Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Kleur en Geur

Dinsdagochtend 7.00 uur. Voor de 3e dag op rij ruimen we de diarree van Max met alle bijbehorende spetters in de bijkeuken op. Boenen en poetsen, Max z'n achterkantje schoon maken. En hoewel we de deur naar de keuken en woonkamer angstvallig dicht houden, verspreidt de geur zich langzaam door het hele huis. Arme Max. Maar ook arme ik! Straks komen Heleen en Sylvia op bezoek. Lekker met die geur!
Als we eindelijk klaar zijn en ik een blik naar buiten werp, wordt ik weer blij van een uniek mooie kleurige regenboog:


Tegen de tijd dat de dames komen, heb ik overal een lekker geurtje gespoten, zelfs Max krijgt wat parfum, maar moet wel in de bijkeuken blijven. Je kan nooit weten....

Wat was het gezellig me die twee. Helemaal niet gebabbeld natuurlijk, haha. Heleen had haar schitterende gerbreide sjaals mee, een af, de ander in wording. Je moet beslist even bij haar op de SITE kijken. Wat een prachtig patroon en prachtige wol. Hele mooie kleuren. Trouwens de sjaal die Syl om had, zelf gehaakt, vond ik ook geweldig. Ook al van die mooie warme tinten. Geen foto helaas.
Ik werd door Syl verwend met een zakje heerlijke leuke chocolaadjes en door Heleen met een zakje enige stofjes, knoopjes, kantje, ouderwetse knijper en nog een paar versierseltjes. En bovendien een geurzakje!!! Nou dát kwam van pas zeg. De hele kamer begon er gelijk naar te ruiken, heerlijk!


's Middags naar de pannenkoeken workshop. Dat laat ik de volgende keer zien. Alleen een fotootje van stofjes die ik daar kocht. De lichtgroene voor de pannenkoek en die enige zwart/witte voor ....... dat weet ik nog niet. Vond ze gewoon ontzettend leuk en dat doe ik niet vaak hoor, zomaar wat kopen.


Tot de volgende keer.

25 opmerkingen:

Ineke Hulzebos zei

Ach wat zielig dat Max zo'n buikloop heeft, hopelijk is het alweer wat beter? Prachtige foto van de regenboog, boven jullie tweede huisje ;-) En wat een prachtige lapjes.
Groetjes, Ineke

sylvia zei

Tis wat met Max, akelig hoor!!!

maar wat was het gezellig om weer even bij te praten en iedereen weer te zien!
Heleen en ik hebben daarna ook nog een paar gezellige uurtjes gehad, is ons wel toevertrouwd!!
Inmiddels mailen we elkaar zo om het uur.......haha!!
dag lieverd, dank voor je gastvrijheid en heel veel sterkte met Max!!
liefs, Syl

AnitaS zei

Wat zielig voor Max. Is hij al een beetje beter? Leuk je visite en je bent ook nog aardig verwend. Mooie lapjes heb je gekoxht.

Anita A zei

Wat sneu voor Max dat hij zich niet lekker voelt. Maar ook vervelend voor jou, omdat je visite kreeg. Ik hoop dat het ondertussen beter ruikt bij je thuis !!

Gonny zei

Moet Max aan nieuwe Medicijnen wennen? Altijd zo sneu voor die beestjes, ze weten dat het 'niet mag' en kunnen dan zo schuldig kijken terwijl ze er niets aan kunnen doen... Een schrale troost, onze 'ouwe' ligt hier momenteel te winden...
Lekker zo een gezellig dagje en van die mooie/leuke verrassingen. Mooie lapjes gekocht:-)

feltfree på Åsly zei

Ach wat vervelend voor Max en ook voor jullie natuurlijk.
Wat een leuke stofjes zijn dat zeg. Daar gaat vast weer iets heel moois van gemaakt worden.
Fijne avond en betrschap met Max.
Frederika

hobbyshop fugeltsje zei

Ik hoop voor jou dat max gauw weer beter is.
Je bent wel verwend hoor met die lekkere chocolaatjes en mooie stofjes. Ik ben benieuwd wat je daar van gaat maken.
Fijne avond.
Gr. Miranda

Jolanda zei

Zo kon ik eindelijk op je blog, gisteren kwam ik er niet door. Hij bleef telkens hangen, geen idee hoe dat kwam. Maar we zijn er weer.
Ik hoop voor je dat je er 's nachts niet uit hoeft voor Max. Dat scheelt een heleboel.
Ben benieuwd naar je pannenkoek...
Groetjes Jolanda

Floor zei

Ben niet zo van zwart/wit stof, maar deze zijn wel heel erg mooi.
Ben benieuwd wat je daar "ooit" mee gaat doen.
Die arme Max, en arme jij die zijn poep steeds moet opruimen.
Is er geen medicijn voor dit euvel?
Maar gelukkig was het gezellig met "de meisjes" en kreeg je o.a. een geurzakje. Haha, ze roken het zeker al toen ze nog thuis waren, kom dachten ze toen, we doen er maar een geurtje bij.
En lekkere chocolade, je wordt maar verwend.
Hopelijk gaat het snel beter met Max. Wens je sterkte.
Groetjes,
Floor

Rian, zei

Achach, die oude heer toch... en jullie zitten met de gevolgen. Fijn dat het zo gezellig was. En wat heb je een prachtige foto van de regenboog kunnen maken. Mooi altijd, hè Chris?
En je lapjes zijn zeker bijzonder. Ze kunnen met veen frisse kleuren gecomineerd worden... Ben benieuwd.
Liefs van mij

Rian, zei

oeps... foutje, zie ik. "gecombineerd" moet het natuurlijk zijn. Overkomt me niet zo héél vaak... :)

Heleen zei

Och meid toch wat een ellende! Niks van gemerkt en ja een hond heeft nu eenmaal een luchtje. (soms iets meer hihi) Maar dat mocht de pret niet drukken! Ik heb genoten. En je mooie tuinhuis mogen bekijken! En heel veel bijgepraat! Nog lang niet uitgepraat! en ik ben benieuwd naar je pannenkoek! Tot gauw!

Anoniem zei

Lieve Chris,

Harregat, ja dat is wel vervelend dat Max in de dunne is.
Is het een optie om groot uitgevallen pampers te gebruiken als opvang? Een gat voor de staart er in knippen. Dan heb je in ieder geval het grootste deel tegen gehouden. En hoef je niet alsmaar spetters van de muur te boenen.
Wat ik gebruik om vervelende geuren weg te krijgen is met de echte Driehoek groene zeep. Gewoon die uit de plastic pot voor 1 euro (in die buurt) daar doe je een handvol van in een emmer. Zo heet mogelijk water erop en een scheut azijn erdoor.
Deze sop werkt beter dan welke alelsreiniger, is veel goedkoper en je kunt ook de w.c. er me schoon maken. ruikt lekker fris.

Maar ik hoop dat het niet meer voor Max zijn euvel nodig is.

Veel groeten van Jantje

Lilian Pilar zei

Chris un gran abrazo, y muchos mimos para Max...besitos Lily

Lida zei

Hoop dat Max zich vandaag wat beter voelt en anders zul je naar de dierenarts moeten, hier heerst een virus en veel honden zijn ziek! Fijne dag gehad met jullie drieën, ben heel benieuwd naar je pannenkoek!
Knuffel
lida

Janny de Roo zei

Ach wat zielig voor Max....maar met enige uitleg waren de dames ook vast tevreden geweest en hadden ze begrepen dat jij daar niks aan kon doen.....'k Weet dat jezelf daar vaak niet tevreden over bent....maar toch...? Is ie trouwens weer wat opgeknapt..? Een dier dat niet goed in z'n vel zit is net zo ellendig als een mens denk ik dan....

Leuke presentjes kreeg je Chris...!

Johanna Zweden zei

Hoop dat het met Max weer een beetje gaat
Gezellig zo een visite, en nog lekker verwend worden ook
Veel plezier met de pannenkoek
Fijne dag groetjes Joke

Tineke zei

Ach, wat zielig voor Max, hopelijk voelt hij zich vandaag weer wat beter.
Zo te lezen hebben jullie het gezellig gehad met z'n drieën.
Groetjes Tineke

Dineke zei

Ik hoop voor Max dat hij snel weer Beter is. Ook voor jullie natuurlijk want leuk is anders op de vroege morgen.

Miranda zei

Arme Max...hopelijk knapt hij snel wat op. Gelukkig hielpen je vriendinnen je wat afleiding bezorgen! En ben eindelijk weer lekker bij gelezen bij jou. Nu de rest nog...Groetjes en bedankt voor jou lieve woorden Chris!

Miranda zei

Trouwens mooie zwart wit stofkes!

Miranda zei

Trouwens mooie zwart wit stofkes!

petronella zei

Ach wat zielig voor Max, ik gebruik dit woord niet vaak, maar zo'n hond, en die kan er niks aan doen! En jij maar opruimen! Nou ik gun je die award hoor! En succes met je pannekoeken! Ben benieuwd!

MarianneD zei

Goedemorgen Chris!
Wat naar dat Max zo'n last heeft van buikloop heeft. Ik weet wat het is,toen we jaren terug ons katertje Archie kregen was hij ook zo ziek,de poep zat op de muur in de gang!
Wat een prachtige zonsondergang liet je zien..werkelijk een plaatje!
En wat een pech voor je dochter en kleindochter...gelukkig kon het uitje doorgaan...;-)
Ik heb vol bewondering naar de pannenkoek zitten kijken...ziet er knap ingewikkeld uit!
Ook gezellige visite gehad van Syl en Heleen,kortom weer een dag met een gouden randje!
Fijn weekend en beterschap voor Max!
liefs,Marianne

Corrie zei

Lieve Chris dat klinkt niet goed, ik hoop dat Max snel weer beter is, ook voor jullie! Doe hem een pamper aan zou ik zeggen en dan zo'n kap op zijn kop, anders trekt ie de boel aan flarden.
Mooi die zonsondergang, ben blij dat ik met die indruk weer verder kan ;- ))
Wat een prachtige stofjes heb je ook gekocht! en gezellig bezoek gehad, het is duidelijk dat je van je leven zelf een feest maakt.
Lieve groet van Corrie