebt dat het een echte quilt is.
Dan "alleen nog maar" quilten.
Maar dan heb je straks ook een superquilt die ik nog bij niemand anders gezien heb.
Groetjes,
Floor

mieke zei

Fijn zo'n grote tafel. Succes.

Antje uit Urk zei

Wat gezellig Chris! Geniet ervan en ik ben benieuwd hoe de ACQ gaat worden!
groetjes,

Cisca zei

Wat fijn, zo'n lange tafel. En gezellig, zo met elkaar dubbelen. Ik ben benieuwd hoe het bevalt met de latten, doe je best en een prettige dag!
Groetjes, Cisca

Quiltblog Janine zei

Wel gezellig hoor, samen. Ik doe het ook altijd met mijn vriendin samen. Hoe werkt dat, met latten? Wil je eens uitleggen hoe je dat dan doet?

Hermie zei

heerlijk een quilt dubbelen,dan mag je gaan quilten. Ik schiet ze tegenwoordig aan elkaar, bevalt me prima. Wij dubbelen ze altijd op de bee, daar hebben we veel tafels en helpen we elkaar.Spannend de kerstruil, ik heb alles nog niet klaar.

Willy zei

Dat wordt nog even een werkje, maar fijn dat jullie dat samen doen.
Groetjes,

Johanna Zweden zei

O wat fijn Chris dat je iemand hebt die je hier bij helpt
Veel plezier morgen
liefs Joke

Marianne zei

De quilt ligt er nu al mooi strak bij. Voor morgen heel veel gezelligheid toegewenst met dubbelen. Ik kijk er nog altijd met plezier op terug.
Ik zal morgen aan jullie denken als ik aan de ACQ zit te quilten.
Lieve groet, Marianne K.

Hennie zei

Gezellig samen bezig met je ACQ, succes dames ! ! !
Veel quilt plezier.

Groetjes Hennie.

Miranda zei

Mooi is die toch, die Amische...net als die pannekoek in wording! EN over dat rode gevaarte...hmmm van hemels!

foekie's fashion zei

wat gezellig, veel plezier hiermee en fijne dag. Groetjes van Joke

Dineke zei

Veel plezier met dubbelen. Heerlijk zo'n grote tafel om aan te werken