Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Oud!

Onze hond Max wordt nu echt oud. Hij is 15,5! Krijgt steeds meer moeite met lopen en heeft een chronische ontsteking. Maar geen pijn! Gister kreeg hij ineens een soort toeval. Was helemaal van de kaart en liet alles lopen. Met moeite kregen we hem in de auto naar de dierenarts. Het is geen klein hondje! Eigenlijk dachten we: dit wordt het einde. Maar meneer krabbelde weer op. Hij is ook nog zo'n lieverd. Maar we kunnen hem niet meer uitbesteden of lang alleen laten. Ik zit dus een beetje vast aan huis, ook omdat Chago erg veel weg moet met de auto. Geeft allemaal niks.

Wat ook oud is, is dit borduurwerkje. Ja, heb ik zélf gemaakt!! Ik denk toch ruim 45 jaar geleden. Ik had het zelfs een keer mee in de trein, herinner ik me. Nota bene met één draadje DMC over één draadje linnen. Elke dag loop ik er minstens 2 keer langs, want het hangt naast mijn bed. Omdat ik dat minimini borduurtje wil maken, voor een scharenklos, en ik dat heel fijntjes wil borduren, vroeg ik me af of ik dat wel zou kunnen, dus ging ik dit borduurtje maar eens bekijken. Haha, dus dat moet toch wel lukken. Alleen zit ik nog te 'springen' om een stofje. Ik kan nu even geen kant op, geen vervoer, dus geduld hebben.

Buuv heeft misschien wel iets voor me, maar die is nog lekker met vakantie. Een patroontje heb ik inmiddels wel, hartstikke leuk! Nog even een kleine close-up.

En er is nóg iets met oud. Ik ben nog steeds bezig met het importeren en uitzoeken van oude logjes van Weblog. Sommigen moet ik gewoon weg doen, omdat ik er geen foto's meer bij heb. Ik heb al heel wat gedaan, maar ben er nog niet mee klaar.

Zo, weer lang genoeg gekletst. Ik ga weer wat doen. Fijne dag allemaal.


16 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja die max is een echte lieverd en fijn dat hij er weer bovenop krabbelde.
Kan ik je misschien een stukje borduurlinnen opsturen.
Groetjes Marjan

AnitaS zei

Verwen Max nog maar flink. Prachtig borduurwerk. Ik ben ook met iets fijns bezig, maar wel onder een lope. Anders lukt het niet meer.

Lida zei

Prachtig en natuurlijk kun jij zo borduren! Je kunt ook een stofje bij Crownstitches bestellen, heb je snel in huis! Knuffel
Lida

Cisca zei

Fijn dat Max nog even mee mag. Gelukkig, dat hij geen pijn heeft, dan kan hij nog een beetje genieten.
Mooi, dat schellekoord, (of is het nu schellenkoord?, vast wel).
Ik maak ook weleens iets met 1 draadje over 1 draadje, maar dit is wel heel veel. Prachtig!
Ik hoop, dat je buurvrouw een stukje linnen voor je heeft, dan kun je lekker aab de gang.
Groetjes, Cisca

Floor zei

Wat een prachtig borduurtje is dat, en zo fijn!
Zou dat nu nog wel lukken om zo fijn te borduren? Ik neem aan dat je ogen wel iets achteruit zijn gegaan in 45 jaar.
Ach jullie arme Maxje. Hij is wel al heel oud. Lijkt me erg als je hem straks zou moeten missen.
Maar voorlopig is het hem weer gelukt om overeind te krabbelen.
Sterkte met hem.
Groetjes,
Floor

Ineke Hulzebos zei

Ja, honden zijn dan erg oud, als ze 15 jaar gepasseerd zijn. Jammer dat ze niet kunnen vertellen hoe ze zich voelen. Je borduurtje is prachtig!
Groetjes

Marianne zei

Gelukkig, Max houdtjullie nog gezelschap.Een hele leeftijd hoor.
Sterkte.
Lieve groet, Marianne K.

sylvia zei

Gelukkig is het goed afgelopen, moet er niet aan denken dat Max er niet meer voor en bij jullie is!

Je pannenkoek wordt erg lekker......;)

En wat betreft je borduurlinnen: zie je mailbox.

liefs, Syl

Lilian Pilar zei

Chris!! sorry about your dog Max,
while suffering no pain, you are more relaxed.
The embroidery of birds wonderful, this beautiful ...
A big hug
Lily

Johanna Zweden zei

Sterkte met Max, ik hoop dat je nog lang van hem mag genieten, en dat hij gauw opknapt, want je wil je beestje niet ziek zien.
Wat een schitterende borduurwerk, zie je dat je het kan!
Fijn weekeinden liefs Joke

Jasmijn zei

Och die arme Max! Ik wens jullie heel veel sterkte en geniet nog maar van jullie schat!!
Veel liefs van ons allemaal

ria vogelzang zei

Ja, dat is echt al oud! Onze Max (Jack Russeltje) is 13 geworden en vorig jaar overleden. Je vraagt je toch af hoe lang het nog goed gaat als ze al zo oud zijn, he?! En je hecht je ook zo aan je hond, vind ik...... Vorig jaar was voor mij dan ook echt een rampenjaar, toen onze beide honden achter elkaar plotseling overleden.
Hoplijk is jullie Max nog een poosje bij jullie. Fijn om te horen dat ie toch nog weer is opgekrabbeld!
En je borduurwerkje is echt prachtig!! Hopelijk hou je het thuiszittten nog een beetje uit..., Maar als je nu heel graag toch wilt quilten, laat je toch even weten welk stofje je zoekt? Ik wil wel even zien of ik het heb liggen, kan ik het je zo opsturen.
Groetjes, Ria.

Petra zei

zo...wat een fijn werk!! wij hadden vroeger ook zoiets thuis maar dan met wol, dus een stuk grover, geborduurd. het allerbeste en een knuffel voor jullie lieve hond!

quiltlodge gerda zei

Och die Max toch. dat is schrikken hè. Maar gelukkig is hij er nog en helemaal gelukkig dat dat zonder pijn is.
Schattig oud borduurwerkje, echt iets uit die tijd hè ben benieuwd of jouw ogen nog net zo goed zijn als toen. Ik duim voor je en anders gewoon twee draadjes over twee draadjes doen; ook mooi! Groetjes

Gonny zei

Max heeft een hele mooie leeftijd voor een grote hond. Hopen dat jullie (ondanks de aanpassingen) nog lang van hem mogen genieten. Met je 'verplichte' veel thuis zijn zal je een boel aan de hobby's kunnen doen ;-)

Hermie zei

een schellekoord, ik heb ze ook geborduurd en heb er nog een half af liggen,daarop staan verschillende bomen in de vier jaargetijden, ik kom er gewoon niet verder mee.
Een hele leeftijd voor max, geen pijn is wel heel belangrijk.