Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Schaartjesklos

HET IS GELUKT!! Maar wel met vallen en opstaan. Het ging eerst helemaal fout. Ik wilde een borduurtje maken voor de scharenklos met één draadje DMC over één draadje stof. Kreeg van Ineke O. per post een lapje. Heel klein borduur-ringetje opgezocht en aan de gang. Uhhh...??? Hoe kan dat nou? Ik maak toch kruisjes en geen streepjes! Turen en turen en toen snapte ik wat er fout ging.

Kijk, waar de pijltjes staan, zijn de kruisjes streepjes geworden, omdat de draad natuurlijk onder de kruising van de stof-draadjes doorglijdt. Dit werkt dus niet.

Gelukkig had ik zelf nog een klein stukje andere stof, 2 draadjes ovr 2 draadjes, maar dat werkte veel makkelijker en het werd gelukkig toch niet zo groot.


Enig om een keer te doen. En het was snel gepiept.


Leuk hè?! Maar nu het afwerken en om de klos maken. Maar dat is óók gelukt, kijk maar:


En aan de achterkant zit het borduurtje met een 'veiligheidsspeld' aan elkaar!


Over een tijdje wil ik nog een fobje voor het schaartje maken en óók nog een bijpassende biscornu.

22 opmerkingen:

Marga (MarPie) zei

Ontzetend leuk is deze geworden. Knap gedaan hoor.

Groetjes,
Marga♥

Anoniem zei

Leuk idee om een veiligheidsspeld op de achterkant te maken.
Ben benieuwd naar je biscornu en fob.
Succes en gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Miny zei

Och wat grappig geworden!

Groeten Miny

Miny zei

Och wat grappig geworden!

Groeten Miny

Heleen zei

Schattig geworden!

AnitaS zei

Heel erg leuk geworden. Zie je de volhouder wint.

quiltlodge gerda zei

Van je probleem begrijp ik helemaal niets, maar ach, wat zou dat? Hij is hartstikke leuk geworden en daar gaat het om, nietwaar?

inekeo zei

Compliment hoor wat is het leuk geworden,Anita heeft gelijk en wat een leuk idee die veiligheidspeld Groetjes Ineke

Nelleke zei

Hallo Chris het borduurtje is enig geworden dat kun je wel aan jou overlaten en zo te lezen zal het wel een heel mooi setje gaan worden als je de biscornu en fobje erbij gaat maken.Weer leuk om naar uit te kijken.Groetjes en een fijn weekend Nelleke

Lida zei

Goed gelukt! Leuk idee die veiligheidsspeld aan de achterkant, zo is het een heel gaaf geheel geworden! Knuffel Lida

Tineke zei

Heel mooi geworden Chris.
Fijn weekend, Tineke

katrien zei

Wat is het leuk geworden.

Anoniem zei

Creatief genie! !
Gr. Buuv

idaviltcreatief zei

Wat een prachtig borduurtje om dat mooie klosje. Ik vraag me alleen af wat er bedoeld wordt met fobje en biscornu, beide woorden heb ik nog nooit van gehoord....

Floor zei

Heel leuk geworden!
Nu zie ik ook hoe je het aan de achterkant hebt vastgemaakt.
Zo snoezig met een "echt" veiligheidsspeldje.
Ik mail je nog terug, maar heb even geen tijd.
Groetjes,
Floor

Hermie zei

prachtig, echt een hele leuke klos

Willy zei

Met vallen en opstaan heb je er toch een mooi klosje van gemaakt. Groetjes,

Rian, zei

Mooi geworden hoor Chris! en die veiligheidsspeld.... Enig!
Liefs,

foekie's fashion zei

Wat is dat een leuk werkje en heel leuk geworden, heel apart die sluiting met die veiligheidsspeld. Groetjes van JOke

Johanna Zweden zei

Chris ben trots op je, wat heb je dat mooi gemaakt, schitterend
Fijn weekeinden liefs joke

petronella zei

Wat mooi geworden!!

Anoniem zei

Hiya Chris, Ja, wat mooi jong, dat moet ik ook nog eens gaan doen.
Ik zoek een niet al te grote en moeilijke boruurpatroon van een accordeon. Mijn lerares wordt volgend jaar 70 jaar en ze viert dan haar jubileum dat ze 50 jaar les geeft. Een lapje stof met muzieknootjes heb ik al.
Wie kan me helpen?

Lieve groet van Jantje